کویل کولر گازی چیست و چگونگی نظافت آن

کویل کولر گازی چیست و چگونگی نظافت آن

یکی از قطعاتی که در بازه های زمانی مختلف نیاز به شستشو دارد، کویل کولر گازی است. کولر گازی در بازه های زمانی مختلف نیاز به سرویس دوره ای و نظافت دارد. در صورتی که سرویس های دوره و نظافت کولر گازی به موقع انجام نشود، ممکن است شما را با مشکلاتی مواجه کند. کویل کولر گازی یکی از قطعاتی است که اگر نظافت و تمیزی آن به موقع انجام شود، می تواند کیفیت هوای فوق العاده ای را برای شما به ارمغان بیاورد.

در حال حاضر، کولر گازی شما چند ماه است که به صورت مداوم کار می کند. ممکن است بیشتر اوقات خوب کار کرده و عملکرد خوبی را از خود نشان دهد. اما اگر متوجه شوید که تغییری در عملکرد کولر گازی ایجاد شده است یا این که کولر مانند قبل سرمای مناسبی را تولید نمی کند، آنجاست که شما تصمیم می گیرید که با یک تکنسین کولر گازی برای رفع مشکل آن هماهنگ می کنید.

ولی ما در این مقاله قصد داریم نکاتی را به شما بازگو کنیم که هیچ وقت به یک تکنسین کار کولر گازی نیاز پیدا نکنید. کولر گازی گاهی اوقات علامت هایی را به شما نشان می دهد که مانند هشداری است برای شما. هشداری که اگر به موقع به آن توجه کنید، می توانید از یک خسارت مالی نه چندان کوچک جلوگیری کنید. بهتر است که در این زمینه با تعمیرکاران ما در فروشگاه لوازم برودتی مشورت بگیرید.

کویل کولر گازی چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که در بخش فنی کولر گازی ممکن است با آن مواجه شوید این است که کویل کولر گازی چیست. یکی از معمول ترین قطعاتی که می تواند در کیفیت و میزان رطوبت هوا تاثیر گذار باشد کویل کندانسور کولر گازی است.

دستگاه شما معمولا دارای دو نوع کویل به صورت زیر است:

  • کویل تبخیر در یونیت داخلی
  • کویل کندانسور در یونیت بیرونی

هر دو این کویل ها برای جذب گرما و رطوبت در خانه شما و رها کردن آنها در بسیار اهمیت دارند. با گذشت زمان ، طبیعی است که این کویل ها با گرد و غبار موجود در هوا کثیف یا مسدود شوند. وقتی این اتفاق بیفتد، کل سیستم کولر گازی شما کیفیت کلی خود را از دست می دهد و بازدهی اول خود را از دست می دهد.

حال که با مفهوم کویل کولر گازی چیست آشنا شدید در ادامه سه نشانه که کولر گازی شما با داشتن آن، به نظافت کویل کولر گازی خود نیاز پیدا می کنید. با سرمایش همراه باشید.

مصرف برق شما بیشتر حال معمول شده باشد

اگر به صورتحساب مصرف برق ماهانه خود دقت کنید ممکن است از حالت عادی مصرف بیشتری داشته باشید. البته که ممکن است این مصرف بالای شما از کویل کندانسور کولر گازی شما نبوده و وسیله دیگری در منزل شما مصرف برق شما را بالا برده است.

اما اگر دلیل خاصی برای آن پیدا نکردید، بدانید که این جریان به کویل کندانسور کولر گازی شما ارتباط خواهد داشت. کویل کولر گازی شما زمانی که کثیف باشد، فشار بیشتری به موتور کولر گازی شما می آید و کولر به برق زیادی برای این فشار نیاز داشته. در نتیجه باعث می شود که مصرف برق شما به شدت بالا رود.

کولر گازی بدون هیچ دلیلی از کار بیافتد

هنگامی که کویل های کولر گازی به شدت کثیف باشد، دستگاه برای خنک کردن فضای داخل باید انرژی بیشتری را مصرف کند. اگر به اندازه کافی کویل کولر گازی چیست را متوجه شده باشید، به راحتی می توانید متوجه کثیفی کویل های کولر گازی خود شوید. اگر با از کار افتادن ناگهانی کولر گازی مواجه شدید ما به شما پیشنهاد می دهیم که اول کویل کولر گازی خود را بررسی کنید و کثیفی آن را برطرف کنید.

کولر گازی به اندازه کافی سرما یا گرما را تولید نمی کند

اگر کویل کندانسور کولر گازی شما واقعا کثیف یا مسدود شده باشند، کویل وظیفه اصلی خود که خروج گرما از اتاق و انتقال آن به بیرون است را به خوبی انجام نمی دهد. اگر این گرما به خوبی انتقال پیدا نکند ممکن است برگشت کرده و با هوای سردی که کولر تولید می کند مخلوط شده و کیفیت سرما و دما اتاق را تغییر دهد. بنابراین شما احساس گرما کرده و سریعا از عملکرد ضعیف کولر گازی خود مطلع می شوید.

پایین آمدن کیفیت هوا و ایجاد حساسیت

آلودگی در هر کجا که باشد باعث حساسیت و کاهش کیفیت هوا می شود. کویل کولر گازی و دیگر قطعاتی که نقش مهمی در تهویه هوا ایجاد می کنند، نیز اگر آلوده باشند، می توانند کیفیت هوا را پایین بیاورند. تشخیص اینکه کیفیت هوا پایین آمده است شاید در ظاهر کار سختی باشد ولی هوایی که تا دیروز تنفس می کردید اگر کیفیت آن کاهش پیدا کند، تنفس شما نیز مثل قبل نبوده و ممکن است کمی احساس تنگی نفس کنید.

کویل کولر شما اگر آلوده باشد باعث شده که کیفیت هوا پایین آمده و شما دچار حساسیت شوید.

سخن آخر

در مجموع از بین بردن آلودگی یکی از مهم ترین نکات در زندگی افراد است. از بین بردن آلودگی از سیستم تهویه مطبوع نیز مهم ترین بخش نظافت منزل است. اگر نظافت کولر گازی به درستی و به موقع انجام شود، تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت هوای منزل خواهد گذاشت. امیدوارم در این مقاله با مفهوم کویل کولر گازی چیست و چه نقشی در کیفیت هوای اتاق دارد، به خوبی آشنا شده باشید.

5دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه

  • محمدجواد
 جلالی

    مطلب خوبی بود همکار گرامی

    پاسخ دهید

  • ایمان
 حیاتی

    سلام عالی بود 😍😍😍

    پاسخ دهید

  • مهرداد
 ایمانی

    دستخوش

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه