کاربردی ترین نکات در تست فن اواپراتور یخچال فریزر

کاربردی ترین نکات در تست فن اواپراتور یخچال فریزر

یخچال فریزر شما ممکن است به مرور زمان دچار مشکل شود. از خودتان پرسیده اید که زمانی که یخچال فریزر دچار مشکل شد باید چه اقدامی انجام دهیم. امروز می خواهیم در رابطه با تست فن اواپراتور یخچال فریزر نکاتی را بیان کنیم. شما باید هر قطعه ای که در یخچال فریزر دچار مشکل می شود را مورد تست قرار دهید. تست هر بخش یخچال نیاز به مهارت و ابزار دارد. اما آیا درست است که خودمان دست به تست قطعات بزنیم؟ برای تست قطعات یخچال به چه مهارتی نیاز داریم؟ چگونه می توان فن اواپراتور را تست کرد. ما در این مقاله سعی داریم به این سوالات پاسخ مناسبی داده تا گمراهی های شما در این موضوع برطرف شود.

وظیفه فن اواپراتور یخچال گردش هوای سرد از کویل های اواپراتور در کل محفظه های ذخیره سازی مواد غذایی در یخچال است. کویل اواپراتور معمولاً در پشت محفظه یخچال فریزر قرار دارد و فن اواپراتور نیز درست در جلوی آن قرار می گیرد. اگرچه ممکن است با اندکی اختلاف در پشت یخچال با توجه به موقعیتی که بیان شد قرار گرفته باشد.

فن یخچال هر زمان که کمپرسور روشن به کار کند، باید وارد عمل شود. اگر اینگونه نباشد، یخچال فریزر به اندازه کافی خنک نخواهد شد تا غذای شما را حفظ کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، خطا ایجاد شده می تواند در سیم کشی یخچال یا فن اواپراتور باشد. انجام تست فن اواپراتور یخچال فریزر، تا حد زیادی می تواند مشخص کند که ایراد از این قطعه است یا خیر.

آیا شما نیاز به تست فن یخچال دارید؟

اگر یخچال فریزر شما دچار مشکل شده است، فن اواپراتور تنها یکی از دلایل خرابی این دستگاه است. همان طور که کارشناسان ما در فروشگاه برودتی طبق تجربیات خود ارائه کرده اند فن اواپراتور کثیف، ترموستات معیوب، یا موتور اواپراتور معیوب دلایل دیگر این مشکلات یخچال است. اگر با صدای ناهنجاری از یخچال مواجه شدید، دلیل بر خرابی این قطعه نیست. شما می توانید با یک جابجایی کوچک در موقعیت مکانی این دستگاه این صدا را برطرف کنید. البته این مورد، گفته کارشناسان تعمیر یخچال فریزرهای سامسونگ است.

اگر به هیچ وجه صدای فن را نمی شنوید، به نظر می رسد موتور اواپراتور به صورت عادی کار می کند و هیچ مشکلی در فن وجود ندارد و شما نیز نیازی به تست فن یخچال ندارید.

چگونه فن اواپراتور را از یخچال خارج کنیم؟

در بسیاری از یخچال فریزرها فن توسط پنل فریزر داخل یخچال پنهان شده است و دسترسی به این قطعه را با کمی مشکل روبرو کرده است. شما برای یافتن فن اواپراتور باید محفظه فریزر یخچال را بررسی کنید. یکی از راهکارهای پیدا کردن موقعیت فن اواپراتور یخچال خود، دسترسی به سایت سازنده یخچال است. در بسیاری از سایت های تولیدات یخچال، راهنمای دسترسی به قطعات مختلف را به شما آموزش می دهد. البته که دفترچه راهنمای یخچال نیز می تواند برای شما کارساز باشد.

مهم ترین نکته ایمنی در رابطه با این موضوع قطع کردن جریان برق یخچال است. قبل از هر کار در زمینه تعمیر قطعات برقی باید جریان برق را قطع کنید تا دچار خسارات سنگین نشوید. ما فرض را بر این می گیریم که فن اواپراتور در بخش محفظه فریزر قرار دارد. برای تست فن اواپراتور یخچال ممکن است که برای چند ساعت جریان برق یخچال قطع باشد. لذا برای مواد غذایی و محفظه های یخچال موقعیت مناسبی را در نظر بگیرید.

حال که به فن اواپراتور دسترسی پیدا کردید عملیات تست فن را شروع می کنیم. تست فن یخچال کار سختی نیست. شما باید از متصل بودن سیم ها به فرایند سیستم مطمئن شوید. سیم هایی که دچار خرابی شده باشند، معمولا بخش هایی از قسمت اتصالشان سیاه رنگ شده است.

اگر از سلامت سیم ها مطمئن شدید باید مطمئن شوید که پره ها فن به درستی حرکت می کند. برای اینکار باید پره ها را بچرخانید. اگر پره ها به راحتی نچرخید تست فن اواپراتور یخچال برای شما کامل شده و شما باید فن اواپراتور خود را تعویض کنید.

برای تعویض فن اواپراتور یخچال فریزر سیم ها را این قطعه جدا کنید. بوش ها را از دو طرف جدا کنید و سپس فن را از یخچال جدا کنید.

انجام آزمایش پیوستگی روی فن اواپراتور

برای انجام یک آزمایش پیوستگی ، شما نیاز به یک مجموعه مولتی متر برای اندازه گیری مقاومت در محدوده 1 اهم (Ω) تا 100-Ω دارید. فن را روی نیمکت قرار دهید و دو ترمینال برق را پیدا کنید ، جایی که سیمها به سیم پیچ فن وصل می شوند. لمس یکی از تسترها منجر به یک ترمینال و دیگری منجر به ترمینال دیگر شده است. حال اعداد روی مولتی متر را بررسی کنید.

اگر اعدادی که بر روی مولتی متر مشاهده می کنید، مقدار کمی داشته باشند یعنی چیزی نشان می دهد چیزی که کمتر از 100 Ω باشد، شارژ نمایش داده شده توسط تستر کاملا عادی در گردش است و فن اواپراتور سالم و خوب است. اگر مقاومتی که روی مولتی متر نمایش داده می شود، عدد بسیار بالا یا نامتناهی باشد، نشان می دهد که دستگاه دچار مشکل شده و شما حتما باید فن را تعویض کنید.

 

5دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه

  • محمدجواد
 صمدی

    کجا می تونم اطلاعات کاملتری درباره این موضوع پیدا کنم

    پاسخ دهید

  • کاظم
 شعبانی

    حرف نداری

    پاسخ دهید

  • اکبر
 قاسمی

    خیلی دنبال این موضوع بودم 😍😍😍

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه