علت صدای موتور یخچال و راهکارهای مقابله با آن

علت صدای موتور یخچال و راهکارهای مقابله با آن

تا اکنون به علت صدای موتور یخچال فکر کرده اید؟ چرا صدای موتور یخچال دیگر مانند حالت عادی آن نیست. هر یخچال یا بهتر است بگوییم هر موتور یخچال یک صدای معمولی را از خود تولید می کند که این بعد از زمانی که یخچال را خریداری کرده اید برای شما عادی می شود. حال ممکن است صدای یخچال شما از حالت عادی خود خارج شده باشد. این صدای غیر عادی می تواند دلایل زیادی داشته باشد.

بسیاری از افراد بعد از این که صدای موتور یخچال تغییر کرد این تغییر صدا را نادیده می گیرند. ولی این نادیده گرفتن می تواند در آینده ن چندان دور برای شما خطرناک باشد. اگر شما نیز با این مشکل روبرو شده اید و در پی علت صدای موتور یخچال هستید در این مقاله با ما همراه باشید. من می دانم که این سر و صدا ها گاهی اوقات انسان را کلافه می کند اما با مطالعه این مقاله مشکلتان به زودی برطرف می شود.

دلیل صدای موتور یخچال چیست؟

5 مورد رایج وجود دارد که دلیل صدای موتور یخچال است. لیستی از این 5 مورد برای شما تهیه کرده ایم:

  1. مکانی که یخچال در آن قرار گرفته است، ناهموار می باشد.
  2. روغنی که در کمپرسور یخچال جریان دارد.
  3. نوع گاز مبرد
  4. نوع عملکرد فن یخچال تغییر کرده باشد
  5. ایجاد برفک زیاد در یخچال

در ادامه 6 راه حل برای از بین بردن صدای زیاد یخچال که حاصل تجربیات کارشناسان و تکنسین های سیستم های برودتی ما می باشد، را برای شما به ارمغان آورده ایم:

مرحله اول: محل و علت صدای موتور یخچال را بیابید

این مورد بسیار اهمیت دارد که بتوانید محل اصلی صدای عجیب موتور یخچال یا خود یخچال را بیابید. یکی از رایج ترین محل های مشکوک برای تولید صدا قسمت های زیرین یخچال هستند.

قسمت های پایین متداول ترین قسمت هایی هستند که دلیل صدای موتور یخچال می باشد. اگر پایه های یخچال به صورت پایین و بالا نسبت به یکدیگر قرار داشت سعی کنید این مشکل را برطرف کنید. حتی می توانید در زیر پایه های یخچال لاستیک هایی قرار دهید تا لرزش های بنده یخچال را تا حدودی از بین ببرد. این مواردی که گفته شد می تواند بر عملکرد کمپرسور یخچال تاثیر گذاشته و علت زیاد شدن صدای موتور یخچال باشد.

مرحله دوم: از فوم آکوستیک استفاده کنید

دومین روش که می تواند علت صدای موتور یخچال را از بین ببرد، استفاده از فوم آکوستیک است. این نوع فوم ها جذب کننده صدای بسیار قوی هستند و به راحتی سر و صدای ناشی از موتور و قسمت های مختلف یخچال را از بین می برد.

فوم آکوستیک حدود 50 تا 90 درصد نویزهای یخچال را از بین می برد. این فوم های معمولا در قسمت درب و درزهای یخچال نصب می شود. برای تهیه فوم آکوستیک می توانید به ابزار فروشی و فروشگاه های لوله و اتصالات مراجعه کنید.

مرحله سوم: ساخت یک پایه چوبی برای قرار دادن کل یخچال روی آن

شما با ساخت یک قالب پایه ای چوبی برای یخچال خود می توانید تا حدودی از صداهای ناهنجار یخچال خود جلوگیری کنید. برخی از مشتریان ما با پیگیری علت صدای موتور یخچال و ساخت این قالب تا حدود زیادی جلو این صداها را گرفته اند.

مرحله چهارم: تمیز کردن فن و کمپرسور یخچال

رایج ترین محل که دلیل صدای موتور یخچال می باشد فن کندانسور یخچال می باشد. تمیز کردن گرد و غبار روی فن و کمپرسور یخچال کمک زیادی به کم کردن این صداهای ناهنجار می کند. این تمیز کردن یکی از مواردی است که سرویس کاران یخچال در زمان سرویس یخچال به آن رسیدگی می کنند. تمیز کردن یخچال در مقایسه با تعمیر و نگهداری آن یک قدم جلوتر است.

مرحله پنجم: خالی کردن یخچال و تمیز کردن کلی آن

علت صدای موتور یخچال می تواند با موارد این چنینی نیز از برود. این راه حال برای شما کاملا رایگان بود و نیاز به مهارت خاصی ندارید. یخچال را خاموش کنید و تمام مواد غذایی را از داخل آن بیرون آورید تا یخچال برای مدتی خالی بماند. حالا به مدت حداقل یک یا دو روز یخچال را خاموش کنید و منتظر بمانید تا برفک و یخ موجود بر روی پره های فن و رادیاتور آب شوند. توجه داشته باشید که در این مدت می توانید از سشوار نیز استفاده کنید اما به این را نیز بدانید که استفاده از سشوار می تواند به برد اصلی یخچال آسیب بزند و دچار خسارت سنگینی برای شما شود. بعد از این یخچال را روشن کنید اگر طی چند روز آتی مشکل دوباره به سراغتان آمد مشکل جدی تر است پس راه حل های بعدی را دنبال کنید.

مرحله ششم: عوض کردن سنسور ترموستات

کارشناسان ما یک علت زیاد شدن صدای موتور یخچال را خراب بود سنسور ترموستات یخچال می دانند. این سنسور قیمت چندانی نداشته و شما می توانید به راحتی با اتصال دادن دو سیم آن را عوض کنید. اما در عین حال بایستی با خدمات شرکت های ارائه دهنده خدمات به مشتریان تماس بگیرید چرا که بدون داشتن مهارت کافی در زمینه قطعات یخچال باعث از دست دادن گارانتی دستگاه خود می شوید. اگر با طی این مرحله باز هم مشکل برطرف نشد تکنیسین به سراغ راه حل سوم می رود.

5دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران 5 دیدگاه

  • جواد
 اسماعیلی

    من زندگیمو مدیون شمام

    پاسخ دهید

  • وحید
 امینی

    احسنت عالی بود

    پاسخ دهید

  • جواد
 زاهدی

    عاااااااااااالی 😍😍😍

    پاسخ دهید

  • امیر
 رجبی

    مرسی

    پاسخ دهید

  • Mahdi samim

    موتور یخچالم خیلی سروصدای زیاد دارد

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه