سریعترین راه یادگیری روش های تست کمپرسور یخچال

سریعترین راه یادگیری روش های تست کمپرسور یخچال

یخچال ها یکی از هزاران وسایله ای می باشد که این در جهان خاکی با سلامتی انسان رابطه مستقیم دارد بنابراین اگر برای این وسیله حیاتی مشکل یا اختلالی ایجاد شود ممکن است سلامتی انسان به خطر اندازد. یکی از شایع ترین مشکلات برای یخچال، خرابی کمپرسور یخچال می باشد که منجر به از کار افتادن یخچال میشود. اساس کار کمپرسور یخچال به اینگونه است که کمپرسور یخچال توسط گاز مبرد که جذب کننده گرما می باشد، گرمای بدنه یخچال را جذب می کند و پس از آن با سرد کردن این گاز متراکم، سرمای لازم برای داخل یخچال را تولید می کند. تنها این امر با خاموش و روشن شدند کمپرسور انجام می گیرد. بنابراین اگر کمپرسور یخچال خاموش شود و از کار بیفتد، عملا دیگر شاهد کارایی از یخچال نمی باشیم زیرا دیگر یخچال قادر به خنک کردن فضای داخلی خود نخواهد بود. با توجه به مطالب بالا کمپرسور یخچال ممکن است به مرور زمان دست خوش مشکلاتی بشود بنابراین کمپرسورهای یخچالی نیاز به تست دارد که در ادامه به نحوه تست کمپرسور یخچال و روش های تست کمپرسور یخچال میپردازیم.

این اطلاعات برگرفته از بروزترین اطلاعات کارشناسان ما در فروشگاه لوازم برودتی سرمایش است.

روش های تست موتور یخچال

روش های متعددی برای تست کمپرسور یخچال وجود دارد که با انجام اینگونه تست ها از مشکلات و اختلالات ناشی از کمپرسور آگاه می شوید. در ادامه روش های نوین برای تست کمپرسور یخچال آمده است.

نحوه تست کمپرسور یخچال به روش نوین

همانطور که گفته شد برای تست کمپرسور یخچال روش های نوین و فوق العاده ای وجود دارد. در ساختار کمپرسور، دو سیم پیچ راه انداز و سیم پیچ اصلی روی کمپرسور سه پایه قرار دارند.

  • یکی از این سه پایه کمپرسور مربوط به سیم پیچ اصلی می باشد که با حروف لاتین (R) نشان داده شده است.
  • دیگر پایه کمپرسور که مربوط به سیم پیچ راه انداز می باشد با حرف لاتین (S) نمایش داده میشود.
  • پایه آخر کمپرسور، پایه مشترک بین سیم پیچ اصلی و سیم پیچ استارت می باشد و با حرف لاتین (C) نشان داده میشود.

ممکن است در برخی از کمپرسور های یخچال اینگونه اسامی  برای پایه ها مشخص نشده باشد چنانچه با این مشکل رو به رو شدین با انجام یک آزمایش ساده می توانید هر سیم پیچ و پایه مشترک را تشخیص دهید. بدین منظور به وسیله ای به نام اهم متر نیاز پیدا می کنید.بنا براین  دو سری که بالاترین اهم را داشته مربوط به سیم پیچ راه انداز و سیم پیچ اصلی است و سر دیگر ، سر مشترک می باشد که همانطور در بخش بالا توضیح دادیم با حرف لاتین (C) نمایش داده می شود. برای تشخیص پایه مربوط به سیم پیچ راه‌انداز و سیم پیچ اصلی، هر یک باید به‌ صورت مجزا، به سر سیم مشترک وصل شوند. هر یک از این دوپایه که مقاومت پایین تری داشته باشند، پایه مربوط به سیم ‌پیچ راه انداز و دیگری مربوط به سیم پیچ اصلی می باشد.

تست جریان کمپرسور یخچال

یکی از روش های تست کمپرسور یخچال تست جریان کمپرسور می باشد. که با بالارفتن فشار گاز ورودی کمپرسور و سایر عوامل ممکن است سبب شوند میزان جریان موتور یخچال از حالت عادی آن یک آمپر بالاتر رود.

تست کمپرسور به وسیله اهم متر

یکی دیگر از روش های تست کمپرسور یخچال ، تست به وسیله اهم متر می باشد. سپس مقاوت دو سرسیم پیچ خطی باید چک شود. اگر این مقاومت بین شش الی  هشت باشد، کمپرسور یخچال سالم است.

تست کمپرسور یخچال به شکل مستقیم

سومین روش برای  تست کمپرسور یخچال، تست به شکل مسقیم می باشد. که براساس این روش باید کاربران کمپرسور را مستقیما به برق وصل کنند . اگر با انجام این عمل کمپرسور شروع بکار کرد این بدین معنا است که کمپرسور سالم می باشد

( توجه: این روش تنها در چند ثانیه انجام شود و تمامی موارد ایمنی را در نظر بگیرید)

بررسی ظاهر کمپرسور

آخرین روش برای تست کمپرسور یخچال، روش بررسی به صورت ظاهری می باشد. که در این روش باید به سراغ روغن کمپرسور بروید در حالت معمول و عادی کمپرسور ها دارای روغن بسیار تمیز می باشند  اما اگر این روغن سیاه و کدر شده باشد این بدان معنا می باشد که کمپرسور دستگاه شما دچار اختلال و مشکل شده است.

جمع بندی

همانطور که گفته شد کمپرسور یخچال از اهمیت بالایی برخوردار می باشد به همین منظور اگر دچار خرابی و یا اخلال شود ممکن است مشکلات و تبعات بزرگتری به بار آورد که ما در این محتوا به روش های تست کمپرسور و چگونگی و نحوه تست کمپرسور یخچال پرداختیم اما اگر پس از انجام تمامی تست های بالا متوجه شدید که کمپرسور شما دچار اختلال و مشکل شده است تنها راهکار تعویض کمپرسور می باشد.

4دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
سرمایش

سرمایش 77پست تا امروز

دیدگاه کاربران یک دیدگاه

  • امیر
 واعظی

    چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه