چگونه تایمر دیفراست یخچال را تعویض کنیم؟

چگونه تایمر دیفراست یخچال را تعویض کنیم؟

تعویض تایمر دیفراست یخچال و فریزر کاری نسبتا ساده است که شما می توانید با یاد گرفتن این آموزش تعویض، در هزینه های درخواست تکنسین تعمیرکار برای تعمیر یخچال خود صرفه جویی کنید. تایمر دیفراست یخچال به کمپرسور یخچال اعلام می کند که چه زمانی سیستم ایجاد برودت را متوقف کند که این جریان معمولا هر 6 تا 8 ساعت یک بار اتفاق می افتد. این قطعه کارایی یخچال را تحت تاثیر خود قرار می دهد. زمانی که یخچال را شما دیگر سرما قبل را ندارد و به دمای عادی محیط رسیده باشد، یکی از نشانه های خرابی تایمر دیفراست است. در این حالت ممکن است تایمر شکسته شده یا گیر کرده است. در این حالت شما نیاز به تعویض این قطعه دارید و همین طور باید بدانید که نصب تایمر دیفراست یخچال به چه نکاتی نیازمند است.

در ادامه ما دستورالعمل هایی را در این رابطه و نکاتی در رابطه با نحوه تنظیم تایمر دیفراست یخچال را برای شما توضیح می دهیم. در این رابطه ما به یکسری سوالات شما پاسخ خواهیم داد:

  1. تایمر دیفراست یخچال چیست؟
  2. چگونه تایمر دیفراست را تعویض کنیم؟
  3. از کجا متوجه شویم که تایمر دیفراست خراب است؟
  4. تایمر دیفراست در عملکرد یخچال فریزر چه نقشی دارد؟
  5. در تعویض تایمر دیفراست به چه ابزاری نیاز داریم؟

مکان تایمر دیفراست یخچال را پیدا کنید

تایمر دیفراست ممکن است در هر کجا یخچال نصب شده باشد. ابتدا شما باید بدانید تایمر دیفراست به چه شکل است. ما  تصویری از این قطعه را در انتها برای شما قرار می دهیم. ابتدا جریان برق یخچال را با قطع کردن برق قطع کنید. معمولا این قطعه در قسمت پایین و جلو یخچال قرار دارد. پنل جلویی را جدا کنید، ممکن است تایمر در این قسمت قرار داشته باشد. تایمرها معمولا به رنگ سفید، خاکستری یا سیاه هستند.

اگر در این قسمت تایمر دیفراست یخچال را پیدا نکردید بهتر است به قسمتی که کمپرسور قرار دارد مراجعه کنید. معمولا تایمرها دارای 4 سیم هستند که از کمپرسور و سیستم فرایند به تایمر وارد می شود.

تایمر را تست کنید

حال که متوجه شدید تایمر دیفراست یخچال چیست و چه عملکردی از خود به نمایش می گذارد بهتر است با تست تایمر نیز آشنا شوید. ممکن است نیازی نباشد که شما این قطعه را تعویض کنید. اصلا ممکن است خرابی یخچال فریزر از بخش دیگری باشد. حال که تایمر دیفراست را پیدا کردید پیچ تایمر را پیدا کرده و آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا صدای کلیک را بشنوید.

یخچال فریزر را دوباره به برق وصل کرده و در نزدیکی یخچال بمانید تا در صورت بهبود عملکرد در حالت خنک کنندگی، بتوانید به آن نظارت کنید. اگر می شنوید که کمپرسور راه اندازی شده است، یخچال در حال کار کردن و سرد شدن است که هیچ. اما اگر همانند قبل تغییری در دمای یخچال ایجاد نشد باید به تعویض و نصب تایمر دیفراست یخچال بپردازید.

تایمر دیفراست یخچال را از جای خود بیرون بیاورید

پیچ هایی که تایمر دیفراست را به یخچال فیکس کرده است را باز کنید. سیمها به احتمال زیاد مهار می شوند به طوری که همه آنها را می توان از کامپوننت جدا کرد. اگر اینگونه نیستند، سیمها را برچسب بزنید تا یادتان باشد که چگونه آنها را دوباره وصل کنید. توجه داشته باشید که ترمینال با سیم سفید مطابقت دارد. در این مرحله از نصب تایمر دیفراست یخچال دقت کنید که به قسمت های دیگر آسیب وارد نکنید.

با دستگاه مولتی تستر تایمر را تست کنید

مولتی تستر را روی حالت x1 قرار دهید و یکی از میله هایی که منطبق با سیم سفید را لمس کنید. این ترمینال ممکن است با لیبل 3 یا c برچسب گذاری شده است. میله را به سه ترمینال متصل نگه دارید. اهم ها باید حداقل برای یک یا در نزدیکی صفر و احتمالاً دو جفت پایانه باقی بمانند. حداقل یکی از پایانه ها باید در حالت بی نهایت تست شود. سوئیچ تایمر را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا اینکه صدای کلیک دهد. پایانه ها را دوباره امتحان کنید. آنهایی که در صفر اهم مانده اند، اکنون باید در بی نهایت تست کنند. اگر این مورد کار نکرد، تایمر را با یک مورد جدید جایگزین کنید.

تایمر دیفراست یخچال را تعویض کنید

سیم ها را به دیفراست جدید متصل کنید. در این حالت از تایمر دیفراست معیوب الگو گرفته تا سیم ها به درستی متصل شوند. حال که سیم ها را متصل کردید با پیچ گوشتی توسط پیچ ها تایمر را به یخچال فیکس کنید. مطمئن شوید که تمام موارد در نصب تایمر دیفراست یخچال را به درستی عمل کرده اید. یخچال را به برق وصل کنید و عملکرد یخچال را مورد بررسی قرار دهید. شما می توانید با بررسی نکات نحوه تنظیم تایمر دیفراست یخچال از تنظیم بودن آن مطمئن شوید.

4دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه

  • علی اصغر
 علوی

    مشاوره آنلاین از چه طریقی صورت می گیره؟

    پاسخ دهید

  • عبدالله
 جاوید

    aaaaliii bood 😍😍😍

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه