تعمیر کولر گازی
آموزش تعمیر کولر گازی در موارد غیر تخصصی

آموزش تعمیر کولر گازی در موارد غیر تخصصی

در بسیاری از مواقع شما نیاز به تعمیر کولر گازی خود ندارید و به راحتی و با یک بررسی و انجام دادن برخی از نکات میتوانید مشکل دستگاه را رفع نمایید.با ما همراه باشید تا مهم ترین ایرادات جزئی که در کولر به وجود می آید را رفع نمایید.

تعمیر کولر گازی به علت عدم پرتاب هوای خنک کولر گازی

شاید یکی از علت هایی که بیشترین دلیل تعمیر کولر گازی در فصل تابستان بعد از یک دوره چند ماهه خاموشی کولر گازی ، استفاده کنندگان از کولر گازی با آن مواجه میشوند این باشد که کولرگازی آنها به درستی هوای محیط را خنک نمیکند و این عیب منجر به تعمیر کولر گازی می گردد ولی بهتر است قبل از مراجعه به تکنسین کولر و اقدام به تعمیر کولر گازی مواردی را که در ادامه میگوییم را چک کنید. در ابتدا چک کنید که آیا تمامی دریچه های کولر گازی شما به درستی باز است و در مرحله بعد چک کنید که آیا درجه ترموستات شما یا همان مقدار دما به درستی بر روی کولر گازی شما  تنظیم شده است خب اگر این موارد نبود به سراغ یک ایراد کلی  میریم که در اکثر موارد که مشکل جدی نیست. میتواند از فیلتر کولر گازی شما باشد که در اثر گرد و غبار به مرور زمان مسدود شده باشد و هیچ گونه تردد هوایی در آن انجام نمیگردد که با تمیز کردن یا تعویض فیلتر این مشکل بر طرف میگردد اگر مشکل هیچ یک از این موارد نبود دستگاه کولر گازی شما نیاز به تعمیر دارد و شما باید اقدام به تعمیر کولر گازی خود توسط یک تکنسین کولر گازی نمایید.

تعمیر کولر گازی هنگام نشتی آب از داخل کولر

قبل از این که به چگونگی تعمیر کولر گازی در این مورد بپردازیم یک توضیحی در رابطه با این مورد که چگونه این آب وارد کولر گازی شده است با توجه به این که این نوع کولر گازی می باشد و هیچ ارتباطی با آب ندارد می دهیم و در مرحله بعد به چگونکی رفع این عیب در صورتی که مشکل جدی نباشد و نیاز به تکنسین کولر گازی نباشد می پردازیم . همانطوری که میدانید داخل هوا رطوبت وجود دارد و سیستم کولر گازی به این شکل می باشد که هوای محیط را به داخل می کشد و خنک میکند و به بیرون میدمد زمانی که هوای محیط وارد کولر گازی میشود، رطوبت داخل هوا بدلیل تغییر دما از حالت گاز به مایع تبدیل میگردد. پس در اینجا و این تغییر حالت علت وجود آب در کولر گازی را مشخص میکند و شما متوجه شدید که علت و منبع آب موجود در کولر گازی از کجا می باشد زمانی که نشتی آب از داخل اسپلیت و خود کولر گازی  باشد شما باید سینی یا به عبارتی ناودانی کولر را چک کنید که مسدود نشده باشد به این خاطر که گرد غبار داخل ناودانی به صورت لجن در می آید و باعث مسدودی آن میشود در صورتی که عیب از آن قسمت نبود جهت تعمیر کولر گازی خود بابت این مورد با یک سرویسکار جهت رفع عیب تماس بگیرید.

تعمیر کولر گازی هنگام فن داخلی کار نمیکند

در بعضی مواقع شما متوجه می شوید که فن داخلی شما هیچ حرکتی ندارد و کار نمیکند شاید اولین موضوعی که به ذهن شما برسد این موضوع باشد که فن داخلی شما سوخته باشد و بدون هیچ بررسی اولیه تعمیر کولر گازی خود را توسط سرویس کار دستگاه در اولویت قرار دهید.ولی باید گفت که باید مورد سوختن فن داخلی را در اولویت آخر قرار دهید چون که فن داخلی به راحتی دچار سوختگی نمی شود و باید موارد ابتدایی را بررسی کنید. مورد اول بررسی کنید و ببینید که چیزی در بین فن گیر نکرده باشد یا گرد غبار و روغن به صورت مانعی در نیامده باشد و از چرخیدن فن جلوگیری نکرده باشد. اگر مشاهده کردید که کویل یخ زده است کمی صبر کنید تا یخ زدگی  کاملا برطرف گردد و بعد اقدام کنید و در مرحله بعد حتما فیلتر هوا را چک کنید و ببینید که مسدود نشده باشد و اگر این مواردی که گفته شد نبود شما جهت تعمیر دستگاه باید به یک تعمیرگاه جهت بررسی فنی مراجعه کنید تا عیب به صورت تخصصی بررسی و رفع گردد.

تعمیر کولر گازی هنگام خاموش و روشن شدن خودکار

شاید شما هم دستگاه کولر گازی داشته اید که در فصل گرم تابستان و در اوج گرمای ظهر به صورت ناگهانی خاموش و روشن میشد یا شاید هم به تازگی این عیب برای دستگاه شما به وجود آمده است بهتر است قبل از این که اقدام به تعمیر کولر گازی خود کنید به مواردی که احتمال دارد این عیب مربوط به آنها باشد را بررسی نمایید و در صورت رفع نشدن مشکل، کولر گازی خود را جهت تعمیر به تکنسین بسپارید در ابتدا مطمئن شوید که سیم های برقی که برای کولر گازی خود انتخاب نمود ه اید دچار پارگی و اتصال نباشد چون که کوچکترین اختلال در برق باعث نوسان در فیوز می گردد و باعث خاموش شدن کولر شما میشود. دستکاری ناخواسته ترموستات می تواند یکی دیگر از علت های خاموشی ناگهانی باشد.کثیف بودن فیلتر ها نیز می تواند یک دلیل قوی برای این عیب باشد. گرم شدن بیش از حد کمپرسور نیز یک علت دیگر هست که خود این مورد باید دقیقا و توسط یک تعمیرکار کولر گازی مورد بررسی قرار بگیرد.

تعمیر کولر گازی برفک زده  روی لوله ها

شاید مشکل برفک زدن و یخ زدن روی لوله های کولر گازی یا کندانسور را دیده باشید حالا امکان دارد میزان این برفک یا یخ زدگی متفاوت باشد. در بعضی اوقات زیاد و ضخیم تر و در بعضی مواقع نازک تر و کمتر.خب در این مواقع قبل از این که اقدام به تعمیر کولر گازی خود بکنید یک مورد را که در ادامه مطلب گفته می شود را چک کنید. اگر مشکل برفک زدن و یخ زدگی روی لوله های کندانسور شما برطرف نگردید اقدام به تعمیر کولر گازی خود توسط یک سرویسکار نمایید. در ابتدا فیلتر های دستگاه را چک کنید که تمیز باشد و در صورت خراب یاکثیف بودن فیلتر دستگاه اقدام به تعویض یا تمیز نمودن فیلتر نمایید. البته علت دیگر برفک زدگی کاهش میزان شارژ گاز دستگاه میباشد که این مورد باید توسط تعمیرکار کولر انجام گردد.

تعمیر کولر گازی هنگامی که صدای ناهجار و لرزش دارد

در بعضی مواقع صدای کولر به صورت کم شروع می شود و شما به آن توجه نمیکنید ولی رفته رفته و با مرور زمان این صدا به یک صدای ناهنجار تبدیل میشود و به جایی میرسد که شما فکر میکنید که قطعه ای داخل کولر رها شده و یا امکان کنده شدن کندانسور از روی دیوار می دهید این صدا معمولا زیاد نگران کننده نیست و احتمالا نیاز نیست که شما اقدام به تعمیر کولر گازی خود نمایید و در ابتدا باید پایه های کمپرسور کولر گازی خود را چک کنید احتمالا در اثر لق یا شل شده پایه ها این مشکل به وجود می آید و با یک اچار کشی و سفت کردن پیچ های پایه مشکل برطرف میگردد و احتمال دوم که وجود دارد نا میزان بودن فن یونیت خارجی کولر گازی یا فن یونیت داخلی کولر گازی می باشد که در این وضعیت  شما باید اقدام به تعمیر کولر گازی  خود توسط یک تکنسین کولر گازی نمایید و  از دست کاری در این قسمت ها جدا خود داری نمایید تا باعث خسارات بیشتر به کولر گازی خود نگردید

نکته پایانی در رابطه با تعمیر کولر گازی

حتما بعد از خرید دستگاه کولر گازی و نصب آن توسط تکنسین  کولر  گازی و قبل از استفاده دفترچه راهنمای دستگاه را به دقت مطالعه نمایید. تقریبا اکثر دستگاه های کولر گازی دارای دفترچه راهنمای فارسی می باشند و اگر هم نباشد در اینترنت ترجمه این دفترچه ها وجود دارد. که با هزینه اندکی می توانید آنها را تهیه کنید و از دستگاه خود استفاده بهینه نمایید. یک نکته دیگر که وجود دارد در بیشتر مواقع در ابتدای استفاده از دستگاه کولر گازی با مشکلاتی که روبرو میشوید یک عیب نیست بلکه مشکل عدم آشنایی شما به استفاده صحیح از دستگاه می باشد.بحث فیلتر ها مورد مهمی هست که حتما چند وقت یکبار و هرسال در فصلی که تصمیم به شروع استفاده از دستگاه کولر گازی خود را دارد آنها را چک کنید تا دستگاه شما در آینده دچار مشکل نشود و نیاز به تعمیر کولر گازی نداشته باشید.اینها فقط بخشی از ایرادات کولرگازی ها بودند.در صورتیکه دستگاه شما ایراد دیگری دارد میتوانید با واحد پشتیبانی شرکت سرمایش تماس حاصل نمایید.عزیزان مشهدی نیز در صورت نیاز میتوانند به قسمت اعزام تکنسین کولرگازی در سایت مراجعه کنند و با پر کردن فرم مربوطه تکنسین های مجرب و حرفه ای شرکت سرمایش در کوتاه ترین زمان ممکن شکل دستگاهتان را رفع خواهند نمود.

 

8دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
سرمایش

سرمایش 77پست تا امروز

دیدگاه کاربران بدون دیدگاه

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه