وسایل وتجهیزات شارژگاز

وسایل وتجهیزات شارژگاز

1)گیج فشار به همراه شیلنگ های مخصوص آنها
2)تجهیزات جوشکاری
3)پمپ وکیوم
4)انواع رابط ها
5)آمپرمتر
6)انبر کورکن
7)ابزار مربوطه مانند لوله مویی بر -آچار-پیچ کوشتی و….
9)کپسول گاز
10)آینه تلسکوپی

گیج های فشار

گیج فشار

اساس عملکرد گیج های فشار
دارای لوله ای درون یک محفظه دایره ای گیج می باشد که با سطح بیضوی خود (لوله بوردن)وقتی فشار سیال وارد آن می شود تمایل به باز شدن داردوعقربه گیج راروی صفحه به سمت بالا حرکت می دهد وهنگا

می که فشار کم شد لوله بوردن جمع شده وعقربه به سمت پایین حرکت می کند.
انواع گیج های فشار
گیج تکی ساده:رنگ استاندارد آن قرمز می باشد که به گیج فشار بالا معروف است صفحه آن از دو واحد فشار تشکیل شده است.کاربرد آن برای نشت یابی در سیستم هایی که فشار آنها بالاست مانند کولرگازی.
گیج تکی مرکب:رنگ استاندارد آن آبی می باشد که به گیج فشار کم معروف است صفحه آن از واحد فشار و واحد خلا تشکیل شده است.کاربرد این گیج بیشتر برای وکیوم وشارژوگاز مبرد در سیستم های تبرید مانند تعمیرات یخچال است.
نکته:
برای واحد خلا از اینچ جیوه بیشتر استفاده می شود.
گیج مانیفولد:از دوفشار سنج -ساده مرکب تشکیل شده است وکاربرد فراوانی در هنگام سرویس وتعمیرات دستگاههای سردکننده وتهویه مطبوع دارد واین امکان را به سرویس کار می دهد که بدون ایجاد وقفه در بازوبسته کردن لوله ها -عملیات سرویس را انجام دهند وتمام عملیات تخلیه -فشار-وکیوم وشارژمبردرا انجام دهد.

نکته
1)تمام اتصالات گیج ها معمولا 1/4اینچ می باشد.
2)گیج های فشار مورد استفاده در صنعت برودتی فشار نسبس را نشان می دهد وفشار مطلق را نشان نمی دهند لذا هنگامی که عقربه گیج صفر را نشان می دهددر واقع فشار جو 15psiاست.

(گیج با نشانگر نوع گاز ودماوفشار)

کیج فشاردیجیتال

پمپ وکیوم

پمپ وکیوم

دستگاهی است فقط برای ایجاد خلا از آن استفاده می شود ومی تواند هوا ویا رطوبت احتمالی درون سیکل را خارج کند ومی تواند خلا نزدیک به خلا مطلق در حدود 29 اینچ جیوه ایجاد کند.گاهی اوقات به علت عدم وجود پمپ وکیوم یا محدودیت استفاده از آن از کمپرسور یدکی استفاده می شود.زیرا می توانیم کارهای دیگری مانند ایجاد فشار در سیستم یا شستشوی سیکل با محلول های شیمیایی که احتیاج به فشار هوا داریم انجام دهیم.کمپرسور یدکی بهتر است از نوع سیلندر پیستونی بسته (یخچالی)استفاده گردد وفقط 2عدد شیر سوزنی روی لوله های رفت وبرگشت آن جوشکاری می کنیم تا شیلنگ های گیج به راحتی به آن متصل شوند.

(پمپ وکیوم)

نشان دهنده میزان وکیوم
برای متوجه شدن از کامل شدن وکیوم نشتی در سیستم از دستگاه الکترونیکی وکیوم سنج استفاده می کنیم

(گیج الکترونیکی اندازه گیری مقدار وکیوم)

گیج الکترونیکی

تجهیزات جوشکاری
شامل کپسول های اکسیژن واسیتیلن یا بوتان همراه رگلاتور آن-شیلنگ ها -مشعل جوشکاری-سیم جوش(نقره-برنج-آلمینیوم)سمباده نرم-فندک جوشکاری -برس سیمی-پودر جوش مخصوص برای هر سیم جوش و…..

انبر لوله کورکن

انبرلوله کورکن

وسیله ای مانند انبر قفلی است برای مسدود کردن کامل لوله شارژکه از خروجی گاز در خاتمه شارژ جلوگیری می کند وبرای کورکردن لوله هایی با قطر مختلف ساخته شده است ابتدا باید لوله را با فشار کور کردسپس جهت اطمینان جای آن را جوشکاری می کنیم تا از شکستن احتمالی لوله جلوگیری شود

3دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
سرمایش

سرمایش 77پست تا امروز

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه

  • پرویز
 حسنی

    من زندگیمو مدیون شمام

    پاسخ دهید

  • اکبر
 محسنی

    Awli bood 😍😍😍

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه