روغن برودتی
تخلیه روغن کمپرسور

تخلیه روغن کمپرسور

در هنگام تعمیرات دستگاه های سرد کننده(وکیوم وشارژ)می توانیم کمپرسور را از محل خود جدا و روغن آن را جهت آزمایش مقدار آن را درون یک ظرف مدرج به روش های زیر تخلیه کنیم:
1)در کمپرسور هایی که لوله کور دارند آنها را به حالت مایل گرفته تا روغن از لوله کور یا مکش کمپرسور خارج گردد.
2)در کمپرسور هایی هرمتیک که شیر سرویس دارند شیر را باز کرده و کمپرسور را مایل گرفته تا روغن از شیر خارج گردد. اگر روغن تخلیه شده دارای کف یا رنگ آن تیره شده باشد و شفافیت خود را از دست داده و بو گرفته باشد روغن را کاملا عوض میکنیم ولی اگر فقط مقدار آن کم شده باشد این کمبود روغن را توسط روغنی که از همان نوع غلظت باشد جهت جبران به کمپرسور اضافه می کنیم.

تست روغن برودتی

توسط یک ماده ی شیمیایی درون بطری شیشه ای اسیدی بودن روغن را تشخیص می دهیم که برای روغن های معدنی و آلکیل بنزن یک نوع ماده شیمیایی و برای روغن پلی استر یک نوع دیگر استفاده می شود بدین صورت که مقدار کمی از روغن مربوطه را درون شیشه بریزید و تکان دهید و به رنگ آن توجه کنید اگر بنفش باقی ماند روغن سالم است ولی اگر نارنجی شد روغن در حال اسیدی شدن است و در مرحله خطر است.اگر زرد شد روغن اسیدی است و باید تعویض شود.

نحوه ی شارژ روغن برودتی

1)در کمپرسورهایی که لوله کور دارند توسط شیلنگ/ظرف روغن و لوله کور کمپرسوررا به هم وصل می کنیم و کمپرسور را روشن کرده تا روغن به داخل مکیده شود و همزمان جلوی لوله مکش را می گیریم تا هوا وارد سیستم نگردد.
2)در کمپرسور هایی که داراری شیر سرویس هستند توسط یک قیف کوچک روغن را از محلی که شیر قبلا باز شده یا ساقه ان کاملا داخل است شارژ می کنیم در حالت کمپرسور خاموش است.

تست فشار سر کمپرسور(فشار لوله رفت)

گاهی اوقات کمپرسور از نظر الکتریکی سالم می باشد اما در هنگام نصب وانجام عملیات شارژ مبرد سرما به اندازه کافی ایجاد نمیگردد به همین علت قبل از انجام عملیات شارژ مبرد فشار رفت کمپرسور کمپرسور را به روش زیر آزمایش میکنیم:
یک شیر سوزنی را به لوله رفت کمپرسور مورد نظر لحیم میکنیم سپس شیر گیج فشار بالا را بسته و شیلنگ قرمز آن را به شیر سوزنی متصل کرده آنگاه کمپرسور را به برق متصل و روشن می کنیم تا فشار مناسب ایجاد گردد که برای کمپرسور یخچالی حداقل 400 پی سی و برای کمپرسور کولری حداقل 300 پی سی لازم است سپس کمپرسور را خاموش و چند دقیقه منتظر می مانیم تا عقربه گیج بر نگردد تا از سالم بودن کمپرسور اطمینان حاصل می کنیم آنگاه گیج را به آرامی باز کرده وشیر سوزنی را جدا می کنیم.

3دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
سرمایش

سرمایش 77پست تا امروز

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه

  • جواد
 ملک

    نویسنده این متن کیه؟ 😍😍😍

    پاسخ دهید

  • رضا
 بیگی

    این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه 😍😍😍

    پاسخ دهید

  • یوسف
 حیاتی

    حرف نداری

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه