بررسی قیمت پمپ وکیوم والو و معرفی اجمالی آن

بررسی قیمت پمپ وکیوم والو و معرفی اجمالی آن

خلا از طریق وکیوم والو ایجاد می شود. در واقع این پمپ هوا ورودی در یک بخش سر شیر را کنترل می کند، و مانع از خروج هوا از طریق سر دیگر می شود. فشار باعث ایجاد خلا در داخل شیر می شود و در نتیجه عمل مکش صورت می گیرد. وکیوم والو در بسیاری از تجهیزات و ماشین ها کاربرد دارد و اساس بسیاری از صنایع است. در حقیقت با کشف تکنولوژی خلا و روشن شدن کاربردهای متنوع آن در صنعت، در دستگاه های بسیاری از پمپ وکیوم والو استفاده شده است. قیمت پمپ وکیوم والو نیز بسته به برخی پارامتر ها، متغیر است و بازه وسیعی پیدا کرده است. در این مقاله اقدام به معرفی و بررسی قیمت پمپ وکیوم والو می نماییم.

معرفی پمپ وکیوم والو

در توصیف پمپ خلا می توان گفت این پمپ نوعی ابزار است که مولکول های گاز (هوا و سایر گاز ها) را از محفظه عایق شده بیرون می راند، و از این طریق به صورت جزئی خلا ایجاد می کند. وکیوم والو ابزاری است که جریان سیال (هر گونه مایع یا گاز) ،به گونه ای هدایت می کند تا خلا ایجاد شود.

وکیوم والو در ابزارهای کاربرد دارد ،که از گیج و سوییچ هایی برای کنترل جریان هوا یا فشار در داخل شیر استفاده می کنند و زمانی که لازم باشد فشار را آزاد می کند. وکیوم والو را می توان هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک استفاده کرد، و قابلیت قرار گیری در مکانیزم های مختلف را دارد.

قیمت پمپ وکیوم والو بسته به نحوه ایجاد خلا و نیز مواد بکار رفته در ساخت متنوع است. در حقیقت هرچه مقدار خلا بر حسب بار بیشتر باشد، و هرچه حجمی که پمپ باید خلا کند بیشتر باشد، قیمت پمپ وکیوم والو بیشتر می شود.

صنایع بسیاری وجود دارند که از این پمپ ها استفاده می کنند. کاربرد بارز این دستگاه در مکان هایی است که نیاز به مکش آب یا هوا وجود دارد. از پمپ وکیوم والو در صنایع، کارخانه ها، نیروگاه ها و همچنین در تصفیه خانه های آب استفاده می شود. از این پمپ ها در قایق ها  کشتیرانی نیز استفاده می شود. در صنایع خودرو سازی جایی که نیاز است تا با تخلیه هوا کنترل، وسیله نقلیه ساده تر شود نیز استفاده می شود.

با همه این اوصاف و بازه گسترده استفاده از پمپ وکیوم والو، تغییری در روش کار این قطعه به وجود نیامده است، یعنی پمپ های وکیوم والو همان وظیفه ای که در نیروگاه دارند را ،در یک خودرو کوچک نیز عهده دار هستند. تنها تفاوت در قیمت پمپ وکیوم والو است که بسته به اندازه متنوع می باشد. به عنوان مثال، پمپ وکیوم والو همان کاری که در سیستم های ضد حریق و دفع آتش انجام می دهد را در یک ماشین برف ساز دارد.

پس صرف نظر از مورد استفاده، روش انجام کار کاملا یکسان است. پمپ وکیوم والو بر حسب کاربرد،در ابعاد و اندازه های مختلف ساخته می شوند. اندازه و ابعاد پمپ وکیوم والو رابطه مستقیم با ماشینی دارد که قرار است در آن استفاده شود. در بین سازنده های مختلف وکیوم، قیمت پمپ وکیوم والو با توجه به کاربرد و راندمانی که دارد بسیار مناسب است.

طی مثالی عینی در ادامه بیان می کنیم که قیمت پمپ وکیوم والو، با توجه به اینکه چه میزان خلا به وجود می آورد متغییر است. در ادامه خواهید دید که قیمت وکیوم والو برای دسته های مختلف متنوع است.

قیمت پمپ وکیوم والو با جابجایی مثبت

 از این دسته از پمپ والو ها برای تولید خلا کم استفاده می شود. این نوع از پمپ ها یک حفره ایجاد می کنند ،و به گاز اجازه می دهند تا از محیط یا محفظه عایق شده به خارج جریان یابند. پس از این کار حفره دوباره عایق می شود و به عنوان خروجی هوا استفاده می شود. اصلی که ورای پمپ وکیوم والو با جابجایی مثبت وجود دارد، ایجاد خلا از طریق بیشتر کردن حجم مخزن است.

به عنوان مثال در پمپ وکیوم والو آب دستی، بر اساس مکانیزم یک حفره عایق در محفظه تولید می شود، که باعث ایجاد خلا در نقاط عمیق تر می گردد. با توجه به وجود فشار، برخی از مایعات موجود در محفظه وارد حفره عایق می شوند ،و باعث ورود جزئی هوا و موشک شدن قطر حفره می گردند. مثالی دیگر از پمپ وکیوم والو با جابجایی مثبت عضله پرده دیافراگم است، که حفره قفسه سینه را منبسط می کند و از این طریق حجم شش ها افزایش می یابد. انبساط حفره دیافراگم باعث خلا جزئی و کاهش فشار می گردد،و در نهایت از طریق تنفس و وارد شدن هوا پر می گردد.

از جمله مثال های صنعتی که در مورد پمپ وکیوم والو با جابجایی مثبت می توان بیان کرد ،پمپ های خلاء حلقه مایع و دمنده ها هستند که به شدت کاربردی می باشند. قیمت پمپ وکیوم والو با جابجایی مثبت بسته به آلیاژ به کار رفته، و مواد سازنده و نیز دقت پمپ متغییر است. با این حال باید اشاره داشت که این دسته به دلیل ایجاد خلا کم، ارزش قیمتی پایین تری دارند. قیمت پمپ وکیوم والو با جابجایی مثبت، مدل Suction Gas Pump (2BV) در حدود 1200 دلار و Papermaking Pump (2BE1) در حدود 2000 دلار است.

قیمت پمپ وکیوم والو انتقال ممان

در این دسته از پمپ وکیوم والو ها، مولکول گاز از داخل خلا به سمت خروجی شتاب می گیر، بنابراین به این دسته از پمپ وکیوم والو ها، انتقال ممان می گویند. بر اساس قانون دینامیک سیالات، ماده با فشارهای مختلف جریان می یابد. در فشار اتمسفری و فشار ملایم، مولکول ها با یکدیگر تعامل دارند و مولکول های مجاور خود را به حرکت وا می دارند،که به آن جریان ویسکوز می گویند. زمانی که فاصله بین مولکول ها بیشتر می شود، به جای برخورد با یکدیگر با دیواره های محفظه برخورد دارند.

به صورت عمومی به این مراحل خلا بالا می گویند ،که از روش پمپ وکیوم والو با جابجایی مثبت بسیار کارا تر است. این دسته به دو بخش فرعی پمپ های نفوذی و پمپ های توربو مولکولار تقسیم می شوند. در هر دو دسته، مولکول های گاز وارد شده به شدت به بیرون پرتاب می شوند. تفاوت این دو دسته در این است که در پمپ های نفوذی ،مولکلول های گاز از طریق جت به بیرون هل داده می شوند ولی در پمپ های توربو، مولکولار اینکار از طریق فن هایی با سرعت بالا انجام می شود. قیمت پمپ وکیوم والو انتقال ممان ،بسیار بالا تر از قیمت پمپ وکیوم والو با جابجایی مثبت است، زیرا خلا قوی تری تولید می کند و پایداری خلا نیز بیشتر است.

قیمت پمپ وکیوم والو به دام اندازنده

 در این پمپ ها از واکنش شیمیایی برای ایجاد خلا استفاده می شود، و نشان داده شده که کارایی این دسته بسیار با راندمان خوبی همراه است. دلیل راندمان بالای این پمپ ها قرار گرفتن مواد شیمیایی در داخل محفظه، و ایجاد خلا از داخل است. پس از واکنش شیمیایی، مولکول ها لایه نازکی ایجاد می کنند و توسط ساکشن به راحتی خارج می شوند.

این پمپ ها در دمای منفی فعالیت می کنند، تا بتوانند گاز ها را منجمد کرده و آنها را به صورت جسم جامد در بیاورند، و خروجشان را ساده تر کنند. برای ایجاد محفظه خلا بسیار قوی، در تولید پمپ وکیوم والو به دام اندازنده از هر دو مکانیزم پمپ وکیوم والو با جابجایی مثبت، و پمپ وکیوم والو انتقال ممان استفاده شده است. از این رو استفاده از آنها هزینه بر است. به دلیل تکنولوژی بالای این دسته قیمت پمپ وکیوم والو بسیار بیشتر از دو گروه قبلی می باشد. به عنوان مثال قیمت پمپ وکیوم والو ،به دام اندازنده مدل Chemical Industrial Pump (2BE) بیشتر از 3000 هزار می باشد.

خرید پمپ وکیوم والو

برای خرید انواع پمپ وکیوم والو میتوانید به صفحه پمپ وکیوم والو مراجعه نمایید و یا میتوانید با شماره 38595333-051 تماس بگیرید تا همکارانمان شما را راهنمایی کنند تابتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

7دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
سرمایش

سرمایش 77پست تا امروز

دیدگاه کاربران یک دیدگاه

  • یوسف
 صدیق

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه