راهکارهای تشخیص سوختن موتور یخچال

راهکارهای تشخیص سوختن موتور یخچال

سوختن موتور یخچال می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. قطعا برای شما نیز سوال باشد که چرا موتور یخچال می سوزد؟ چه مواردی علت سوختن موتور یخچال است؟ و اینکه هر مشکلی در یخچال به وجود می آید می توان حدس زد که موتور یخچال سوخته است؟ تمامی این سوالات در ادامه مقاله به آن پاسخ داده می شود.

قطعا سوختن موتور یخچال دلایل خاص خودش دارد و فقط برخی از مشکلات یخچال است که شما با دیدن آن باید نگران سوختن موتور یخچال خود باشید. البته شما برای تشخیص سوختگی موتور یخچال باید اندک اطلاعاتی از یخچال داشته باشید و حداقل بدانید که یخچال چگونه کار می کند و چه مواردی در فرایند سرمایش یخچال دخالت دارد. با داشتن این اطلاعات به راحتی می توانید مواردی که در ادامه بیان می کنیم را درک کرده و نگرانی های خود بابت موتور یخچال را برطرف کنید.

علائم سوختن یخچال فریزر در ادامه مورد بررسی قرار گرفته. با ما همراه باشید:

صداهای غیر معمول یخچال

ما در مقالات قبلی خود دلایل مختلفی برای صدای مختلف و غیر عادی یخچال را برای شما بیان کردیم. صداهای مختلفی که از یخچال تولید می شود نمی تواند علت سوختن موتور یخچال باشد. اما موردی که وجود دارد شما باید کمپرسور یخچال به خوبی تست کنید تا موتجه شوید که این صدای غیر عادی یخچال دلیل سوختن موتور یخچال است یا خیر. ولی نکته که در این جا وجود دارد یکی از علائم سوختن موتور یخچال فریزر همین ایجاد شدن صداهای غیرعادی است. بسیاری از تکنسین های با تجربه بدون تست کردن موتور یخچال می دانند با شنیدن چه صدایی باید به این نتیجه برسند که موتور یخچال سوخته است.

روشن نشدن یخچال

یکی از رایج ترین علت سوختن موتور یخچال روشن نشدن آن است. زمانی که شما به سراغ یخچال می آیید می بینیند که یخ مواد غذایی درون یخچال آب شده است و مواد غذایی سردی حالت یخچال خود را ندارد، باید قسمت های مختلف را تست کنید تا از آخر به این نتیجه برسید که موتور یخچال سوخته است. زمانی که یخچال خاموش شده است و دیگر روشن نمی شود می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و بهتر است ابتدا از این موارد مطمین شوید، سپس به سراغ موتور یخچال بروید. ابتدا جریان برق را تست کنید و ببینید که یخچال فریزر از نظر اتصال به برق و وجد جریان برق درون آن مشکلی دارد یا خیر. مورادی مانند خرابی اورلود و ترموستات نیز می تواند دلیلی برای خاموش شدن و کار نکردن یخچال باشد.

استارت یخچال با صدای غیر عادی

قطعا به صدایی که هر چند ساعت یک بار در یخچال ها مخصوصا یخچال فریزرهای قدیمی به گوش می رسد، دقت کرده اید. اگر این صدای دیگر مانند قبل نباشد باید به رفتار یخچال توجه بیشتری کنید. یخچال هر چند ساعت یک بار با دستور ترموستات استارت شروع به کار می زند. اگر این استارت با صدای هولناکی صورت بگیرد و ناگهان خاموش شود ممکن است موتور یخچال شما نیم سوز شده باشد. این نیز می تواند یکی از دلایل سوختن موتور یخچال شما باشد. البته که این مورد می تواند به علت خرابی اورلود و یا رله استارت نیز باشد. مورد دیگری که در گزارشات تکنسین ها اعلام شده است مسدود بودن مسیر چرخه گاز برودتی نیز می تواند دلیل این جریان باشد. در نتیجه نگران این موضوع نباشید و با به وجود آمدن این مشکل سریعا سراغ موتور یخچال نروید.

شما به طور کلی باید در این علائم سوختن موتور یخچال فریزر را به خوبی بررسی کنید تا مطمئن شوید که موتور یخچال نشوخته باشد. در ادامه ما بررسی دو مورد از رایج ترین راه های تشخیص علت سوختن موتور یخچال را با هم بررسی می کنیم. زمانی که شما با مشکلات بالا روبرو شدید، باید ابتدا مواردی که در ادامه می گوییم را بررسی کنید.

بررسی سیستم برق و اتصالات برقی یخچال فریزر

معمولا یخچال ها سیم کشی خاصی ندارد و سیم هایی که وجود دارد شما به راحتی می توانید بازدید کرده و سلامت آن مطمئن شوید. البته که ما به شما پیشنهاد می دهیم که این مورد را بر عهده شخص با تجربه مانند سرویس کاران و یا تعمیرکاران یخچال بسپارید. دو شاخ یخچال فریزر نیز ممکن است با مشکل مواجه شده باشد. این مورد را نیز بهتر است بررسی کنید. زمانی که برق یخچال درست نباشد، بقیه قطعات یخچال نیز با مشکل مواجه می شود و حتی ممکن است شما را با خسارت سنگینی مانند تعویض موتور و تعویض قطعات و … روبرو کند.

بررسی دمای داخل یخچال

زمانی که شما با سوختن موتور یخچال روبرو شوید، دمای داخل یخچال از حالت عادی خارج می شود. در یخچال های امروزه در سیستم دیجیتال خود دماسنج دارند و شما می توانید به خوبی دمای یخچال را اندازه گیری کنید. معمولا دمای یخچال چیزی حدود 3 تا 5 درجه سانتی گراد و دمای داخل فریزر نیز باید چیزی حدود 15- تا 18- درجه سانتی گراد باید باشد. در غیر این صورت اگر با تغییرات دمای غیر عادی روبرو شدید باید بدانید باید پیگیر علت سوختن موتور یخچال باشد. البته بعد از این که تمام مواردی باعث کاهش دما و خاموش شدن یخچال شده اند.

به طور کلی سوختن موتور یخچال موضوعی است که نباید به سادگی با آن برخورد کرد. اگر واقعا در زمینه یخچال تجربه ای ندارید، بهتر است این کار را به متخصصان تعمیرات یخچال بسپارید. امروزه کوچک ترین اشتباه در تعمیر و حتی تعویض قطعات لوازم برقی به علت بالا بودن هزینه های سرویس و قطعات می تواند خسارت سنگینی به عهده شما بگذارد. پس بهتر است گاهی اوقات کار را به کاردان بسپارید.

 

5دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران بدون دیدگاه

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه