بررسی کامل چگونگی نصب اسپیلت

بررسی کامل چگونگی نصب اسپیلت

دستگاه تهویه مطبوع، اسپیلت و یا کولر گازی گزینه ای عالی برای فصل تابستان است. ما در این مقاله می خواهیم به شما چگونگی نصب اسپیلت را آموزش دهیم کولرگازی هوایی خنک و لذت بخش را به شما هدیه می دهد.

نحوه نصب اسپیلت کار یک فرد متخصص است زیرا موتور و کمپرسور دستگاه در خارج از منزل و خنک کننده در داخل منزل نصب می شود، نصب این نوع کولر نیاز به لوله کشی و کابل کشی برق دارد. هر دستگاه کولر گازی از چهار جزء اصلی کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و شیر انبساط یا لوله مویین تشکیل می ‌شود. نسل جدید این کولر گازی ها و یا اسپیلت ها بر دو نوع اند : اینورت دار و یا مبدل دار می باشند.

اگر شما سر رشته در این کار دارید می توانید نصب را انجام دهید. کولر گازی برند های مختلفی دارد که هر کدام قوانینی برپا کرده اند و نحوه نصب منحصر به فردی دارند اما نحوه نصب اسپیلت با هر برندی یکی است. در صورتی که نیاز به مشورت دارید می توانید با متخصصین ما در بخش اعزام تکنسین کولر گازی در ارتباط باشید.

چگونگی نصب اسپیلت برای بخش های فضای داخل

برای نصب دستگاه در خانه باید به چند نکته مهم و اساسی دقت کنید.

  • مکان انتخاب شده برای دستگاه باید هیچ مانعی نداشته باشد
  • یرای اتصال لوله ها و کابل های برق به اسپیلت باید حفره ای در دیوار ایجاد شود، پس باید دیواری را انتخاب کنید که مشکلی از این بابت نداشته باِشید
  • دیوار باید تحمل وزن اسپیلت را داشته باشد
  • دستگاه تهویه باید دور از تابش خورشید تا یا منبع های تولید گرما باشد.
  • در مکان هایی که احتمال نشت گاز برودتی وجود دارد برای نصب دستگاه تهویه خودداری کنید
  • قسمتی از خانه را پیدا کنید که هوا به راحتی جریان داشته باشد

حال با رعایت نکات چگونگی نصب اسپیلت، صفحه پشت دستگاه تهویه را در محل نصب نگه دارید و قسمت های پیچ را با علامت بر روی دیوار مشخص کنید، محل های علامت گذاری شده را سوراخ کنید و صفحه پشتی را بر روی دیوار نصب کنید.دیوار را به قطر 7 سانتی متر سوراخ کنید و لوله خروج آب را از پشت صفحه رد کنید. اتصالات الکتریکی را در داخل دستگاه تهویه بررسی کنید اطمینان داشته باشید که سیم ها درست وصل شده اند. لوله و کابل ها برق را از حفره ی ایجاد شده در دیوار به دستگاه وصل کنید، لوله تخلیه را شیب به سمت پایین بزارید تا آب را راحتی بتواند از لوله تخلیه شود سپس با نوار های چسبی آن را عایق کنید.

نکته مهم در مورد لوله تخلیه این است که به هیچ عنوان نباید آب تخلیه دوباره به دستگاه برگردد. برای اطمینان بیششتر بازهم به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید.

چگونگی نصب اسپیلت برای بخش های فضای بیرون

موتور دستگاه تهویه را باید دور از تابش مستقیم خورشید بگذارید، کابل های برق را از دستگاه داخل به موتور وصل کنید، موتور را 5 سانتی متر از دیواره ها فاصله دهید سع کنید در سایه و دور از گرما قرار دهید این امر باعث می شود هوای مطلوب تری داشته باشید. بهتر است در زیر موتور صفحه ای بتنی ایجاد کنید و آن را مستقیما بر روی زمین قرار ندهید. قطر صفحه بتنی را بیشتر کنید تا بر اثر بارش باران و برف زیر دستگاه آب جمع نشود و به موتور آسیبی وارد نکند. با پایه های مخصوص موتور را به صفحه بتنی ایمن کنید. مطمین شوید که دستگاه لغزش و یا حرکتی نخواهد داشت. سیم کشی های مربوط به موتور را دوباره بررسی کنید و برای اطلاعات بیشتر به به دفترچه راهنما مراجعه کنید و مطمین شوید سیم ها مطابق دفترچه راهنما تنظیم شده است. کابل را به خوبی با چسب عایق کنید و سیم های اضافی را کوتاه کنید .

در آخرین مرحله چگونگی نصب اسپیلت

دستگاه را به برق وصل کنید و در دور کند اجازه شروع بکار دهید حال تست کنید ببینید آیا ایرادی در کار وجود دارد و یا از لوله های متصل هوا نشستی می کند در غیر این صورت لوله های متصل را با پیچ به دیوار ایمن کنید تا بر اثر تکان و یا باد های شدید آسیب نبیند.

ورودی لوله تخلیه و کابل ها از داخل دیوار را با کف فوم و یا چسب های عایق آب بندی کنید، تا از هوای گرم و یا وجود حشرات جلوگیری شود. و در آخر از اتصال تمام کابل ها ، لوله تخلیه و درست نصب شدن کولر گازی مطمین شوید، حال وقت آن است کولر را روشن کنید و از هوای خنک داخل منزل خود لذت ببرید. اجازه دهید دستگاه شما بین 10 تا 15 دقیقه شروع به کار کند و بعد از این مدت حال می توانید شدت باد ، سرما بیشتر و یا کمتر و نوع باد ورودی را تنظیم کنید. برای تنظیمات سیستم می توانید از دفترچه راهنما دستگاه تهویه کمک بگیرید. اگر در روند نحوه نصب اسپیلت سوالی در خصوص چگونگی نصب اسپیلت داشتید می توانید با نمایندگی برند خریداری شده تماس بگیرید و از آن ها کمک بخواهید

5دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران یک دیدگاه

  • محمدحسین
 ابراهیمی

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین 😍😍😍

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه