بررسی همه جانبه دلایل کار نکردن یخچال فریزر

بررسی همه جانبه دلایل کار نکردن یخچال فریزر

دلیل کار نکردن یخچال فریزر شما چیست؟ چرا گاهی اوقات یخچال فریزر همانند قبل کار نمی کند؟ چرا یخچال فریزر دچار خرابی های هزینه بر برای ما می شود؟ این سوالات متداولی است که کاربران هنگام خرابی یخچال فریزر با آن روبرو می شوند.

این مشاوره تخصصی عیب یابی و تعمیر یخچال شامل نحوه رفع مشکلات یخچال مانند خنک کننده ضعیف، صدا های ناهنجار یخچال و انجماد ناخواسته مواد غذایی است.

اگرچه یخچال ها عموماً بسیار قابل اطمینان عمل می کنند، اما می توانند خراب شوند و در صورت خراب شدن، غذای داخل آن با خیلی زود فاسد می شوند. اگرچه در عیب یابی مشکلات یخچال و فریزر اغلب فرد تعمیرکار یخچال و فریزر را می طلبد، اما شما می توانید برخی از مشکلات ساده یخچال و فریزر را برطرف کنید. در نتیجه ، می توانید در هزینه، وقت و دردسر انتظار برای کمک صرفه جویی کنید.

رسیدگی به دلایل کار نکردن یخچال فریزر که توسط شما قابل انجام باشد، شامل بررسی مشکلات ساده برقی، کنترلر ها، سیم پیچ های کندانسور و سایر قطعات خارج از سیستم مهر و موم شده و یخچال و فریزر شما است.

بهترین راه برای افزایش عمر یخچال تمیز کردن سیم پیچ های کندانسور حداقل سالی یک بار است. در حقیقت، تمیز کردن سیم پیچ های کندانسور در انواع خاصی از یخچال ها، مانند مدل های ساید بای ساید و توکار، حداقل سالی دو بار هزینه دارد.

یخچال و فریزر با سیم پیچ های مشکی نصب شده در پشت نیازی به تمیز کردن سیم پیچ ها هر 6 ماه یک بار ندارند، اما به طور دوره های یک ساله، بهتر است که سیم پیچ ها را تمیز کنید.

در ادامه نکات را سعی می کنیم با هم بررسی کنیم که باعث تشخیص خرابی یخچال فریزر توسط شما، شود. مواردی که بررسی می کنیم متداول ترین خرابی هایی است که توسط تکنسین های تعمیر انواع کولر گازی و یخچال فریزر، گزارش شده اند.

کمپرسور یخچال فریزر دائما روشن است

یکی از موارد مهم که به کار نکردن یخچال و سرد نکردن به موقع آن، ارتباط دارد، دائما روشن بودن کمپرسور است. یک یخچال اگر بخواهد خنک شود نباید دائماً کار کند چون دائما کار کردن آن نشان دهنده وجود خرابی در بخش از فرایند سیستمی آن است. علل معمول این موارد عبارتند از:

  1. درب به طور مكرر باز می ماند
  2. سیم پیچ های خازن نیاز به تمیز كردن دارند
  3. درب بر روی جعبه یخچال به خوبی مهر و موم نشده است
  4. تنظیمات یخچال بر روی بالاترین حد خود، قرار گرفته است
  5. چیزی مانع می شود جریان هوای سرد داخل یخچال نماند

یخچال و فریزر وقتی کاملاً با غذا پر شود، درب خیلی مرتب باز و بسته شود یا آشپزخانه خیلی گرم باشد، دلیل اصلی کار کردن بیش از حد یخچال فریزر می شود.

تشخیص خرابی یخچال فریزر در این مورد کار ساده ای است. کافیست مواردی که در بالا گفته شد را به خوبی، بررسی کنید. احتمال 90 موارد بالا دلایل اصلی این مشکل است، اگر نبود، می بایست این خرابی را با یک تکنسین حرفه ای سیستم های سرمایشی، در میان بگذارید.

بیایید این مورد را با هم بررسی کنیم:

اگر لامپ یخچال کار می کند و می توانید صدای کارکرد یخچال را بشنوید اما این فرایند متوقف نمی شود، مطمئن شوید که هیچ چیزی مانع عبور هوای خنک فریزر و یخچال نیست. اگر به عنوان مثال، یک پلاستیک نان که جلوی ورودی هوای سرد قرار بگیرد، جریان هوا را محدود کند، یخچال سرد نمی شود. از این رو، یخچال و فریزر تلاش می کند تا به دمای تنظیم شده برسد.

اگر یخچال شما بدون توقف کار کند، مبرد آن می تواند کم باشد. یخچال و فریزر با مبرد کم نمی تواند به دمای پایین تنظیم صفحه کنترل سرد برسد. برای آزمایش و یا افزایش سطح مبرد به یک فرد تعمیر یخچال نیاز دارید.

یخچال فریزر دمای ایده عالی ندارد

دلیل کار نکردن یخچال فریزر را برای این مورد با هم بررسی می کنیم. به طور معمول، یخچال و فریزرها 36 تا 40 درجه فارنهایت در جعبه یخچال و 0 تا 5 درجه فارنهایت در جعبه فریزر نگهداری می کنند. اگر محفظه یخچال و فریزر شما محتوای آن را منجمد می کند، حتی اگر کنترل سرما در کمترین میزان تنظیم شود، احتمالاً مشکل از سنسور دمای یخچال یا کنترل سرما باشد. می توانید دما را با یک دماسنج یخچال بررسی کنید.

اگر به نظر می رسد جایگزینی سنسور دما کار شما نباشد و باید این مورد را به یک فرد حرفه ای واگذار کنید.

اگر یخچال به هیچ وجه خنک نشود، کنترل های الکتریکی تقریباً همیشه این مشکل را ایجاد می کنند نه اینکه نیاز به مبرد بیشتر داشته باشند. سیستم مهر و موم شده احتمالاً مشکلی ایجاد می کند. این نوع سو عملکردها به ندرت اتفاق می افتد. در عوض، این واحد ممکن است دارای سیم پیچ کندانسور کثیف، درب محکم بسته نشده یا کنترل دما معیوب باشد. در نتیجه دلیل کار نکردن یخچال فریزر و نرسیدن به دمای ایده عال را می توان تا حدودی تشخیص خرابی داد.

بیایید مراحل تعمیر این مشکل یخچال فریزر تا حدودی شما کاربران مبتدی، از پس آن، برآیید، با هم بررسی کنیم:

1) سنسور کنترل سرما را بررسی کنید. مطمئن شوید که روی COLD یا همان سرما متوسط رو به بالا، تنظیم شده است. به طور معمول، دمای داخل یخچال باید حدود 37 درجه فارنهایت باشد.

2) به صدای فن فریزر داخل فریزر گوش دهید. هنگامی که فن فریزر کار می کند، به این معنی است که تایمر یخ زدایی و کنترل سرما در یخچال روی COOL تنظیم شده اند.

3) به فن کمپرسور گوش دهید (که همچنین به شما می گوید کمپرسور در کجا قرار دارد – معمولاً در پشت یا زیر یخچال). بیشتر اوقات، هنگامی که فن فریزر کار می کند، فن کمپرسور نیز باید کار کند. اگر یکی از فن ها کار نکند یا کمپرسور خاموش باشد، یخچال خنک کننده بسیار کمی ارائه می دهد و یا اصلاً داخل آن را خنک نمی کند که در تشخیص خرابی یخچال فریزر، باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

دلیل کار نکردن یخچال فریزر

حال می رسیم به یکی از متداول ترین خرابی های یخچال فریزر. زمانی که شما وارد آشپزخانه می شوید و متوجه می شود که یخچال فریزر کاملا بی روح و بی صدا در گوشه ای قرار گرفته است. آیا یخچال فریزر روشن است یا اینکه مشکلی برای آن ایجاد شده است. راه تشخیص خرابی یخچال فریزر برای این مورد چیست؟

در ادامه این مورد را بررسی می کنیم:

1) توان الکتریکی آن را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که یخچال فریزر به یک منبع برقی سالم متصل شده است و برق را به درستی دریافت می کند (یک تستر لامپی یا یک تستر مدار خروجی را وصل کنید). اگر منبع برقی کار نمی کند، قطع کننده مدار قطع شده یا بخش فیوز یخچال را بررسی کنید.

2) اطمینان حاصل کنید که کنترلر سرما یخچال فریزر روی دمای ایده عال تنظیم شده است.

3) در صورت لزوم از یک فرد تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید. اگر متوجه شدید که یخچال فریزر به یک پریز برق متصل است، قطع کننده مدار آن چرخانده نشده است و کنترل سرما به طور مناسب تنظیم شده است اما دستگاه هنوز هیچ نشانه ای از حیات را ندارد، درب را بسته نگه دارید تا هوای سرد را حفظ کرده و با یک تکنسین حرفه ای تماس بگیرید.

بوی بد یخچال فریزر از کجاست؟

مورد دیگری که در تشخیص خرابی یخچال فریزر یا کار نکردن یخچال فریزر، باید بررسی کنید، بوی بد این دستگاه است. اگر یخچال شما بوی بد می دهد، حتی پس از حذف همه غذاهای فاسد شده از آن، آن را از برق جدا کرده و دراورها و قفسه ها را خارج کنید تا با آب و صابون کاملا تمیز شود. بعد آن را با محلول نصف فنجان جوش شیرین حل شده در آب گرم مالش دهید.

همچنین، سینی قطره زیر یخچال را تمیز کنید (در صورت وجود) این بخش می تواند کپک زده و بد بو شود. اگر باز هم بو از بین نرفت، سعی کنید چند بریکت ذغالی را در کاسه های کم عمق قرار دهید و آنها را در قفسه های داخل یخچال قرار دهید تا بوی بد را جذب کند.

سخن آخر

مواردی که دلیل کار نکرد یخچال فریزر را بود را سعی کردیم به طور کامل در این مقاله برای شما عزیزان شرح دهیم. اینکه چقدر این موارد برای شما کاربردی است، تماما به شما بستگی دارد. اگر به درستی و با دقت زیاد مطالب فوق را به خاطر بسپارید، به سادگی هر چه تمام تر و بدون نیاز به تکنسین های تعمیر یخچال فریزر، می تواند این کار را به درستی به انجام برسانید.

8دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
سرمایش

سرمایش 77پست تا امروز

دیدگاه کاربران بدون دیدگاه

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه