ویژگی های یخچال هوشمند | 7 مزیت خارق العاده

ویژگی های یخچال هوشمند | 7 مزیت خارق العاده

امروزه هوشمند سازی در هر صنعت رونق بسیاری گرفته و همه و همه سعی دارند محصولاتی هوشمند با قابلیت های خاص، تولید کنند. در سیستم های تهویه مطبوع مانند یخچال فریزر و کولر گازی نیز به همین صورت است. به همین منظور تصمیم گرفتیم در زمینه ویژگی های یخچال هوشمند محتوایی ناب را برای شما عزیزان، تهیه کنیم. زمانی که به یخچال های هوشمند، فکر کنید، ممکن است سوالاتی ذهن شما را درگیر کند:

منظور از یخچال هوشمند چیست؟

مهم ترین ویژگی های یخچال هوشمند چیست؟

چه چیزی مهم ترین تفاوت یخچال های هوشمند با معمولی است؟

ما در این مقاله بلاگ فروشگاه لوازم برودتی سرمایش به این سوالات و سوالات دیگری که ممکن است برای شما در آینده ایجاد شود، پاسخ خواهیم داد.

منظور از یخچال هوشمند چیست؟

آشپزخانه های امروزی بیش از هر زمان دیگری با وسایل آینده نگرانه غنی از ویژگی خاص تولید و توسعه پیدا کرده اند که هم زیبا و هم کاربردی هستند. یخچال هوشمند به هر آشپزخانه ای که دارای مزایای بالاتر و بیش از سردخانه است، یک افزودنی عالی می باشد. معمولا به یخچال های هوشمند گویند که دارای سیستم های هوشمند است. با کمی دقت متوجه می شوید که فرایند کار یخچال های هوشمند با یخچال های معمولی تفاوت خاصی ندارد.

کمپرسور یخچال فریزر همان کمپرسور است، اواپراتور همان اواپراتور است اما با سیستمی پیشرفته و قوی تر. به عنوان مثال سیستم ترموستات هوشمند یخچال های هوشمند است که با کارایی بالایی که دارد، تفاوت خاصی را با دیگر یخچال ها، ایجاد کرده است. در ادامه این مقاله بررسی ویژگی های یخچال هوشمند، با هم مهم ترین تفاوت های آن با دیگر یخچال ها را بررسی می کنیم:

یخچال فریزر هوشمند چه مزیتی برای آشپزخانه شما دارد؟

یخچال هوشمند به اینترنت منزل شما متصل می شود و بدین وسیله بسیاری از قابلیت هایی که یک یخچال فریزر دارد را می توان با پلت فرم های مختلف، تنظیم کرد.

در اوایل سال 2000 ، ال جی اولین یخچال هوشمند موجود در بازار را با ویژگی هایی شامل اسکنر بارکدی که برای کمک به مصرف کنندگان در پیگیری مصرف اقلام موجود طراحی شده بود، عرضه کرد. در حالی که این ایده شایسته بود، اکثر کاربران روند اسکن را مشکل ساز می دانستند و ارزش آن را در مقابل قیمت بسیار بالای آن، به صرفه نمی دانستند. تصور کنید شما دو برابر هزینه می کردید برای یک قابلیت که آن هم گاهی اوقات دچار مشکل می شد.

همانند هر فناوری، یخچال های هوشمند با قابلیت اتصال Wi-Fi به پیشرفت این فرآیند رسیده اند که به کاربران امکان می دهد از هر کجا که از برنامه ای در تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود استفاده می کنند، به یخچال فریزر دسترسی داشته باشند. حال اینجاست که شما می توانید با تلفن همراه خود به سادگی عملکرد یخچال را در حالات مختلف تغییر دهید.

جالب ترین ویژگی های یخچال هوشمند

در ادامه با هم هر کدام از ویژگی های یخچال های هوشمند را بررسی می کنیم:

صفحه نمایش لمسی

صفحه لمسی یخچال هوشمند شما ممکن است برای دسترسی به بسیاری از ویژگی ها با لمس یک دکمه استفاده شود. مدل های جدید ممکن است صفحه بزرگی با قدرت محاسبه مشابه یک لپ تاپ را برای شما داشته باشد. معمولا یخچال های هوشمند امکان کنترل تمام قابلیت های خود را بر روی صفحه نمایش خود قرار داده اند. یعنی شما هر کاری بخواهید با یخچال هوشمند خود، انجام دهید را با این صفحه نمایش به آن، دسترسی دارید.

تجربه ای متفاوت که در گذشته تنها با فشار دادن دکمه امکان پذیر بود، اکنون می توانید با لمس کردن صفحه نمایشی مانند تبلت به آن دسترسی داشته باشید.

به عنوان مثال یخچال فریزر اینستاویو LG که با صفحه نمایش 22 اینچ خود، قابلیت های خاصی را برای شما فراهم می کند. کوچک ترین صفحه نمایشی که برای یخچال های هوشمند، در نظر گرفته شده است به اندازه تبلت های 7 اینچی می باشد.

اتصال به وای فای

یکی از ویژگی های یخچال هوشمند، اتصال به WIFI است. این قابلیت از سال ها پیش در یخچال های هوشمند بوده و اکنون امکانات پیشرفته تری را برای شما فراهم می کند. پایه و اساس ویژگی اتصال به Wifi این است که شما بتوانید به سادگی هر چه تمام تر ویژگی ها و قابلیت های مختلف یخچال خود را با تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و در کل پلت فرم هایی که از Wifi پشتیبانی می کنند، مدیریت کنید. ساده ترین ویژگی که با وای فای می توان آن را کنترل کرد، دمای یخچال و فریزر است. یک ترموستات همراه که به شما امکان مدیریت هرچه بهتر دمای یخچال فریزر هوشمند را می دهد.

البته قابلیت های دیگری نیز با آن قابل مدیریت می باشد که عبارت اند از:

  • امکان نمایش مواد غذایی داخل یخچال
  • آمار سلامت مواد غذایی
  • آمار کم یا زیاد بودن مواد غذایی داخل یخچال
  • پیشنهاد غذا بر اساس مواد غذایی داخل آن قرار دارد
  • و …

البته برخی از امکانات یخچال های هوشمند نیز می باشد. اما به طور کلی امکان اتصال وای فای در سری ویژگی های یخچال هوشمند، کاملا کلی بوده و همانند صفحه نمایش لمسی، امکان کنترل و مدیریت را به شما می دهد.

دوربین داخلی یخچال فریزر

شاید با خواندن قابلیت هایی که با وای فای قابل کنترل است، سوالی برای شما ایجاد شود که چگونه هوش مصنوعی یخچال، می تواند مواد غذایی داخل یخچال کمبود و زیاد بودن آن را تشخیص دهد. زمانی که متوجه شوید که یخچال هوشمند چیست، اولین موردی که شما را شگفت زده می کند، دوربین داخلی یخچال است. وجود دوربین داخل یخچال فریزر، امکانات فراوان و مزایای بسیار عالی برای شما دارد. اولین و پرکاربردترین مزیت این دوربین ها این است، که شما روی مبل نشسته و بدون اینکه به آشپزخانه رفته و به سراغ یخچال بروید، می توانید داخل آن را با لپ تاب یا موبایل خود ببیند.

در ادامه برخی از ویژگی هایی که با دوربین داخلی یخچال، امکان پذیر شده است، را برای شما لیست کرده ایم:

  • امکان دیدن داخل یخچال از هر کجا که فکرش را نمی کنید
  • هوش مصنوعی یخچال به وسیله دوربین مقدار مواد غذایی تقاضا شده از طرف شما را تشخیص می دهد
  • پیشنهادهای غذایی که با مشاهده مواد غذایی داخل یخچال، توسط هوش مصنوعی داده می شود
  • آمار ورود و خروج مواد غذایی از یخچال توسط دوربین چک و ارائه می شود

به طور کلی دوربین داخلی یخچال با هوش مصنوعی که برای آن طراحی شده است، نقش یک نگهبان و مسئول مدیریتی سردخانه ها، برای شما ایفا می کند.

ارائه لیست خرید

یکی از ویژگی های یخچال هوشمند در مدل های جدید خود، ارائه لیست خرید هفتگی برای شماست. معمولا یخچال های هوشمند به این صورت هستند که در همان ابتدا از شما، مواد غذایی مورد علاقه تان را به عنوان لیست دریافت می کند؛ ورودی و خروجی یخچال را چک می کند و در زمان های مناسب (زمان های مشخص شده) برای شما لیست خرید را به عنوان مواردی که یخچال شما کم دارد، برایتان پیامک می کند.

مرورگر وب همراه

یکی از جالب ترین ویژگی های خاص یخچال های هوشمند با صفحه نمایش های بزرگ، وجود یک مرورگر اینترنت شخصی سازی شده است. شما توسط این مرورگر می توانید در اینترنت گشت و گذار کنید، دستور پخت ها را از وب سایت های آشپزی، بگیرید، تلویزیون تماشا کنید و … .

این قابلیت یخچال های هوشمند، ویژگی های متنوعی را برای شما فراهم می کند که نیازی به گفتن نیست، چون قطعا با دنیای اینترنت آشنایی دارید.

دنیایی از دستورالعمل های غذایی

اگر حوصله گشت و گذار در وب سایت های آشپزی را ندارید، نگران نباشید. برخی از برندهای یخچال های هوشمند، به صورت پیش فرض بانک اطلاعاتی جامعی از انواع دستور پخت غذاهای مختلف را دارا می باشد و شما می توانید بسته به علاقه خود و مواد غذایی داخل یخچال، دستور پخت مناسب خود را بیابید.

جالب است بدانید که این ویژگی های یخچال هوشمند به صورت کاملا مهندسی شده با بازخورد بالا ایجاد شده است. شما دستور پخت غذاها را می توانید هم به صورت ویدیو و هم به صورت متن یا صوت، دریافت کنید.

سرگرمی های یخچال هوشمند

زمانی که بدانید یخچال هوشمند چیست، دیگر نگاه قبل را به یخچال ها نخواهید داشت. این صفحه نمایش لمسی یخچال های هوشمند همانند یک تبلت یا یک وسیله مولتی مدیا، برای شما عمل می کند. از جمله سرگرمی های یخچال های هوشمند عبارت اند از:

  • پخش موسیقی
  • ارتباط با شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، پینترست، یوتیوب و …
  • امکان اتصال به تلویزیون
  • تخت وایت برد برای یادداشت

حال که به خوبی با برخی از ویژگی های یخچال هوشمند، آشنا شدید، می خواهیم برخی از خاص ترین امکانات یخچال های 2020 هوشمند را برای شما لیست کنیم:

  • اعلام خرابی قطعات یخچال به صورت پیامک
  • اسکن مواد غذایی و ارائه رژیم غذایی بر اساس مشخصات افراد
  • داشتن اپ های اختصاصی با ویژگی های اختصاصی
  • امکانات یخچال های هوشمند در بازه های زمانی مختلف بروز رسانی می شود

این موارد نظر هر کاربری را به خود جلب می کند. هدف اصلی یخچال های هوشمند بهینه سازی زندگی کاربران در خانه است، دسترسی راحت تر به یخچال و محتویات داخل آن با این امکانات کار در خانه را برای هر بانویی راحت می کند، البته ممکن است دو یا سه برابر یخچال های معمولی برای شما هزینه بردار باشد.

8دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
سرمایش

سرمایش 77پست تا امروز

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه

  • اسماعیل
 اسماعیلی

    کانال تلگرامی هم دارید ؟

    پاسخ دهید

  • مهران
 نهاوندی

    آدرس دفترتون کجاست

    پاسخ دهید

  • علی اصغر
 نصیری

    اینا فوق العادن

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه