کمپرسور دانفوس تعمیری 1/2

نقد و بررسی

توضیحاتی درباره کمپرسور دانفوس تعمیری 1/2

شرکت دانفوس یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده انواع کمپرسور برودتی برای یخچال فریزر و یخچالهای صنعتی میباشد.این شرکت در المان واقع است.شرکت سرمایش کمپرسورهای دانفوس را در انواع قدرت ها تعمیر مینماید.

نمای داخلی کمپرسور دانفوس

کمپرسور دانفوس تعمیری 1/2 همراه با رله سیمی (اصلی) وخازن راه انداز عرضه خواهد شد.شرکت سرمایش ضمانت فابریک بودن قطعات کمپرسور دانفوس را به خریداران خواهد داد.در صورتیکه کمپرسور دارای قطعه دست پیچ باشد کل هزینه عودت خواهد شد.

کمپرسور دانفوس بسیار بیش‌تر از سایر کمپرسورهای موجود در بازار در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کمپرسور با دارا بودن ویژگی‌های خارق العاده‌ای چون قدرت زیاد، بهره وری قابل قبول و مصرف انرژی پایین در دستگاه‌های گوناگون به کار برده می‌شود.

گاز مبرد سازگار با کمپرسور دانفوس تعمیری 1.2 اسب بخار، گاز معروف R12 می‌باشد. گاز R502 نیز گاهی اوقات در صورت در دسترس نبودن گاز R12 ممکن است برای این کمپرسور مورد استفاده قرار گیرد.

در کمپرسور دانفوس تعمیری انرژی مورد نیاز برای فشرده کردن سیال به صورت غیر متناوب اعمال می‌شود در نتیجه قدرت تراکم سازی در این کمپرسور بسیار زیاد و قابل توجه است. این نوع اعمال فشار بر سیال، در کمپرسور‌های جابه جایی مثبت انجام می‌شود.

انواع مدل‌های کمپرسور جابه جایی مثبت

همان طور که در مطالب فوق به آن اشاره شد کمپرسور دانفوس از نوع جابه جایی مثبت است که این نوع کمپرسور از لحاظ نحوه عملکرد به دسته کمپرسور روتاری، کمپرسور پیستونی و کمپرسور اسکرول تقسیم بندی می‌شود.

کمپرسور دانفوس جابه جایی مثبت روتاری: کمپرسور دانفوس روتاری حجم زیادی هوا را با قدرت تراکم سازی کم‌تر نسبت به کمپرسور پیستونی به وسیله حرکت دروانی پره‌های موجود روی شافت موتور کمپرسور فشرده می‌کند و سپس به خارج از سیستم هدایت می‌کند.

کمپرسور دانفوس جابه جایی مثبت پیستونی: سطح صدای تولیدی این نوع کمپرسور بسیار بالاتر از کمپرسور با عملکرد روتاری می‌باشد. کمپرسور پیستونی بیش تر در سردخانه‌ها کاربرد دارند. اکثر کمپرسورهای پیستونی که به کمپرسور منیروپ نیز معروف هستند، تولید کشور فرانسه هستند.

کمپرسور دانفوس جابه جایی مثبت اسکرول: این نوع کمپرسور در سیستم‌های تهویه‌ای به کار برده می‌شوند. اکثر آن‌ها در کشور فرانسه و چین ساخته می‌شوند.

در این کمپرسور، جریان سیال به کمک دو نوع پرده حلزونی ثابت و متحرک فشرده و به خارج از مجموعه هدایت می شود.

نحوه خنک سازی کمپرسور دانفوس تعمیری 1.2

حدود ۸۰ درصد از انرژی الکتریکی که کمپرسور مصرف می‌کند صرف افزایش دمای سیال و بدنه کمپرسور می‌شود به همین دلیل برای جلوگیری از آسیب رسیدن به کمپرسور، خنک سازی در جریان کار سیستم بسیار مهم و حیاتی است.

سیال به دنبال متراکم شدن با افزایش فشار و افزایش دما همراه خواهد بود‌. افزایش فشار باعث ایجاد اختلاف فشار بین دو ناحیه و به حرکت درآمدن سیال می‌شود و افزایش دمای سیال سبب انتقال حرارت از سیال به بدنه کمپرسور می‌شود و در نتیجه دمای بدنه کمپرسور نیز افزایش خواهد داشت. برای کاهش دمای بدنه، سیال و به طور کلی سیستم در حال فعالیت کمپرسور، باید از خنک کننده‌ مناسب استفاده شود.

در کمپرسور دانفوس تعمیری 1.2 خنک کردن سیستم به سه روش انجام می‌شود:

۱. در سطح کمپرسور فین‌های آلومینیومی برای انتقال حرارت از کمپرسور به فین‌ها و از فین‌ها به محیط اطراف تعبیه شده است.

۲. به منظور افزایش کارایی فین‌ها، فن تهویه در امتداد کمپرسور نصب شده است تا تهویه به صورت اجباری انجام گیرد و حرارت به صورت فعال به از بدنه کمپرسور به فین‌ها منتقل شود؛ به این طریق خنک سازی با سرعت بیش‌تری انجام می‌گیرد.

۳. در آخرین مرحله، جریان آب را به آرامی در اطراف کمپرسور برقرار می‌کنند تا گرمای تولید شده توسط آب جذب شود و کمپرسور خنک شود.

سخن آخر

کمپرسور دانفوس تعمیری 1.2 اسب بخار با مشخصات فنی مشخص از جمله بهترین کمپرسورهای موجود در بازار ایران و جهان به شمار می‌رود. این نوع کمپرسور به فراوانی در صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • نادر
 رحمانیان

    خیلی خوبه پیشنهاد میکنم

    پاسخ دهید

  • عبدالله
 اشکان

    یک حرف بزرگ تر از عالی نیست

    پاسخ دهید

  • کاظم
 همت

    لطفا رنگ مشکیشو موجود کنید!

    پاسخ دهید

  • عزیز
 کشاورز

    عالیه من ازش راضی بودم

    پاسخ دهید

  • احمد
 حاجی

    خیلی خوب و عالی

    پاسخ دهید

  • اصغر
 آدینه

    ب نظر من خوب بود

    پاسخ دهید

  • محمدجواد
 مرادی

    ارزش خرید داره

    پاسخ دهید

  • امید
 خمسه

    ممنون از شما همیشه عالی هستین

    پاسخ دهید

  • احسان
 رحمانیان

    قیمت مناسب و امکانات بالا

    پاسخ دهید