نشت یاب ماهواره ای
فشار مناسب جهت نشت یابی یخچال

فشار مناسب جهت نشت یابی یخچال

فشار مناسب جهت نشت یابی درسیکل برودتی

 1)برای نشت مدار یخچال بین 100تا 150 پی سی لازم است چون فشار بیشتر باعث اسیب دیدن یا ترکیدن  قسمت های کم مقاومت می شود مانند اواپراتور که از جنس آلومینیوم می باشد.

2)حداقل فشاری که نشت در یک سیکل برودتی مشخص می شود 50 پی سی خواهد بود.گاهی نشت بر روی بدنه کمپرسور یا بدنه ترمینال برق کمپرسور نیز رخ می دهد.

3)برای تست مدار دستگاه سرد کننده مانند یخچال ویترینی یا ابسرد کن که لوله های اواپراتور و کندانسور از جنس لوله های مسی سخت است،فشار برای تست بین 200 تا 350 پی اس ای/psi خواهد بود.

مراحل انجام کار

این مرحله بعد از شستشوی سیکل انجام میگیرد که به ترتیب زیر صورت میگیرد:

1_شیر سوزنی را به لوله شارژ کمپرسور یخچال لحیم می کنیم یابه طور موقت متصل می کنیم.

2_شیلنگ گیج فشار قوی مانیفولد (قرمز رنگ)را به لوله کور متصل می کنیم.

3_شیلنگ وسط گیج مانیفولد را به کپسول ازت وصل میکنیم.

4_اگر کمپرسور یدکی به جای کپسول ازت استفاده می کنید شیلنگ وسط گیج مانیفولد را به لوله رفت ان وصل کنید.

5_شیر کپسول ازت را باز کرده تا فشار مناسب در سیستم ایجاد کند سپس شیر مربوط را ببندید همچنین شیر گیج فشار زیاد مانیفولد که باز است را نیز می بندیم.

6_اگر از کمپرسور یدکی استفاده می کنید آن را روشن و پس از ایجاد فشار لازم آن را خاموش کنید و همچنین شیر گیج فشار زیاد مانیفولد که باز است را نیز می بندیم.

7_سیستم را نشت یابی کنید.

8_برای اطمینان از عدم نشت سیستم راتا مدت 1 ساعت در این حالت قرار دهید تا نشانه ای از کم شدن فشار در گیج مشاهده نشود.

9_در صورتی که سیستم نشتی داشته باشد با بازکردن آرام آرام شیر گیج فشار کم (گیج ابی رنگ)فشار داخلی سیکل را تخلیه می کنیم و محل نشت را جوشکاری می کنیم.

10_اگر سیستم نشتی نداشته باشد مانند دستور شماره 9 فشار را تخلیه می کنیم.

11_حال سیستم برای وکیوم آماده است.

نکته

اگر کمپرسور سیستم سرد کننده به جای لوله کور مجهز به شیر سرویس باشد کار ساده تر انجام میگیرد بدین صورت که ساقه شیر سرویس را موافق عقربه های ساعت یک یا دو دور میچرخانیم سپس شیلنگ قرمز گیج فشار بالای مانیفولد را مستقیمآ به شیر سرویس وصل می کنیم و عملیات فشار / وکیوم و شارژ مبرد را از همان مکان انجام میدهیم.

 

روش نشت یابی یخچال

نشت یخچال معمولا در سیکل تبرید در محل اصالات واقع می شود و معمولا محل نشت چرب می شود زیرا همراه با مبرد روغن نیز خارج می شود. گاهی اوقات بر اثر پوسیدگی یا ضربه در طول مسیر مبرد نشتی نیز ایجاد می گردد که به روش های زیر میتوان نشت یابی کرد.

 

1)با استفاده از محلول کف صابون

متداول ترین روش نشت یابی است که پس از مرحله ایجاد فشار در سیکل محلول کف صابون را در محل های مشکوک مورد ازمایش قرار می دهیم در صورتی که هیچ حبابی تولید نشود محل نشتی  ندارد.

 

2)مشعل هالید

مشعل ساده ای است که با گاز پروپان یا الکل پر می شود و در بالای محفظه اختلاط مشعل یک حلقه مسی است که شعله از میان آن عبور می کند. وقتی مشعل روشن می وشد هوا از طریق لوله مکنده به داخل محفظه اختلاط راه یافته و شعله به رنگ آبی و بدون دود میسوزد ولی وقتی که مواد فریونی به همراه هوا وارد محفظه اختلاط می شوند رنگ شعله سبز می شود.برای این کار مشعل را روشن کرده و سر آزاد لوله مکنده را به اطراف اتصالات لوله ها ونقاط مشکوک نزدیک میکنیم در صورتی که گازی از این نقاط خارج شود رنگ شعله تغییر می کند و محل نشت پیدا می شود .

 

3)نشت یاب الکترونیکی

نشت یاب الکترونیکی کاملآ حساس و دقیق می باشد و کار کردن با آن بسیار ساده است .ابتدا آنرا روشن کرده در این حالت صدای بوق خفیفی به گوش می رسد هنگامی که حس کننده آن در مجاورت ماده فریونی قرار می گیرد صدای بوق آن سریع ترویا به صورت آژیر در می اید و محل نشت را پیدا میکند. نشت یاب الکترو نیکی به کلر حساس هستند اما امروزه مبردهای جدید فاقد کلر هستند و باید نشت یاب جدید و مخصوص  استفاده کرد.

نشت یابی الکترونیکینشت یاب الکترونیکی2

 

4)نشت یابی ماوراء بنفش

نشت یاب ماهواره ای

4دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
سرمایش

سرمایش 77پست تا امروز

دیدگاه کاربران 5 دیدگاه

  • علی طهماسبی

    منظور از فشار پی سی چیست؟

    پاسخ دهید

    • sarmayesh

      سلام وقت بخیر.منظور psi هست که فشار هوا رو بر حسب پی اس ای اندازه گیری میکنند.

      پاسخ دهید

  • یدالله
 حسین زاده

    خیلی عالی بود 😍😍😍

    پاسخ دهید

  • قربانعلی
 اکبری

    شما پیج اینستا هم دارین؟ 😍😍😍

    پاسخ دهید

  • محسن توکلی

    شما سرویسکار سیار هم دارید؟

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه