6 روش برفک زدایی یخچال فریزر

6 روش برفک زدایی یخچال فریزر

برفک زدایی یخچال فریزر یکی از دغدغه های کاربران برای حل مشکلات برفک این دستگاه ها است. راهکارهایی زیادی برای آن وجود دارد اما این که کدام راهکار، این مشکل را به طور کامل برطرف می کند، دغدغه کاربران است. برفک هایی که بر روی دیوار یخچال فریزر یا بخش های مربوط به فریزر، ایجاد می شود پس از مدتی کارایی دستگاه شما را کاهش داده و باعث می شود که یخچال فریزر، برق بیشتری مصرف کند.

ما در این مقاله به دو موضوع مهم زیر می پردازیم:

چه زمانی باید یخچال فریزر را برفک زدایی کنیم؟

6 روش فوق العاده برای برفک زدایی یخچال فریزر

این دو موضوع برگرفته از تجربیات کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی لوازم برودتی سرمایش است. با ما همراه باشید.

چه زمانی باید یخچال فریزر را برفک زدایی کنیم؟

مهم نیست که چه نوع فریزری دارید، توصیه می شود تقریباً سالی یکبار یا وقتی ضخامت لایه های یخ (برفک) بیش از یک چهارم اینچ شد، آنرا یخ زدایی کنید. لطفاً فراموش نکنید که قبل از شروع به کار برفک زدایی یخچال فریزر را از برق بکشید. مهم نیست که از کدام روش برفک زدایی یخچال فریزر در این مقاله استفاده می کنید، این یک پیشگیری و یک کار فنی مهم و ایمنی است که نباید از آن غافل شوید.

همچنین، اطمینان حاصل کنید که تمام مواد غذایی را از داخل یخچال و فریزر خارج کرده باشید و همچنین در کف یخچال فریزر خود یک حوله بزرگ قرار دهید تا آب های جمع شده را به خود بکشد. برای بخش های دیگر یخچال فریزر نیز می توانید از پارچه یا حوله های قدیمی حمام استفاده کنید تا به خوبی به جذب رطوبت کمک کند. اگر بتوانید فریزر خود را به بیرون منتقل کنید، پس از انجماد یخچال فریزر، در نهایت کمتر به نظافت محیط آشپزخانه نیاز خواهید داشت.

ما در ادامه 6 روش برفک زدایی یخچال فریزر را برای شما بررسی می کنیم:

1) منتظر آب شدن یخ باشید!

در این نحوه برفک زدایی یخچال فریزر باید آن را از برق بکشید، در را باز کنید و منتظر ذوب شدن یخ باشید. این روش یخ زدایی ساده ترین روش است، اما مدت زمان زیادی طول می کشد، به خصوص اگر در منطقه سردتری زندگی می کنید. البته که باید خاطر نشان کنم که این روش، ایمن ترین روش یخ زدایی از فریزر است. به راحتی در را باز کنید، به کارهای دیگر خود برسید و منتظر شوید که یخ ها آب شوند. با ذوب شدن یخ، ممکن است بخواهید آب اضافی را با اسفنج یا حوله پاک کنید. همچنین ممکن است برای جذب آب خارج شده از دستگاه حوله های قدیمی را روی زمین قرار دهید.

شاید شما مثل من هستید و خیلی صبور نیستید. در این صورت، بیایید چند روش دیگر برفک زدایی یخچال فریزر را برای سرعت بخشیدن به این کار بررسی کنیم.

2) استفاده از فن

یکی از روش های از بین بردن برفک های یخچال فریزر، استفاده از فن یا دمنده هواست. یک فن می تواند به گردش هوای گرم در فریزر شما کمک کند. با این حال، هنگامی که هوای خانه شما به اندازه کافی گرم باشد و با قرار دادن یک فن به سرعت این کار به اتمام می رسد. برای همان این روش در هوای گرم بهترین عملکرد را دارد. این امر به ویژه برای هر کسی که دارای یک فریزر عمیق در گاراژ یا انباری خود است، بسیار مناسب است.

کافی است یک فن در روبرو یخچال فریزر خود قرار داده و درب آن باز کنید. جریان هوا به ذوب شدن سریع یخ کمک می کند. بسته به ضخامت یخ، باز هم به زمان نیاز دارید تا این کار به اتمام برسد. اما شما می توانید بدون اینکه کار زیادی انجام دهید، به روند کار سرعت ببخشید.

3) استفاده از سشوار

هوای گرم سشوار، سرعت خارق العاده ای به ذوب شدن یخ ها در کار برفک زدایی یخچال فریزر می دهد. استفاده از سشوار قابل حمل جهت یخ زدایی از فریزر تا زمانی که از اقدامات احتیاطی اساسی استفاده کنید در روش برفک زدایی یخچال فریزر کاملاً ایمن است. اطمینان حاصل کنید که از هرگونه آب قرار گرفته در یخچال با پارچه ها و حوله ها جمع آوری می شود، سشوار را از هرگونه آب یا یخ دور نگه دارید و هر بار بر روی یک منطقه تمرکز کنید تا اطمینان حاصل کنید که این دستگاه بیش از حد گرم نمی شود.

بعلاوه، هرگز اجازه ندهید که سر سشوار خیلی به سیم پیچ ها یا کناره های فریزر نزدیک شود زیرا ممکن است گرمای زیاد به واحد آسیب برساند. در صورتی که با احتیاط کامل نحوه برفک زدایی با سشوار انجام نگیرد، همچنین می تواند به ساختار پلاستیکی داخل فریزر شما آسیب برساند. پایه فریزر را با حوله بچرخانید تا یخ ذوب شده را جذب حوله ها کنید. سشوار را موازی با دیواره فریزر قرار دهید. هدف شما این است که هوای گرم پشت یخ ها جمع شده و آن را ذوب کند. با شروع آزاد شدن لبه ها، به دمیدن هوای گرم در پشت یخ ادامه دهید و از یک تراش پلاستیکی استفاده کنید تا یخ را به آرامی از دیواره ها خارج کنید.

نکته بسیار مهم: استفاده از سشوار در برفک زدایی یخچال فریزر باعث سرعت بخشیدن به آن می شود، اما در صورتی که نکات ایمنی را رعایت نکنید هم ممکن است به یخچال فریزر، آسیب برسد و هم به سشوار.

4) قرار دادن آبجوش داخل یخچال و قفسه ها

یک روش سنتی برای سرعت بخشیدن به روند یخ زدایی فریزر شما، قرار دادن ظرف های آب جوش روی قفسه ها و بستن درب است. از آنجا که فریزرها به خوبی مهر و موم شده اند، بخار آب گرم به شل شدن یخ کمک می کند تا به طور طبیعی از دیواره ها ذوب و جدا شوند. پس از آن می توانید بعد از حدود 30 دقیقه با استفاده از دستکش پلاستیکی یخ ها را با دست خیلی راحت، جدا کنید.

با این حال، گرمای ظروف آب جوش ممکن است به قفسه ها آسیب برساند و اینکه قصد دارید از این روش برفک زدایی یخچال فریزر استفاده کنید، توصیه می کنیم یک حوله کاملاً تا شده زیر ظروف گرم شده قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای قرار دادن ظرف در فریزر وجود دارد.

بخاطر داشته باشید که بسته به مقدار یخ جمع شده در فضای داخلی، باید ظرف هر 10 دقیقه جایگزین شود. وقتی آب را تعویض کردید بهتر است که یخ های افتاده در کف را جمع کنید.

5) استفاده از سرپیک شعله افکن

یک روش سریع اما خطرناک برفک زدایی یخچال فریزر استفاده از سرپیک شعله افکن است. با استفاده از این وسیله و یک پیک نیک که انرژی شعله آتش را ایجاد می کند می تواند یخ های یخچال را به سرعت آب کرد. برای اینکار کافیست شعله ایجاد شده را در کمترین حالت قرار داده و نزدیک یخ های یخچال، کنید. در کمتر از دقیقه ای یخ ها آب و خرد می شوند.

ما واقعاً این روش یخ زدایی را توصیه نمی کنیم، زیرا مستعد سوختن یا آسیب رساندن به یخچال فریزر هستید. اما ما در اینجا به آن اشاره می کنیم، زیرا در ذوب سریع یخ در فریزر شما موثر خواهد بود. اگر تصمیم دارید از این روش برای تسریع روند یخ زدایی استفاده کنید، لطفاً این کار را با احتیاط انجام دهید.

6) تراشیدن یخ ها

آخرین نحوه برفک زدایی یخچال فریزر تراشیدن یخ ها است. احتمالاً تراشیدن یخ محبوب ترین روش تسریع در روند یخ زدایی است. اگر این مسیر را طی کردید، مطمئن هستید که این کار را با خیال راحت انجام می دهید و هیچ جای نگرانی بابت رعایت موارد احتیاطی ندارد.

برای جلوگیری از صدمه زدن به خود یا سوراخ شدن دیواره فریزر یا خط گاز، از یخ تراش سنتی، کفگیر پلاستیکی یا قاشق چوبی استفاده کنید. ما توصیه می کنیم از این روش یخ زدایی همراه با سایر روش های موجود در این لیست استفاده کنید.

7دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
سرمایش

سرمایش 77پست تا امروز

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه

  • محمود
 رنجبر

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید

    پاسخ دهید

  • مسعود
 مهدوی

    aaaaliii bood 😍😍😍

    پاسخ دهید

  • محمدعلی
 حاتمی

    ایول 😍😍😍

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه