قیمت ترموستات یخچالی
قیمت ترموستات یخچال و اساس تعیین آن

قیمت ترموستات یخچال و اساس تعیین آن

انواع ترموستات

برای بسیاری از افراد سوال است که چرا کمپرسور یخچال خود به خود روشن یا خاموش می شود. چرا همیشه دمای یخچال در مقدار مشخص شده ثابت می شود. چرا کمپرسور یخچال متناوب کار نمی کند. چطور است که گاهی اوقات برخی مواد غذایی در یخچال یخ می زنند. پاسخ تمام این سوال ها یک قطعه بسیار کوچک به نام ترموستات یخچال است. ترموستات قطعه ای کوچک در یخچال است که همگی شما با آن آشنای دارید. اگر به داخل یخچال نگاه کنید گیج اندازه گیری را می بینید که قابلیت چرخش دارد و درجه بندی شده است. البته در بسیاری از یخچال های جدید تر، ترموستات یخچال در بیرون یخچال و به صورت برد الکترونیکی تعبیه شده اند و می توان آنها را بدون باز کردن درب یخچال تنظیم نمود. در بازار انواع مختلفی از این ابزار موجود می باشند، بنابراین قیمت ترموستات یخچال بسته به انواع مختلف شرکت ها متفاوت است. در این متن به بیان بازه قیمت ترموستات و انواع نمونه های موجود در بازار می پردازیم.

دلیل متغیر بودن قیمت ترموستات یخچال چیست؟

ترموستات یخچال که بیشتر اوقات در داخل فضای داخلی یخچال قرار دارد، نوعی ابزار کنترل کننده است که به کاربرد اجازه می دهد تا دما یخچال را تنظیم کند. ترموستات یخچال سیستم سرد کننده را کنترل می کند. سیستم سرد کننده شامل کندانسور، کمپرسور، اواپراتور و ابزار اندازه گیری است. اگر ترموستات به درستی کار نکند، یا اگر برای خرید ترموستات به جای کارایی و عمر قطعه به قیمت ترموستات یخچال توجه شود، ممکن است آسیب جدی به سیستم سرد کننده وارد آید. پس دلیل متغییر بودن قیمت ترموستات یخچال و وجود محصولات متنوع در بازار نیز همین است. پاسخ سوال اول در پاراگراف بالا، وجود ترموستات یخچال است که هر گاه دما از مقدار مشخص شده پایین تر بیاید، به کمپرسور پیام می دهد تا شروع به کار کرده و دوباره فضای سردی بر یخچال ایجاد کند. در پاسخ به سوال دوم باید گفت که ترموستات یخچال نوعی گیج سنجش دما است که به طور اتوماتیک کمپرسور را وادار می سازد تا دما را ثابت نگه دارد. کمپرسور وظیفه سرد سازی گاز موجود را دارد به این صورت که گاز داخل سرد کننده ابتدا به مایع تبدیل می شود و برای اینکه دوباره به صورت گازی در بیاید باید گرمای داخل یخچال را به خود جذب کند. طی چند پروسه مختلف گرما از فضای یخچال جدا شده و فضای سرد بر داخل آن حاکم می شود. در پاسخ به سوال سوم باید گفت که دمای انجماد مواد از یکدیگر متفاوت است. بنابراین وقتی دما در میزان ثابتی قرار می گیرد، احتمال دارد بیشتر از حد انجماد برخی از مواد باشد. این تعیین دمای اندازه گیری شده با استفاده از ترموستات یخچال عملی است.

ترموستات یخچال دانفوس

همانطور که گفتیم وظیفه ترموستات یخچال کنترل سیستم سرد کننده است. در واقع سیستم سرد کننده گرما را از داخل یخچال کم می کند و این گرما جذب مایع سرد کننده می شود. زمانی که دما در میزان مطلوب تنظیم شد، ترموستات یخچال وظیفه دارد با کنترل جریان ورودی به سیستم دما را در مقدار مشخص  ثابت نگه دارد. در حقیقت ترموستات یخچال وظیفه دارد هر گاه که لازم بود سیستم سرد کننده را روشن یا خاموش کند. بنابراین در می یابیم که وظیفه این قطعه در یخچال بسیار مهم است. کارایی ترموستات یخچال از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو قیمت ترموستات یخچال نیز بسته به نوع مواد تشکیل دهنده و عمر و کارایی قطعه بسیار متنوع است.

در صورتی که با مشکلات و خرابی های کولر گازی و دیگر سیستم های برودتی خود، روبرو شدید، می توانید با بخش تعمیر کولر گازی در مشهد وب سایت سرمایش بهترین تکنسین را با مناسب ترین قیمت، درخواست کنید.

قیمت ترموستات یخچال در چه بازه ای قرار دارد؟

امروزه و با توجه به پیشرفت های تکنولوژیکی که پیوسته حاصل می شوند، بسیاری از مردم سعی می کنند خود را به روز کرده و جدید ترین محصولات را خریداری نمایند. مردم همواره به دنبال اجناس جدید تر هستند و جنس جدید تر گران قیمت تر نیز می باشد. بنابراین قیمت ترموستات یخچال نیز مانند سایر تجهیزات الکترونیکی پیوسته تغییر می یابد. قیمت ترموستات به خودی خود ارتباط زیادی با برند و ویژگی های قطعه دارد. برخی برند ها با توجه به اسم معروف شان دارای قیمت بیشتری هستند در حال که ممکن است کارایی کمتری نسبت به مدل کمتر شناخته شده تر داشته باشند.

اگر ترموستات به درستی کار نکند یا اصلا در سیستم سرد کننده وجود نداشته باشد، کمپرسور یا موتور یخچال به صورت پیوسته کار می کند. کارکرد متناوب یخچال علاوه بر مصرف بیش از حد برق باعث می شود سرد سازی بیش از حد انجام شده و کیفیت مواد غذایی موجود در یخچال از بین برود. قیمت ترموستات یخچال از این رو با نوساناتی همراه است. به عنوان مثال، در ادامه قیمت ترموستات یخچال 5 برند معتبر بیان می شوند.

  • شرکت: قیمت مدل هوشمند Honeywell RTH9580WF که از طریق وای فای نیز قابلیت کنترل و تنظیم دارد، 17.5 الی 25 دلار است.
  • شرکت Nest: قیمت مدل یادگیرنده این شرکت که بر اساس دمای محیط و برنامه وارد شده از طرف کاربر، خودش اقدام به تنظیم دمای یخچال می کند تا هم در مصرف برق صرفه جویی شود و هم مواد غذایی بیش از اندازه سرد نشوند، 20 الی 30 دلار است.
  • شرکت Sensi: قیمت ترموستات یخچال ساخت این شرکت در بازه 10 الی 15 دلاری قرار دارد.
  • شرکت Ecobee: قیمت مدل ecobee3 که مانند مدل شرکت Honeywell قابلیت اتصال به وای فای و کنترل و تنظیم از راه دو را نیز دارد، 25 الی 30 دلار است.
  • شرکت Luxe: قیمت ترموستات لمسی و قابل برنامه ریزی TX9600TS از شرکت Luxe 10 الی 15 دلار می باشد.

قیمت ترموستات یخچال دانفوس

شرکت دانفوس، واقع در دانمارک، قدیمی ترین و با تجربه ترین شرکت سازنده ترموستات یخچال می باشد. شرکت دانفوس با بیش از 60  سال سابقه در زمینه تولید ترموستات یخچال، در بازار امروز بازیگر اصلی است و در این زمینه رقیب چندانی ندارد. بر اساس تجربیات این شرکت، به مشتریان توصیه می شود قیمت ترموستات یخچال را با توجه به موارد زیر با هم مقایسه کنند:

  • شرایط دمایی در یخچال مورد نظر
  • فشاری که پس از هر بار اجرا به کمپرسور می آید
  • ظرفیت کمپرسور برای خنک سازی

به سادگی می توان با انجام آزمایشی ساده متوجه شد دلیل متغییر بودن قیمت ترموستات یخچال چیست. زمانی که ترموستات نصب شد پس از چند بار کار کردن کمی گرم می شود. این امری طبیعی است، هرچند که ترموستات های ساخت شرکت دانفوس به هیچ عنوان حرارت نمی دهند، ولی اگر میزان گرم شدن به حدی باشد که نتوان دما را تحمل کرد نشان از نامناسب بودن ترموستات دارد.

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده در قیمت ترموستات یخچال، شرایط قرار گیری ترموستات در داخل یخچال است. اگر ترموستات حساسیت کمی داشته باشد و حداقل دامنه افت دما در آن بیش از 1 درجه باشد، کمپرسور یخچال پس از هر بار استارت زدن مجبور است بیشتر کار کند تا اختلاف دمای ایجاد شده را جبران نماید.

شرکت دانفوس با توجه به انواع محصولات سرد  کننده اقدام به تولید و ارائه انواع مختلفی از ترموستات ها کرده است. قیمت ترموستات یخچال دانفوس تفاوت چندانی با برند های ذکر شده در بالا ندارد. به عنوان مثال قیمت ترموستات یخچال دانفوس مدل 077B0020 تقریبا 30 دلار است. در طراحی ترموستات یخچال دانفوس از یک شیر مارپیچ برقی استفاده شده تا مستقیما کمپرسور را روشن یا خاموش نماید. با استفاده از این سیستم احتمال اور لود در یخچال و محفظه سرد کن کاهش می یابد.

خرید ترموستات برودتی

برای خرید انواع ترموستات یخچال فریزری یاترموستات صنعتی میتوانید با شرکت سرمایش(مرجع برودت ایران) تماس حاصل نمایید.همچنین میتوانید به صفحه مربوط به ترموستات مراجعه و مناسب با نیازتان ترموستات برودتی انتخاب نمایید.

7دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
سرمایش

سرمایش 77پست تا امروز

دیدگاه کاربران یک دیدگاه

  • رسول
 طاهری

    خیلی عالی بود 😍😍😍

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه