8 مرحله ساده آموزش نصب کولر گازی

8 مرحله ساده آموزش نصب کولر گازی

نصب کولر گازی اگر بر اساس یکسری اصول خاص انجام شود، می تواند توسط شخص شما با بهترین کیفیت انجام شود. اگر این اصول را ندانید و نظارتی بر کار وجود نداشته باشد، ممکن است که نحوه نصب کولر گازی کمی دشوار به نظر برسد. نصب کولر گازی ضعیف نه تنها راندمان کمی دارد و انرژی بیشتری مصرف می کند، بلکه مشکلاتی را برای شما به وجود می آورد که بعدها مجبور خواهید شد به طور مرتب کولر گازی خود را تعمیر کنید. به همین منظور شما حتما باید از نکات آموزش نصب کولر گازی وب سایت سرمایش در روند فعالیت های خود استفاده کنید. قبل از هر کاری باید از فروشگاه لوازم برودتی معتبر لوازم مربوط به نصب را تهیه کنید.

1.     انتخاب محل نصب مناسب

کولر گازی باید روی دیواری محکم نصب شود که بتواند واحد داخلی و خارجی را به خوبی به یکدیگر مرتبط سازد. حتی اگر واحد بیرونی در همان دیوار نصب نشده باشد، وجود یک دیوار مستحکم این اطمینان را می دهد که هیچ لرزشی در دیوار ایجاد نخواهد شد. همچنین، اطمینان حاصل کنید که 15 سانتی متر از قسمت بالایی و طرفین اسپیلت داخل ساختمان فاصله ایجاد کنید. ارتفاع کولر گازی باید در حالت ایده آل 7 فوت از سطح زمین باشد.

2.     صفحه mounting plate و سوراخ خروجی را تنظیم کنید

در این مرحله باید صفحه نصب را در مقابل دیواره ای که می خواهید واحد داخلی را نصب کنید، نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که صفحه افقی است. بهتر است که از همان نوار اندازه گیری استفاده کنید. پس از دستیابی به موقعیت افقی، از مداد استفاده کنید تا نقاطی که حفاری برای اتصال دهنده ها در نظر گرفته می شود را علامت بزنید. اکنون سوراخ ها را روی علامت ها قرار داده و سوراخ هایی ایجاد کنید. صفحه نصب را نگه دارید و پیچ ها را محکم کنید. در آخر ، سوراخ هایی در حدود 7-8 سانتی متر را در یک موقعیت مناسب قرار دهید تا لوله ها و سیم به خارج از کولر گازی در فضای باز بیرونی منتقل شود.

3.     نصب واحد داخلی کولر گازی

اکنون کاور جلویی کولر گازی را برداشته و آن را به سمت صفحه نصب بلند کنید. از طریق سوراخ خروجی که بر روی دیوار حفر شده است، با استفاده از دو لوله مسی، لوله زهکشی و سیم را وارد کنید. برای حفظ عملکرد خنک کننده اسپیلت به صورت مناسب، از خم شدن لوله های مسی اطمینان حاصل کنید. ترجیحا هر چهار مورد را با چسب بچسبانید. اکنون واحد اسپیلت داخلی را به دقت در صفحه نصب کرده و بقیه قطعات آن را اضافه کنید. بعد از این مرحله وقت آن است که به نصب کولر گازی در واحد خارجی بپردازیم.

4.     انتخاب محل نصب مناسب واحد خارجی

برای اطمینان از عملکرد بهینه باید حداقل بین 30-35 سانتیمتر فضای باز وجود داشته باشد. همچنین از نصب کولر گازی در مکانی که نور مستقیم خورشید یا گرد و غبار در آن وجود دارد، خودداری کنید.

5.     تنظیم براکت ها

پس از انتخاب محل نصب مناسب، سوراخ های لازم برای براکت ها را ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که آن ها به صورت افقی تراز شده اند. براکت را با کمک اتصال دهنده های حامل، ثابت کنید.

6.     نصب واحد فضای باز

اکنون واحد بیرونی کولر گازی را باید نصب کنید. واحد خارجی را بلند کرده و همزمان آن را روی براکت قرار دهید تا مطمئن شوید سوراخ های پیچ براکت و بخش خارجی اسپیلت، با یکدیگر تطابق داشته باشند.

7.     اتصال سیم ها

درپوش روی درگاه های برقی باز کنید. مطابق با نکات آموزش نصب کولر گازی، کابل برق را به واحد فضای باز وصل کنید. اتصال سیم ها از آن جهت بسیار ضروری است که از بروز آسیب های جدی بعد از نصب کولر گازی جلوگیری می کند.

8.     اتصال لوله های مسی

قبل از اتصال لوله مسی، برای تمیز کردن لوله های مسی از پمپ خلا استفاده کنید. اکنون لوله های مسی را با کمک لوله های متناظر به درگاه لوله مربوطه وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که لوله های متناظر کاملا بسته شده باشند. اکنون وقت آن است که هر دو شیر گاز را باز کنید.

امیدواریم که از این آموزش نصب کولر گازی به خوبی استفاده کرده باشید و با به کارگیری نکات آن درک درستی از نحوه نصب کولر گازی منزل یا محیط کاری خود به دست آورده باشید.

4دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران 4 دیدگاه

  • وحید
 محمودی

    شماره تماستون برای خرید تلفنی چنده

    پاسخ دهید

  • علی اکبر
 مومنی

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید

    پاسخ دهید

  • حیدر
 حجتی

    مطلب به درد بخوری بود

    پاسخ دهید

  • کریم
 بیاتی

    شما پیج اینستا هم دارین؟ 😍😍😍

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه