بررسی ویژگی های کاربردی اجزای چیلر تراکمی هوا

بررسی ویژگی های کاربردی اجزای چیلر تراکمی هوا

گرمای زیادی که در کارخانه ها و کارگاه های بزرگ ایجاد می شود، در طولانی مدت ممکن به تجهیزات کارخانه آسیب های جدی برساند. یکی از مواردی که مانع این آسیب های جدی می شود. دستگاه های چیلر است. دستگاه های چیلر آبی با سیستمی که از یک سیکل تبرید، تبعیت می کند، سعی بر این دارد که هوای مطبوع و خنکی را در محوطه کارگاه و کارخانه ها، ایجاد کند. این هوای خنکی که بر اساس عملکرد اجزای چیلر تراکمی هوا، تولید می شود، هم باعث بهبود عملکرد این تجهیزات می شود و هم عملکرد کارکنان کارگاه را بهبود می بخشد. خب پس به خوبی متوجه شدید که ویژگی ها و قابلیت های دستگاه چیلر، برای کارگاه ها و کارخانه های تولید، بسیار زیاد و موثر است.

در ادامه این مقاله، می خواهیم اجزایی که در این سیکل تبرید وجود دارد را به طور کامل بررسی کنیم.

کمپرسور؛ مهم ترین بخش سیستم تراکمی چیلر هوایی

مهم ترین بخش سیستم های برودتی که نقش موثری را در سیکل تبرید، ایفا می کند. الی ترین وظیفه کمپرسور در سیستم تراکمی چیلر، ایجاد اختلاف فشار برای جریان یافتن گاز برودتی در سیستم تبرید است. 4 کمپرسور با مشخصات فنی چیلر تراکمی هوا خنک متفاوت در دستگاه چیلر استفاده می شود:

  • کمپرسورهای رفت و برگشتی (ضربه ای)
  • کمپرسورهای گریز از مرکز
  • کمپرسورهای پیچی
  • کمپرسورهای حلزونی

تمامی این کمپرسورهای عملکرد خوب و مناسبی را برای دستگاه های چیلر ایجاد می کند، رایج ترین نوع کمپرسور که امروزه بیشترین استفاده را در دستگاه های چیلر دارد، کمپرسور مدل رفت و برگشتی است. این مدل کمپرسور به دلیل تنوعی که در ظرفیت های مختلف آن وجود دارد و همین طور وجود مدل های مختلف آن و آشنایی کاملی که مصرف کنندگان و انواع فروشگاه برودتی با آن دارند، بیشترین استفاده را در اجزای چیلر تراکمی هوا، دارد.

کندانسور در دستگاه چیلر آبی

یکی دیگر از اجزای چیلر تراکمی هوا کندانسور است. کندانسورهای همانند یک مبدل عمل می کنند. این مبدل وظیفه دارد که گاز برودتی خروجی در سیکل تبرید را تقطیر یا چگالش کند. البته که معنی عبارت کندانس، نیز به همین معنی است. کندانسورهایی که در سیستم چیلر تراکمی هوا، استفاده می شود، به دو نوع تقسیم بندی می شود:

  • کندانسور آبی
  • کندانسور هوایی

کندانسور آبی و وظایف آن در دستگاه چیلر

این مدل کندانسورها به کندانسورهای پوسته و لوله شهرت دارند. به این صورت که آب خنک کننده در داخل لوله ها قرار می گیرد و گاز مبرد در داخل پوسته ای که روی این لوله ها، کشیده می شود، قرار دارد. در اصل گاز برودتی زمانی که از کمپرسور، خارج می شود، دمای بسیار زیادی دارد. وقتی که وارد پوسته این لوله ها، می شود، حرارت خود را به آب خنک داخل لوله، انتقال می دهد. این آب خنک زمانی که گرمای گاز برودتی را دریافت می کند، باید در مکان مشخصی، این گرما را به کمترین حد خود برساند.

3دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
سرمایش

سرمایش 77پست تا امروز

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه

  • ایمان
 اکبری

    خیلی دنبال این موضوع بودم 😍😍😍

    پاسخ دهید

  • جلال
 کاکاوند

    بیشتری بنویسین لطفا

    پاسخ دهید

  • حمیدرضا
 قادری

    خیلی خوب بود

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه