علت سرد نکردن فریزر | 4 علت مهم

علت سرد نکردن فریزر | 4 علت مهم

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای هر فریزر خانگی ایجاد شود، سرد نکردن یا به اصطلاح یخ نزدن وسایل داخل فریزر است. این مشکل می تواند به دنبال خود، مشکلات دیگری را نیز برای شما ایجاد کند. در یک روز تابستانی، زمانی وارد آشپزخانه می شوید، متوجه خیس بودن کف آنجا می شوید، با یک نگاه متوجه روانه شدن آب از فریزر شده و با باز کردن درب فریزر، متوجه می شوید که مواد غذایی داخل فریزر در حال با شدن است و فریزر کار نمی کند. به نظر شما علت سرد نکردن فریزر چیست؟ چرا فریزر در یک آن، دیگر نمی تواند مواد غذایی را همانند قبل سرد و یخ نگه دارد. ما در ادامه این مقاله به نکات مهم درباره علت یخ نزدن فریزر، می پردازیم.

نکاتی که به سادگی راهکارهایی را برای تعمیر فریزر بدون نیاز به تعمیرکار یا تکنسین سیستم های سرمایش، قابل انجام است.

فریزر یکی از آن وسایلی است که معمولاً مورد ارزیابی قرار نمی گیرد – تا جایی که آنطور که باید یخ نزند. و گرچه موارد زیادی وجود دارد که می تواند دباعث خرابی یخچال فریزر شما شود، اما به همان تعداد نکات ساده وجود دارد که باعث می شود در کمترین زمان مواد غذایی شما را یخ زده نگه دارد.

در اینجا برخی از موارد رایج فریزر و دلایل اصلی وجود دارد که دلیل عدم انجماد فریزر شما را توضیح می دهد. هنگامی که کمی بیشتر در مورد این وضعیت بدانید، آماده دریافت کمک تعمیرات فریزر مورد نیاز خود هستید.

در ادامه 4 علت رایج علت سرد نکردن فریزر را با هم بررسی می کنیم:

خرابی ترموستات

یکی از مواردی که علت یخ نزدن فریزر است، ترموستات می باشد. ابتدا باید بدانید ترموستات فریزر چه وظیفه ای دارد. ترموستات دستور روشن شدن فریزر و حرکت دوباره چرخه سرمایش فریزر را می دهد. این دستگاه با سنسورهایی که در درون فریزر دارد، متوجه می شود که دما بیشتر از حد مشخص شده است. حال ترموستات دستور تولید سرما را می دهد تا دما به حد مشخص شده آن، برسد. حال تصور کنید این قطعه دچار مشکل شود، در این صورت دیگر نمی تواند به درستی دستور سرما را بدهد. همین می تواند مشکل سرد نشدن فریزر را بدهد و همین مشکلی که دقیقا مقابل این قرار دارد، یعنی سرد شدن بیش از حد فریزر.

بنابراین یکی از قطعاتی که در مواجه با این مشکل، باید بررسی کنید، ترموستات است.

خرابی کمپرسور فریزر

کمپرسور شما موتور و قلب تپنده چرخه تبرید است. این ماده مبرد را تحت فشار قرار می دهد تا اطمینان حاصل کند که گرما را از فریزر و یخچال های عایق بندی شده شما به درستی خارج می کند. با گذشت زمان، به دلیل ساییدگی و پارگی عمومی یا آسیب فیزیکی، ممکن است کمپرسور شما از کار بیفتد و این می تواند مشکلات مختلفی ایجاد کند که یکی از آنها عدم قابلیت یخ زدگی است. البته دلایل زیادی برای خرابی کمپرسور یخچال فریزر وجود دارد که در ادامه برای شما برخی از نشانه های خرابی کمپرسور فریزر را لیست کرده ایم:

  • داغ شدن موتور فریزر
  • دائم روشن بودن موتور فریزر
  • از کار افتادن کلی موتور فریزر

خرابی سیم پیچ یا اواپراتور فریزر

اواپراتور یکی از اجزای مهم در کنار سایر اجزای اصلی در سیستم تبرید مانند کمپرسور، کندانسور و شیر انبساط است. دلیل حذف گرما از هوا، آب یا مواد دیگر است یکی از بخش های اصلی این چرخه توسط اواپراتور انجام می گیرد. در اینجاست که مبرد مایع منبسط و تبخیر می شود. این به عنوان یک مبدل حرارتی عمل می کند که گرما را از ماده خنک شده به دمای جوش منتقل می کند.

حال تصور کنید که این بخش با مشکل، مواجه شود. به همین خاطر یکی از مواردی که در لیست علت سرد نکردن فریزر، وجود دارد کویل اواپراتور ها است. برای عملکرد صحیح سیم پیچ های شما باید عاری از گرد و غبار و کثیفی باشد. آنها وظیفه جذب و اتلاف انرژی حرارتی را بر عهده دارند، اما اگر سطح آنها تمیز نباشد، این امر می تواند مشکلاتی را در چرخه تبرید ایجاد کند.

پیشنهاد ما این است که اگر در زمینه دسترسی به بخش موتور فریزر، مهارت اندکی هم دارید و می تواند اواپراتور را شناسایی کنید، به راحتی می تواند این قطعه را با دستمال مرطوب و تمیز کننده های مخصوص تمیز کنید. با این کار به احتمال 80 درصد، مشکل شما برطرف می شود.

مشکلات مربوط به درب فریزر

مهر و موم درب که می تواند علت یخ نزدن فریزر باشد، را بررسی کنید. وقتی در جلوی قاب درب فریزر قرار می گیرند باید از چهار طرف محکم و محکم فشرده و بسته شوند. این مکانیزم آب بندی لازم است تا اطمینان حاصل شود که فقط هوای خنک تولید شده توسط چرخه مبرد وارد یخچال و فریزر شما می شود و از راه هایی مانند درب، هدر نمی رود. در صورتی که درب فریزر شما مشکل داشته باشد، به راحتی می تواند بخش های دیگر را نیز با مشکل مواجه کند.

چرخه خرابی فریزر توسط درب آن به این صورت است که اگر درب یخچال به اندازه کافی مهر و موم نشده باشد، باعث می شود هوای خانه توسط روزنه هایی وارد فریزر شود، ترموستات زمان های زیادی دستور کار کردن کمپرسور را بدهد و در نتیجه زود خراب شود. همین طور این می تواند بر کمپرسور فریزر نیز فشار وارد کند.

در نتیجه بهتر است در بازه های زمانی مشخص درب فریزر را بررسی کنیم تا با مشکلات و خساراتی که در آینده به وسیله این مشکل کوچک ایجاد می شود، روبرو نشویم.

حال که به خوبی با علت سرد نکردن فریزر آشنا شدید، در ادامه 5 خرابی رایج فریزر را با هم بررسی می کنیم تا در زمینه به اطلاعات کامل تری دست پیدا کنید:

3 خرابی رایج در فریزرها

این 3 خرابی مواردی است که توسط تکنسین های تعمیر کولر گازی و یخچال فریزر، بسیار زیاد، گزارش شده است:

فریزر به اندازه کافی سرد نمی کند!

در قسمت های قبل با علت سرد نکردن فریزر آشنا شدید و نیازی به توضیح ندارد. اما بهتر است بدانید که مهم ترین و رایج ترین علت یخ نزدن فریزر، کویل اواپراتور است. اگر فریزر شما یخ نمی زند، به احتمال زیاد کویل های کندانسور کثیف هستند که باعث کاهش ظرفیت خنک کننده کلی فریزر می شود

موتور فن اواپراتور در صورتی که با مشکل روبرو شود کار فریزر را مختل می کند و از آنجا که وظیفه گردش هوا در فریزر را دارد، باید این مشکل برطرف شود.

فریزر صدای کلیک می دهد!

برای این مورد ممکن است رله استارت مشکل داشته باشد که در حال استارت زدن است و نمی تواند به درستی دستور روشن شدن کمپرسور را منتقل کند. البته این مشکل می تواند به خازن و سیم پیچ کندانسور نیز مربوط باشد.

فریزر نشتی دارد!

نشتی فریزر می تواند علل مختلفی داشته باشد. نشتی گاز یکی از این موارد است که خود می تواند علل خود را داشته باشد که شایع ترین آن بروز روزنه هایی در لوله های حاوی گاز مبرد است. معمولا این لوله به مرور زمان عمر خود را کرده و با کوچک ترین گیر در داخل لوله یا برخورد یا جابجایی، سوراخ می شود.

6دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
سرمایش

سرمایش 77پست تا امروز

دیدگاه کاربران یک دیدگاه

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه