کمپرسور دانفوس اسپانیا 3/4

مشخصات کلی

مشخصات محصول

نوع راه انداز

خازن استارت, خازن دایم کار, رله سیمی

برند

قدرت کمپرسور

3/4 اسب

نوع گاز برودتی

R134

کشورسازنده

اسپانیا

نوع برق مصرفی

220 ولت

نوع روغن برودتی

R134

جنس سیم پیچ

سیم پیچ مسی

مشخصات کلی.وزن

….

نقد و بررسی

تاریخچه شرکت دانفوس به دهه 1930 میلادی در کشور دانمارک می رسد. از زمان تاسیس تا به حال این شرکت بسیار گسترده شده و در بسیاری از کشور های جهان از جمله اسپانیا شعبه دارد. شرکت دانفوس در اسپانیا به ساخت کمپرسور های یخچال، و سیستم های سرما ساز صنعتی مشهور است. در این مقاله می خواهیم به معرفی و بیان مزایای یکی از کمپرسور های صنعتی شرکت دانفوس، یعنی کمپرسور دانفوس اسپانیا 4/3 اسب بخار بپردازیم. با ما همراه شوید تا بیشتر با کمپرسور دانفوس اسپانیا 4/3 آشنا شوید.

توصیف کلی کمپرسور دانفوس اسپانیا 4/3 اسب بخار

کمپرسور یا قلب یخچال، همان موتوری است که باعث سرد سازی و خنک کردن مواد غذایی در یخچال می شود. شاید طرز کار فریزر ها و یخچال ها برای بسیاری از افراد نامشخص باشد،و فرایند بسیار پیچیده ای به نظر برسد. حال آنکه اصلا این طور است. کمپرسور، همان گونه که از اسمش پیداست، نوعی ابزار برای کمپرس کردن یا «فشرده سازی» است. منظور از فشرده سازی، متراکم کردن مواد موجود در موتور است. تمامی موتور ها اصول اولیه و یکسانی دارند. همانند موتور ماشین آلات یا وسایل نقلیه که هر روز در خیابان می بینید، کمپرسور دانفوس اسپانیا 4/3 اسب بخار نیز از میل لنگ، سوپاپ، پیستون و سیلندر تشکیل شده است. در خودرو ها با حرکت سوپاپ سوخت (معمولا بنزین) وارد سیلندر شده و سپس با بالا رفتن سوپاپ بنزین از حالت مایع به پودر تبدیل می شود و احتراق انجام می گیرد و باعث حرکت چرخ ها می گردد. در کمپرسور دانفوس اسپانیا  نیز روند کار کاملا به همین صورت است. تنها تفاوت در این است که به جای بنزین، مبرد (مایع سرد ساز) وارد سیلندر کمپرسور دانفوس اسپانیا 4/3 شده و حرکت انجام می شود. منظور از 4/3 اسب بخار نیز میزان توانی است که این موتور قادر به تولید آن می باشد. کمپرسوربرودتی یا موتور یخچال در حقیقت یک پمپ الکتریکی نسبتا کوچک است که درون محفظه عایق سیاه رنگی به عنوان محافظ قرار گرفته و در پشت سیستم سرما ساز نصب می شود. همانطور که گفتیم شرکت دانفوس از دهه 1930 میلادی تا به امروز در حال تولید کمپرسور است و تنها تفاوت که در هر محصول ایجاد می شود، قابلیت راندمان بیشتر و مصرف انرژی کمتر است. این یعنی هیچ تغییری در فرایند کلی سرما سازی ایجاد نشده است. در کمپرسور های جدید با استفاده از تکنولوژی به جای کارکرد پیوسته کمپرسور که باعث کوتاهی عمر آن میشد، از ابزاری استفاده شده که می توانند در زمان لازم اقدام به فعال سازی موتور یخچال نمایند.

مبرد کمپرسور دانفوس اسپانیا 4/3 اسب بخار

مبرد یا گاز سرمازا یکی از ابزارهای ضروری در صنعت یخچال و فریزر می باشد که به منظور سرد سازی گاز ها و تبدیل آنها به مایع استفاده می‌شود. از این ماده بیشتر در پروسه تقطیر و به منظور سرما دهی به گاز حاصل از تقطیر مخلوط چند مایع استفاده می شود تا از این طریق بتوان گاز ها را از همدیگر جدا نمود. کمپرسور دانفوس اسپانیا 4/3 اسب علاوه بر یخچال ها استفاده صنعتی دارد و در سرد خانه ها و چیلر های صنعتی بزرگ نیز از آن استفاده می شود. توان تولیدی کمپرسور4/3 دانفوس اسپانیا  در دسته صنعتی قرار گرفته و برای مصارف خانگی بیش از حد است. نوع کمپرسور ها، که در برخی متون از آنها به عنوان متراکم کننده ها نیز نام برده شده است، بسته به نوع دستگاهی که قرار است در آن استفاده شود متغیر خواهد بود. از ویژگی های مهم کمپرسور دانفوس اسپانیا این است که حین کار بخار آب را جذب می کند تا فشار و دمای پایین را قبل از فرستادن آن به کندانسور حفظ کند. در حقیقت اولویت اصلی در کمپرسور دانفوس اسپانیا 4/3 اسب بخار، افزایش بازده و کارایی آن است در حالی که برای کمپرسور های خانگی ابتدا نیاز به موتوری کم سرو صدا است و سپس بازدهی در اولویت قرار می گیرد. در ادامه به بیان انواع مدل ها و مبرد های استفاده شده در موتور دانفوس اسپانیا 4/3 اسب بخار می پردازیم.

ویژگی کمپرسور دانفوس اسپانیا 4/3 اسب بخار

در مدل SC 18CL کمپرسور دانفوس اسپانیا 4/3 اسب بخار از مبرد R404A استفاده شده است. برای اولین بار در دهه 1990 استفاده از گاز های ترکیبات فریون توسط سازمان ملل ممنوع اعلام شد، زیرا اثرات زیست محیطی جبران ناپذیری داشت و سمی بود. یکی از اولین گاز هایی که استفاده از آن ممنوع شد، گاز فریون R502 و گاز R22 بود. بنابراین برای جایگزینی آن گاز R404A معرفی شد، که مخلوطی از گاز هایR134a ، R143A و R125 می باشد و درصد جرمی هر یک از این گاز ها در مخلوط متفاوت است. از این گاز علاوه بر کمپرسور دانفوس اسپانیا 4/3 اسب بخار در ماشین های فروش اتوماتیک نوشابه و مواد خوراکی استفاده می شود.

زیرا این دستگاه به سرما سازی پیوسته نیاز دارد و بهترین گزینه مبرد R404A است. مدل کمپرسور دانفوس اسپانیا 4/3 اسب بخار با توجه به مبرد خود بیشتر کاربرد صنعتی دارد، مثلا از این کمپرسور در ماشین های یخچال دار و ماشین های حمل مواد غذایی منجمد استفاده می شود. کاربرد های دیگر آن استفاده در چیلر ها و سرد خانه های بزرگ صنعتی است. این گاز تنها در کمپرسور دانفوس اسپانیا 4/3 اسب بخار پیستونی منیروپ (Maneurop reciprocating) قابلیت استفاده دارد.

خرید کمپرسور دانفوس اسپانیا3/4

برای خرید کمپرسور دانفوس اسپانیا با قدرت 3/4 اسب بخار میتوانید به صورت اینترنتی ویا به صورت تلفنی اقدام به خرید نمایید.جهت دریافت مشاوره رایگان میتوانید با واحد فروش شرکت سرمایش(مرجع برودت ایران) تماس حاصل نمایید. 05138595333

  • بهمن
 غلامی

    بد نبود من امروز به دستم رسید روشن کردیم سرعتشم خوب بود

    پاسخ دهید

  • رسول
 فاطمی

    سر جا فندکی شکسته مرجوع میکنم

    پاسخ دهید

  • اصغر
 باستانی

    در کل اگر بابت جعبه وسایلش میخرین پمپ خالی بخری بهتره چون وسایلش خیلی بدرد نخور یبار مصرفه

    پاسخ دهید

  • سیدحسین نعمتی

    قدرت خوب و صدای کمی داره
    دو سر شیلنگ فنری رزوه داره ، سر والف میبندی و تموم که شد باز میکنی

    پاسخ دهید

  • نادر
 سبحانی

    حتما از باطری استفاده شود وگرنه فیوز فندک می سوزونه

    پاسخ دهید

  • بهمن
 آزادی

    در کل به نسبت قیمتش خوب و کار راه اندازه تشکر

    پاسخ دهید

  • سیدحسین گلپایگانی

    خیلی خوب خیلی قشنگ

    پاسخ دهید

  • یعقوب
 صمدی

    خوب بود راضیم ازش

    پاسخ دهید

  • جمشید

    به جز در محفظه پشتی که بعد از یکی دو بار استفاده خوب بسته نمی شود، خود محصول بسیار کاربردی دقیق و پر قدرت می باشد، چرخ کم باد را به راحتی پر می کند نشانگر فشار باد دارد و قابلیت تنظیم فشار باد را دارد، سیم اتصال فندکی به بدنه دستگاه قابل جدا شدن نیست به همین خاطر جمع کردن و قراردادن تو باکس مخصوصش یه کم اعصاب خورد کنه

    پاسخ دهید

  • ابوالقاسم
 مقدم

    خیلی عالیه من راضی هستم خدایش

    پاسخ دهید

  • صادق
 بابایی

    خوب و کار آمده

    پاسخ دهید

  • ناصر
 امین

    بهترین این محصول که تا حالا دیدم

    پاسخ دهید

  • مسلم
 شمس

    یه کلام بینظیر

    پاسخ دهید

  • محمدجواد
 محمدزاده

    ‌عالی حتما بخرید من راضی بودم

    پاسخ دهید

  • مسلم
 نقدی

    به نظرم قیمتش از قیمت بازار خیلی پایین تره

    پاسخ دهید

  • عیسی
 حقیقی

    یعنی هیچ عیبی نمیشه رو این این محصول گذاشت

    پاسخ دهید