نکات طلایی کالیبره ترموستات یخچال

نکات طلایی کالیبره ترموستات یخچال

کالیبره ترموستات یخچال می تواند به بهبود عملکرد سیستم برودتی یخچال کمک بسیاری کند. ما در این مقاله نکات مهمی در این رابطه را برای شما بررسی می کنیم. دماسنج یخچال و فریزر ابزاری مفید برای بررسی دمای داخل یخچال است. دانستن دمای دقیق داخل یخچال بسیار حائز اهمیت است، زیرا این امر به افراد این امکان را می دهد تا بدانند که درجه دما برای مواد غذایی که درون یخچال قرار می گیرد ایده آل است یا خیر.

دمای ایده آل برای خنک کردن مواد غذایی داخل یخچال 3 درجه سیلسیوس است. غذا در دماهای بالاتر از 6 درجه سانتی گراد به سوی فاسد شدن پیش می رود و همین طور دمای کمتر از 2 درجه می تواند بسیاری از غذاها را از بین ببرد. دماسنج یخچال همچنین به صاحبان این امکان را می دهد تا بررسی کنند که آیا ترموستات نیاز به تنظیم یا تعمیر دارد یا خیر. با این حال، دماسنج یخچال و فریزر به منظور ارائه یک خواندن دقیق نیاز به کالیبراسیون مناسب دارد. در اینجا دو روش برای استفاده وجود دارد.

ابزار های مورد نیاز برای کالیبره ترموستات یخچال

برای این کار باید موارد زیر را تهیه کنید. این ابزار می تواند کمک بسیاری به تنظیم بهتر ترموستات یخچال شما کند:

  • آب جوش
  • ظرف بزرگ با عمق زیاد
  • یخ
  • دماسنج یخچال فریزر

مرحله اول: آماده سازی جهت کالیبراسیون ترموستات یخچال

اینجا باید مشخص کنید که از کدام روش برای کالیبراسیون ترموستات یخچال می خواهید استفاده کنید. به طور کلی دو راهکار وجود دارد. راهکار اول روش نقطه جوش و راهکار دوم روش نقطه انجماد است. در روش نقطه جوش که معمولا از این روش برای مکان هایی که بیش از 1000 پا از سطح دریا فاصله دارد. روش نقطه انجماد مزیتی که نسبت به روش اول دارد این است که به ارتفاع مکان از سطح دریا احتیاج ندارد. اما ما هر دو روش را برای شما بررسی می کنیم.

در راهکار دوم شما به یخ نیاز دارید. اگر یخ در دسترس نیست آب جوش را در ظرف بزرگی که در قسمت ابزار و وسایل مورد نیاز گفته شد آماده کنید. هنگامی که آب در حال جوش آمدن است در ترموستات یخچال به دنبال مهره کالیبراسیون آن باشید. این مهره تنظیم دماسنج را فعال می کند. با این حال، دماسنج های دیجیتال مهره ندارند ، اما به جای آن یک دکمه تنظیم مجدد وجود دارد. این دکمه تنها پس از طی کردن مراحل زیر نیاز به فشار دارد.

مرحله دوم: شروع کار کالیبره ترموستات یخچال

برای استفاده از روش نقطه جوش که راهکاری برای کالیبراسیون ترموستات یخچال می باشد، کافی است پروب دماسنج یا میله آن را درون ظرف با آب جوش قرار داده و حداقل 30 ثانیه صبر کنید یا تا زمانی که نشانگر در دماسنج حرکت کند. قرائت در دماسنج باید 100 درجه سانتیگراد یا 212 درجه فارنهایت باشد.

برای استفاده از روش نقطه انجماد ، ظرف را با یخ خرد شده پر کنید تا کامل شود. کمی آب شیر را به ظرف اضافه کنید تا شکاف ها پر شود. کاوشگر دماسنج یا ساقه را درون ظرف قرار دهید و صبر کنید تا نشانگر در حال حرکت متوقف شود یا حداقل 30 ثانیه صبر کنید. درجه حرارت باید در 0 درجه سانتیگراد یا 32 درجه فارنهایت باشد. اگر این خواندن حاصل شود ، دماسنج به درستی کالیبره می شود. اگر اینطور نیست ، به مرحله بعدی بروید.

برای کالیبره ترموستات یخچال، مهره تنظیم کننده را پیدا کنید و به سادگی آن را چرخانید تا به دمای مناسب برسد. در صورت استفاده از روش نقطه جوش، درجه حرارت باید 212 درجه فارنهایت یا 100 درجه سانتیگراد باشد. اگر از روش نقطه انجماد استفاده می کنید، دمای آن باید 32 درجه فارنهایت یا 0 درجه سانتیگراد باشد. اگر دماسنج دیجیتال است، به سادگی دکمه تنظیم مجدد را فشار دهید و این به طور خودکار دستگاه را کالیبره می کند. برای اطمینان از اینکه کالیبراسیون ترموستات یخچال به طور صحیح انجام گرفته است، سعی کنید از هر دو روش کالیبره ترموستات یخچال استفاده کنید.

این روش ها و نکاتی که گفته شد معمولا برای یخچال های قدیمی تر استفاده می شود. همان طور که گفته شد یخچال های جدید دماسنج و ترموستات دیجیتال دارند که زدن دکمه Reset یا تنظیم مجدد دستگاه خود به خود کالیبره می شود. امیدوارم این موارد برای شما کاربردی واقع شود.

4دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران 4 دیدگاه

  • محمدحسین
 زنگنه

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

    پاسخ دهید

  • کریم
 فلاح

    کانال تلگرامی هم دارید ؟

    پاسخ دهید

  • محمدحسین
 انتظامی

    با اجازتون بازنشر شد 😍😍😍

    پاسخ دهید

  • مسلم
 غلامی

    دستخوش

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه