انتخاب کولر گازی،بهترین کولر گازی،خرید کولر گازی
نکات کلیدی در انتخاب کولر گازی

نکات کلیدی در انتخاب کولر گازی

در انتخاب کولر گازی باید به نکاتی مانند مساحت محیط و نوع کمپرسور، میزان مصرف و منطقه آب هوایی توجه ویژه ای داشت تا بتوانیم بهترین انتخاب کولر گازی را داشته باشیم

آیا استفاده از کولر گازی به صرفه می باشد؟

قبل از این که به سراغ انتخاب کولر گازی برویم با توجه به این که این محصول یک نوع دیگری به نام کولر آبی دارد و وقتی محصولی رقیبی از نوع خود دارد، بحث انتخاب بین دو محصول پیش می آید. باید تحقیق کرد و دید کدام نوع محصول از نظر کیفیت و کمیت بهتر و به صرفه تر است. اگر کولر گازی در این آزمون انتخاب موفق شد باید به سراغ انتخاب کولر گازی و نیز همچنین به سراغ بهترین کولر گازی برویم وهمچنین اگر رقیب آن برنده آزمون شد باید به سراغ آن مورد برویم. امروزه با توجه به بالا رفتن هزینه حامل های انرژی مثل برق، اولین موردی که مصرف کننده این محصول را در انتخاب کولر گازی مردد میکند مصرف زیاد برق آن است که به لطف تکنولوژی های جدید که در کولر های گازی جدید استفاده شده است به صورتی که برخی از کولر های گازی مصرفشان  از یک کولر آبی کمتر است که این نوع کولر گازی با این خصوصیت که دارد بسیار مصرف کننده را در خرید این دستگاه مصمم تر میکند چرا که خریدار یک محصول با تکنولوژی جدید و خنکی بهتر و هوای مطلوب و هزینه برق کمتر را نسبت به یک محصول قدیمی با هزینه برق بیشتر تهیه می کند.

انتخاب کولر گازی یا اسپلیت کدام بهتر است؟

وقتی بحث خرید و انتخاب کولر گازی به میان می آید یک نام دیگری به نام اسپلیت در بازار آشکار میشود و شاید برای شما کمی این نام مبهم باشد و تفاوت آن را ندانید و یا فکر کنید که بین کولر گازی و اسپلیت کدام  مورد را انتخاب کنید. اگر قصد انتخاب بهترین کولر گازی را داشته باشید شروع به تحقیق درباره تفاوت های کولر گازی و اسپلیت مینمایید.البته نمی توان جمله فرق را بین کولر گازی و اسپلیت استفاده کرد چرا که اسپلیت زیر مجموعه و هم خانواده کولر گازی می باشد و بهتر است بگوییم اسپلیت امکانات و هوشمندی بیشتری نسبت به کولر گازی دارد که این مورد در انتخاب مناسبترین کولر گازی می تواند کمک شایانی به شما بنماید. اسپلیت با توجه به سیستم هوشمندی که در خود جای داده است بر اساس افرادی که در محل هستند اقدام به سرمایش و تولید باد می نماید که این امر در کاهش مصرف انرژی بسیار کمک می کند.

مساحت محیط در انتخاب کولر گازی

انتخاب کولر گازی بر اساس مساحت محل مورد نظر

میزان مساحت مورد نظر در انتخاب کولر گازی بسیار حائز اهمیت می باشد. حتما باید هنگام تهیه کولر گازی میزان مساحت محیطی که قصد خرید دستگاه را برای آن دارید را به فروشنده اعلام نمایید به طور مثال شما برای یک محیط دویست و پنجاه متری نمی توانید از کولری که قدرتی برای خنک کردن محیط صد متری دارد استفاده کنید، چون عملا فقط یک هزینه بیهوده در جهت خرید کولر گازی انجام داده اید و هیچ استفاده مثبتی برای شما نخواهد داشت. هر کولر گازی دارای یک قدرت خنک کنندگی خاص می باشد که نام این قدرت خنک کنندگی BTU می باشد رنج قدرت خنک کنندگی کولر های گازی(قدرت موتور) از عدد پنج هزار شروع میشود تا عددی بالای شصت هزار می باشد که شما بر اساس میزان مساحت محیط خود باید عدد  BTU خود را به درستی انتخاب نمایید.

و بتوانید انتخاب بهترین کولر گازی را برای محیط خود انجام دهید به طور مثال اگر مساحت مکان شما برابر باشد با یکصد و هفتاد متر شما باید از کولر گازی با قدرت BTUچهارده هزار استفاده نمایید. یا اگر مثلا میزان مساحت محیط شما برابر با شصت متر باشد باید از کولر گازی با قدرت  BUT هشت هزار استفاده نمایید. قدرت موتورکولر گازی می تواند در انتخاب کولر گازی برای شما بسیار حائز اهمیت باشد و باید حتما به آن توجه نمایید.

انتخاب کولر گازی کم مصرف

انتخاب کولر گازی بر اساس برچسب انرژی

اصلی ترین دغدغه مشتریان کولر گازی میزان مصرف برق این دستگاهها می باشد که خریداران کولر گازی در حین خرید این دستگاه بسیار به میزان مصرف انرژی آن توجه می نمایند. وقتی شما تصمیم به انتخاب بهترین کولر گازی می‌نمایید در نظر دارید دستگاهی که خریداری میکنید از نظر کیفیت و هم از نظر مصرف و بقیه موارد بهترین باشد. اداره استاندارد با نصب برچسب انرژی بر روی محصولات برقی و الکترونیکی به شما در انتخاب وسیله کم مصرف و همچنین در جهت انتخاب بهترین کولر گازی با توجه به اطلاعات مصرف دستگاه کمک میکند. برچسب انرژی برای کولر های گازی با عبارت A+++و به رنگ سبز در بالای برچسب شروع می شود و تا عبارت D در پایین و با رنگ قرمز ادامه دارد. عبارت A+++در بالا و به رنگ سبز نشانه کم مصرف بودن کولر گازی و عبارت D در پایین و به رنگ قرمز به نشانه پر مصرف بودن کولر گازی می باشد که قطعا هر چه کولر گازی کم مصرف تر باشد، نشانه به روز بودن محصول و همچنین داشتن قیمت بالاتر می باشد.

خرید کولر متناسب با شرایط آب و هوایی

انتخاب کولر گازی بر اساس مناطق آب و هوایی کشور

یکی دیگر از نکات کلیدی دیگر که باید در جهت انتخاب بهترین کولر گازی و یک گزینه مناسب در انتخاب دستگاه به آن توجه نمود و بسیار نکته مهمی می باشد ،نوع کولر گازی بر اساس منطق آب و هوایی می باشد. اگر در خرید کولر گازی متناسب با منطقه آب و هوایی خود درست اقدام نمایید، در ابتدا باعث می شود که عمر کولر گازی شما افزایش یابد و متحمل هزینه های تعمیر نشوید و دیگر این که در مصرف برق خود صرفه جویی کرده اید. پس همانطوری که می‌بینید با انتخاب صحیح کولر گازی مطابق با شرایط آب و هوایی خود از دو آیتم که برای شما هزینه آور است، دوری کرده اید. کولر های گازی به طور کلی به سه دسته آب و هوایی مختلف تقسیم می شوند .آب و هوای معتدل و آب و هوای خنک و آب و هوای گرمسیری که هر کدام از این موارد شامل قسمت های مختلف کشور که با این نوع آب هوا مطابقت دارند می شوند. مثلا نواحی شمال کشور باید از دسته کولر گازی مطابق با آب و هوای معتدل استفاده کنند و نواحی جنوبی کشور باید از دسته کولر گازی مطابق با هوای گرمسیری استفاده کنند.

کمپرسور کولر گازی

انتخاب کولر گازی بر اساس کمپرسور

در هر وسیله ای یک قلب تپنده وجود دارد که کل کارکرد آن وسیله متکی به آن می باشد. به طور مثال در لپ تاپ سی پی یو قلب آن می باشد. یا در یخچال موتور آن مرکز اصلی و حیاتی آن می باشد. در کولر گازی هم کمپرسور برودتی یکی از اصلی ترین و مهم ترین قسمت های دستگاه است ،که در خرید کولر گازی باید به آن توجه داشته باشید و حتما آن را در نظر بگیرید.به طور کلی و کوتاه اگر بخواهیم عملکرد کمپرسور را توضیح دهیم کمپرسور گاز مبرد را از اواپراتور مکش می کند و سپس آن را فشرده ساخته و وارد محیط  کندانسور می نماید. کمپرسورها به دلیل  این که گاز را فشرده می کنند و حجم آن را کم می کنند باعث فشار گاز می گردند کمپرسور های استفاده شده در کولر گازی معمولا به سه دسته تقسیم می شوند که به ترتیب 1- کمپرسور پیستونی 2 – کمپرسور اسکرال 3- کمپرسور روتاری هستند. پس حتما قبل از خرید و انتخاب کولر گازی در رابطه با نوع کمپرسور با یک متخصص مشورت نمایید و اطلاعات کافی را کسب نمایید.

چند نکته کلی و پایانی در رابطه با انتخاب کولر گازی

انتخاب کولر گازی باید با توجه به بودجه شما انجام بگیرد. اگر بخواهیم بهترین کولر گازی موجود در بازار را انتخاب نماییم قطعا باید هزینه بیشتری پرداخت کنیم تا امکانات بیشتر و یک دستگاه کولر گازی به روز تر را تهیه کنیم. امروزه شرکت های زیادی در زمینه تولید کولر های گازی فعالیت می کنند، از جمله شرکت  های معروفی مانند ال جی – سامسونگ –بوش –ایوا -اجنرال–وچندین شرکت معروف دیگر که این ها کولرهای گازی و اسپلیت ها در مدل های مختلف پرتابل-پنجره ای –ایستاده تولید می نمایند و همگی دارای ضمانت نامه معتبر و خدمات پس از فروش خوبی هستند. پس شما با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید و نکاتی که در انتخاب کولر گازی در مطالب ابتدایی گفته شد، سعی کنید آن موارد را در جهت خرید و انتخاب بهترین کولر گازی لحاظ نمایید و نکته دیگر اینکه دستگاه را از مراکز مجاز و نمایندگی های مجاز که زیر نظر این شرکت ها هستند خرید نماید که دارای ضمانت نامه معتبر باشند. در صورتی که دستگاه شما دچار ایراد و عیبی شد، بدون دردسر و مشکل برای شما برطرف نمایند. با توجه به این که قیمت کولر گازی نسبتا بالا هست اگر از جایی خرید نماید که معتبر نباشد و کولر گازی شما به مشکل و ایرادی بر بخورد قطعا شما دوباره متحمل پرداخت هزینه های دیگری خواهید شد و یا حتی مجبور به خرید یک دستگاه دیگر می شوید پس حتما در انتخاب کولر گازی با افراد متخصص مشورت نمایید.

تکنسین کولر گازی

چنانچه در مشهد هستید و نیاز به تعمیر کار یا تکنسین کولر گازی دارید میتوانید با مراجعه به قسمت اعزام تکنسین کولر گازی، درخواست خود را ثبت نمایید.همچنین اگر نیاز به سرویس و یا تعمیر کولر گازی داشتید با ما تماس بگیرید.

8دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
سرمایش

سرمایش 77پست تا امروز

دیدگاه کاربران بدون دیدگاه

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه