بهترین سیستم تهویه مطبوع برای دفترکار چیست؟

بهترین سیستم تهویه مطبوع برای دفترکار چیست؟

اگر می خواهید یک دفتر کار بزرگ یا یک شرکت، راه اندازی کنید، یکی از مواردی که باید به آن، توجه کنید، سیستم تهویه مطبوع آن است. اگر در این زمینه، سررشته ای نداشته باشید، نمی دانید که بهترین سیستم تهویه مطبوع برای دفترکار یا شرکت شما، چیست. داشتن ساختمانی که در تابستان خنک و در زمستان گرم باشد کارکنان و مشتریان خود را در طول سال راحت نگه دارد، چیزی است که قطعا شما از یک سیستم تهویه مطبوع، انتظار دارید.

آشنایی با سیستم سیستم تهویه مطبوع ساختمان تجاری شما به دلایل زیادی می تواند برای شما مهم و اثرگذار باشد، به عنوان مثال اگر بتوانید بهترین سیستم تهویه مطبوع را برای خود، انتخاب کنید، در روزهای گرم تابستان، کمتر درگیر خرابی و مشکلات آن می شوید.

امروز، ما برخی از جزئیات در مورد بهترین سیستم تهویه مطبوع برای دفترکار، نحوه کار آنها، انتظارات برای نگهداری و موارد دیگر را توضیح خواهیم داد.

منظور از سیستم تهویه مطبوع برای دفاتر کار چیست؟

سیستم های گرمایش، تهویه و خنک سازی که در اصطلاح دیگر به آن سیستم های تهویه مطبوع می گویند، بخشی جدایی ناپذیر از ساختمانهای مدرن است. سیستم های سیستم تهویه مطبوع وظیفه حفظ راحت دما (معمولاً حدود 72 درجه)، رطوبت سازگار (بین 40-60٪) و نگهداری کیفیت هوای داخل به اندازه کیفیت مطلوب (نگه داشتن C02 به کمتر از 1000PPM) را بر عهده دارند.

چندین نوع مختلف از سیستم های سیستم تهویه مطبوع تجاری وجود دارد، اما به طور کلی، این سیستم ها به طور مشابه فرایند آن ها به صورت زیر کار می کند. برای شناخت بهترین سیستم تهویه مطبوع برای دفترکار، می بایست ابتدا با انواع آن آشنا شوید.

  • واحدهای تهویه مطبوع با عبور هوا از سیستم مبرد یا خنک کننده آب، دما را کاهش می دهند و همچنین رطوبت اضافی هوا را در فرآیند از بین می برند.
  • سیستم های گرمایش اساساً برعکس سیستم های تهویه مطبوع / خنک کننده کار می کنند، جایی که هوا از طریق سیستم هایی عبور می کند که هوا را با استفاده از آب، سیم پیچ رادیاتور یا گاز، گرم می کنند.
  • سیستم های تهویه با گردش هوا با فن ها و عبور هوا از سیستم های فیلتراسیون، هوا را تمیز نگه می دارند.

انواع سیستم های تهویه مطبوع با ذکر مثال

اگر به دنبال تعویض ، تعمیر یا نگهداری سیستم سیستم تهویه مطبوع ساختمان خود هستید ، می دانید که تعداد زیادی ترکیب انواع مختلف سیستم وجود دارد. اگرچه این درست است ، اما همه این انواع مختلف در 3 دسته اصلی تقسیم می شوند:

سیستم های اسپلیت کمپرسور تک مرحله ای

این محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین نوع سیستم تهویه مطبوع است که معمولاً در ساختمانهای تجاری کوچکتر مانند دفاتر کار یافت می شود. این سیستم ها امکان کنترل فردی و گرمایش و سرمایش برای هر مکان را فراهم می کنند و این ویژگی را برای دفاتر دارای اتاق سرور یا رستوران مناسب می کند.

این سیستم ها معمولاً شامل تهویه مطبوع هایی هستند که هوا را توسط خطوط مبرد و کانال ها در یک سیستم عبور می دهند که هوا را از طریق مجاری آن در سراسر فضا پخش می کند. اشکال سیستم های اسپلیت با کمپرسور تک مرحله ای این است که برای هر فضایی که می خواهید جداگانه کنترل کنید، به یک واحد خارجی احتیاج دارید – فضای زیادی را اشغال می کند.

در نتیجه بهترین سیستم تهویه مطبوع برای دفترکار شما یا شرکت های با متراژ 100 تا 150 متر، همین سیستم های تک مرحله ای اسپلیت است.

سیستم های Multi-Split

سیستم های چند شکاف به طور مشابه سیستم تقسیم تک کار می کنند، اما بهره وری انرژی بسیار بالاتر و ردپای بسیار کمتری از خود در فضای باز به جای می گذارند. سیستم های مولتی اسپلیت به شما این امکان را می دهد تا 9 واحد داخلی را به یک واحد خارجی متصل کنید. این سیستم ها همچنین شامل سنسورهایی هستند که تغییرات دما را تشخیص می دهند و می توانند در صورت لزوم تنظیم شوند و انرژی بسیار کمتری مصرف کنند.

پمپ های حرارتی در این نوع سیستم ها نیز برای جابجایی هوا به گونه ای طراحی شده اند که با جریان طبیعی هوای گرم به مناطق خنک کار می کنند و باعث صرفه جویی در هزینه و انرژی می شوند. این سیستم ها به زمان نصب بیشتری نیاز دارند، بنابراین هزینه نصب می تواند بیشتر باشد.

سیستم های VRF (جریان مبرد متغیر) یا VRV (مبرد مبرد متغیر)

این سیستم ها برای ساختمانهای بزرگتر از نوع مخلوط مانند ساختمانهای بزرگتر اداری یا هتلها، بهترین هستند.

سیستم های VRF بازیابی گرما می توانند با استفاده از “اتلاف گرما” از هوای گرم از مناطق مختلف ساختمان، گرمایش و سرمایش را در یک زمان انجام دهند و آن را به مکان مورد نیاز گرما منتقل کنند، خصوصاً برای ساختمانهایی که اتاقهای کوچکتر دارند. سیستم های VRF پمپ حرارتی هم گرما و هم خنک کننده را تحویل می دهند و برای مکان های باز بزرگ بهترین هستند.

سیستم های سیستم تهویه مطبوع چه مدت دوام می آورند؟

حال که به خوبی با انواع بهترین سیستم های تهویه مطبوع، آشنا شدید، در دنیایی که تکنولوژی دائماً در حال تغییر است و همچنین شرایط محیطی در داخل و خارج تغییر می کند، سیستم های تهویه مطبوع به انواع مختلفی از مراقبت نیاز دارند و ممکن است وسوسه شوید که مرتباً آن به روزرسانی کنید. واحدهای تجاری تهویه مطبوع فعلی باید 10 تا 15 سال عمر می کنند و برای شما کارایی لازم را در این مدت، با توجه به سرویس های دوره ای منظم، خواهند داشت. در کل برخی از عواملی که روی ماندگاری سیستم تهویه مطبوع شما تأثیر می گذارند عبارتند از:

  • تقاضای استفاده در طول سالها آب و هوای منطقه شما
  • کیفیت و کارایی سیستم
  • نصب و نگهداری مناسب

چگونه بهترین سیستم تهویه مطبوع برای دفترکار خود انتخاب کنیم؟

همانطور که می بینید، مهم نیست که اندازه و طرح فضای شما چقدر باشد، مهم نیست که چه نوع شغلی دارید. جدا از تأیید ابعاد ساختمان، باید با یک نقشه هم بنشینید تا تعیین کنید که به چند منطقه ای از دما منحصر به فرد نیاز دارید.

برخی از سیستم ها در ایجاد مناطق دمایی بسیار متنوع هستند، در حالی که سیستم های دیگر برای فضاهای بزرگ با آب و هوای داخلی همگن بسیار مفید هستند در نتیجه باید بررسی های لازم برای انتخاب بهترین سیستم تهویه مطبوع را داشته باشید. مشاوره با یک تیم حرفه ای در زمینه تعمیر کولر گازی و سیستم های تهویه مطبوع می تواند برای شما بسیار مفید است ، بنابراین می توانید پیش از آنکه پیش بروید، پیش فرض های خود را دوباره بررسی کنید.

به یاد داشته باشید که، بدون توجه به پیکربندی سیستم شما، یک تهویه مطبوع تجاری احتمالاً به چندین کمپرسور نیاز دارد. کمپرسور بیشترین کار مکانیکی را در سیستم انجام می دهد و گاز مبرد را فشرده می کند تا به سطح فشار مناسب برسد.

تعویض کمپرسور در طولانی مدت هر سیستم هزینه قابل توجهی است. کمپرسورهای بازسازی شده این فرصت را به شما می دهند که عملکردی قابل مقایسه با یک واحد کاملاً جدید در کسری از قیمت و هفته ها زودتر از یک عمده فروش داشته باشید. این می تواند کلید ایستادن در سیستم جدید شما با کمترین هزینه باشد.

تمام این نکات را در خرید و سفارش سیستم تهویه مطبوع خود در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین سیستم تهویه مطبوع برای دفتر کار خود، انتخاب کنید.

7دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
سرمایش

سرمایش 77پست تا امروز

دیدگاه کاربران یک دیدگاه

  • امید
 موسوی

    چرا اینقد زیاد؟ 😍😍😍

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه