15 نکته بسیار مهم در سرویس سردخانه ها

15 نکته بسیار مهم در سرویس سردخانه ها

سرویس سردخانه یکی از وظایفی است که به عهده تعمیرکاران و تکنسین های سیستم های برودتی است. این موضوع برای صرفه جویی در مصرف انرژی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. انرژی برق بسیار گرانبها است و با توجه به اوضاع اقتصادی و زیست محیطی، صرفه جویی در آن نسبت به قبل با ارزش تر شده است.

برای کسانی که در سردخانه ها از دستگاههای با مصرف انرژی سنگین استفاده می کنند، نیاز به صرفه جویی در مصرف انرژی نیز کاهش هزینه های سربار همراه با به حداقل رساندن اثر نسبی کربن اهمیت زیادی پیدا کرده است.

غالباً مسئله این است که اکثر ما از مصرف زیاد انرژی در یک اتاق سرد آگاه هستیم. چالشی که با آن روبرو هستیم این است که چه کارهایی را انجام دهیم که مصرف انرژی سردخانه ما به حداقل رسیده و در مقابل کارایی بیشتری برای ما نیز داشته باشد.

رعایت چند نکته کوچک نشان می دهد که صورتحساب های انرژی و هزینه های اضافی مربوط به آن می توانند تقریباً 30٪ هزینه را کاهش پیدا کند.

حال اگر زرنگ باشید، متوجه می شوید که این 30 درصد به قدری ارزشمند است که می تواند در یک سال مبلغ بسیار زیادی را برای شما ذخیره کند.

به همین خاطر ما برای موضوع سرویس سردخانه ها، 15 راهکار اساسی را برای شما ارائه می کنیم که هر کدام در موضوع تعمیر و نگهداری سردخانه کمک بسیاری به شما عزیزان می کند. این موارد برگرفته از تجربیات کارشناسان شرکت سرمایش است. در ادامه با ما همراه باشید:

1) بررسی کیفیت گاز برودتی سیستم تهویه مطبوع

یکی از مواردی که در سرویس و نگهداری سردخانه اهمیت بسیاری دارد، بررسی کیفیت و مقدار گاز برودتی است. اگر یک سردخانه با درصد کمی نشتی مبرد دارید، از هر لحاظ ممکن روی هزینه های شما تأثیر می گذارد. نشتی مبرد در سردخانه ها، به قدری مهم است که می تواند یک خطر جدی برای محیط زیست و سلامت شما باشد زمانی که به سردخانه خود رفت آمد می کنید.

این امر همچنین بر کارایی سردخانه ها نیز تأثیر می گذارد و برای رفع مشکل و رسیدن به عملکرد ایده آل آن در یک فرایند، به هزینه ها و انرژی اضافی نیاز دارید. هنگامی که سردخانه ها با مقدار ناکافی مبرد کار می کند، می تواند به عملکرد کلی این فضای برودتی آسیب برساند. سپس این می تواند مصرف انرژی بسیار بیشتری را برای شما داشته باشد و صورتحساب های شما به طور ناگهانی افزایش یابد. در نتیجه از پیگیری کیفیت گاز برودتی در سرویس سردخانه، فراموش نکنید.

2) به روشنایی سردخانه ها توجه کنید

برخی از سیستم های روشنایی که برای سردخانه ها در نظر می گیرند، ممکن است گرمای بسیاری تولید کرده و باعث شود سردخانه، برای حذف این گرما، انرژی بیشتری مصرف کند. اینکه چه تعداد لامپ برای روشنایی یک متراژ مشخص از سردخانه استفاده کنید و اینکه از چه نوع روشنایی استفاده کنید، مبحث بسیار مهمی است.

ه این ترتیب می توان هزینه افزایشی هر ماه را تا حدود زیادی کاهش داد. غالباً این را نمی دانید اما هزینه های برق تقریباً 80٪ هزینه های سربار را جبران می کند. انتخاب متفکرانه نور می تواند تا حدود زیادی به کاهش این امر کمک کند.

در صورتی که قصد اجرای سردخانه در مشهد را دارید، بهتر است که به این موضوع بسیار مهم توجه کنید.

3) رعایت نکات ایمنی در سرویس سردخانه

در سرویس سردخانه همان طور که به این موارد توجه می کنید، بهتر است که موارد ایمنی را نیز در نظر بگیرید. هنگامی که به دنبال صرفه جویی در هزینه های اضافی و محدود کردن اثر کربن هستید، ایمنی به یک پیش شرط غالب تبدیل می شود.

با رعایت اقدامات اساسی ایمنی در یک سردخانه ها، شما نه تنها مطمئن نیستید که شرایط کاری ایمنی را تأمین می کنید بلکه همزمان بسیاری از هزینه های بالقوه مربوطه مانند هزینه های بهداشتی، خسارات مادی و هزینه های تعویض را نیز کاهش می دهید.

بنابراین، استفاده از یک سردخانه امن نیز به معنی پس انداز ماهانه در هزینه های زیاد و هزینه های تعمیر و نگهداری سردخانه به طور نسبی است که تا حد زیادی در نتیجه این هزینه ها اثرگذار است. در نتیجه سعی کنید در سرویس و نگهداری سردخانه ها ایمنی را قبل از هر کاری جدی بگیرید.

4) از مبرد سازگار با محیط زیست استفاده کنید

انتخاب گاز مبرد امر بسیار مهمی است و باید در سرویس سردخانه به این موضوع را بررسی کنید. بازار ایران پر از گزینه های مختلف است که هر کدام کارایی مناسبی برای شما دارد. برخی از آنهاCFC ، HCFC و حتی HFC بدون کلر هستند. مبردهای طبیعی زیادی مانند دی اکسید کربن و آمونیاک وجود دارد و آنچه شما برای استفاده انتخاب می کنید، می تواند تأثیر زیادی بر زیست محیط داشته باشد.

بعلاوه، اگر انتخاب مناسبی انجام ندهید و مبرد با لوله ها و مواد سردخانه شما سازگار نباشد، می تواند منجر به خوردگی مواد و همچنین سفید شدن آن شود.

بنابراین قبل از انتخاب گاز برودتی مناسب، مطمئن شوید که سازگاری مبرد را با سردخانه مناسب است.

5) وضعیت درب های سردخانه را بررسی کنید

اگر هزینه های بالای سردخانه شما بیش از حد انتظار شما ​​شده است، وقت آن است که طراحی درب و نحوه قرارگیری آن را بررسی کنید. یکی از بزرگترین دلایل استفاده از انرژی اضافی، خطر نشتی که بسته به نوع طراحی یا مناسب بودن درب با یک دیگر متفاوت است.

اطمینان حاصل کنید که درب سردخانه شما متناسب با این فضا است و درز و گرفتگی خاصی نداشته باشد و روند خنک سازی به روال عادی پیش می رود.

اگر از انرژی اضافی برای خنک کردن آن استفاده نشود، از نظر صورتحساب انرژی نیز نتیجه نسبتاً بهتری خواهد داشت. علاوه بر این، هزینه های سرویس و نگهداری سردخانه نیز به طور قابل توجهی کاهش می یابد و بازدهی آن با این نکته سرویس سردخانه نیز تقویت می شود.

6) عایق کاری را بهبود ببخشید

نیاز به بهبود عایق بندی سردخانه نیز به همین دلیل اهمیت بسیاری دارد. بدون عایق بندی مناسب، مصرف انرژی می تواند به سطوح نامتناسب برسد و در عین حال، به عملکرد و کارایی سردخانه نیز آسیب برساند.

عملکرد کلی سردخانه به طور قابل توجهی به عایق بندی بستگی دارد و می تواند به مرور زمان کاهش یابد و هزینه های تعمیر و نگهداری سردخانه نیز ممکن است افزایش یابد. اما با اطمینان از مناسب بودن عایق می توانید تمام این نقاط هزینه را برطرف کنید. در نتیجه، اثر نسبی کربن را از کل تمرین کاهش می دهد.

7) رد پای کربن خود را پیدا کنید و آن را مقایسه کنید

بررسی کربن در سرویس سردخانه امر نسبتا تخصصی است. اکنون وقتی اندازه گیری اثر کربن سردخانه است که نیاز به مقایسه و بررسی تخصصی دارد. برای این کار می بایست در اتاق های مختلف سردخانه با درجات مختلف مقدار مصرف انرژی را در بازه های زمانی مختلف بررسی کنید.

به این ترتیب، می توانید ارزیابی کنید که کدام نوع اتاق سرد یا چه ابعادی می تواند به معنای افزایش هزینه های اضافی و خطرات بیشتر محیط زیست باشد. این نوع مقایسه به شما کمک می کند تا در زمان واقعی تصمیم بگیرید که آیا محصول A بهتر از محصول B است. گاهی اوقات، ممکن است در برخی موارد هزینه اولیه بیشتر باشد اما پس انداز نهایی مبلغ بیشتری را که در ابتدا قرار می دهید، توجیه می کند.

8) برای استفاده از سردخانه، برنامه ریزی کنید

در صورتی که بخواهید هر زمان که نیاز پیدا کردید از وارد سردخانه شوید، این می تواند به مرور زمان، هزینه های سنگینی مصرف برق و انرژی های دیگر را بر عهده شما قرار دهد. علاوه بر این، این به معنای افزایش پتانسیل مقایسه ای با گرمایش زمین نیز هست. بنابراین، وقتی روزانه از اتاق سرد استفاده می کنید، بهتر است که موارد مصرف انرژی با این نوع استفاده در نظر بگیرید.

به عنوان مثال شما و همکارتان دو سردخانه با مشخصات یکسان و اندازه یکسان دارید، در صورتی شما هر روز قصد وارد شدن به سردخانه را داشته باشید قطعا بیشتر هزینه مصرف برق شما بیشتر از هزینه های مصرفی سردخانه همکار شما می شود. چون همکار شما به جای استفاده روزانه از سردخانه، هفته ای یک بار به سردخان وارد می شود.

9) محاسبه دقیق حجم مواد و فضای مورد نیاز آن ها

یکی از مواردی که در سرویس سردخانه باید در نظر بگیرید این است که در بازه های زمانی مختلف، حجم مواد مصرفی در سردخانه و میزان فضای مورد نیاز را بررسی کنید. ممکن است در محاسبه انرژی و تلاش برای کاهش آن، این مورد را فراموش کنید و در انتها متوجه شوید که محاسبات شما برای کاهش انرژی در زمان سرویس و نگهداری سردخانه اشتباه بوده است. عمق و ارتفاع اتاق سرد را که حجم کالاهای مورد نیاز برای ذخیره را توجیه می کند، بررسی کنید.

به این ترتیب می توانید استفاده را منطقی کرده و متناسب با آن هزینه کنید. این امر همچنین باعث کاهش میزان مبرد مورد استفاده و تأثیرات احتمالی محیط زیست خواهد شد. بنابراین استفاده از سردخانه متناسب با نیاز شما نه تنها یک تصمیم عملی نیست بلکه یک تصمیم منطقی برای تجارت است و خطرات زیست محیطی را کاهش می دهد.

این مقاله با انبوهی از نکات سرویس سردخانه ادامه دارد …

8دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
سرمایش

سرمایش 77پست تا امروز

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه

  • مرتضی
 توسلی

    مشاورینتون قابل اعتمادن؟

    پاسخ دهید

  • بهزاد
 عبدی

    خیلی خوب بود

    پاسخ دهید

  • امید
 قادری

    چه سایت قشنگی دارین 😍😍😍

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه