کولر گازی پنجره ای
کولر گازی پنجره ای و نکاتی مهم درباره کارکرد آن

کولر گازی پنجره ای و نکاتی مهم درباره کارکرد آن

کولر گازی پنجره ای می تواند تاثیر بسیار مفیدی در زمینه مطبوع کردن هوای محیط داشته باشد. بیشتر ما این کولرها را در منازل خود و یا آشناهایمان مشاهده کرده ایم. اما اگر به طور دقیق نمی دانید که نحوه عملکرد این دسته از کولرهای گازی به چه صورت است، پیشنهاد می کنیم که از مطالبی که در ادامه این مقاله آن ها را بیان کرده ایم، استفاده کنید.

در حالی که ممکن است این دستگاه ها پیچیده به نظر برسند و یا اینکه برخی تصور کنند عیب یابی کولر گازی پنجره ای کاری دشوار است، فرایند عملکرد آنها برای خنک کردن هوا در واقع کاملاً جذاب و قابل درک است. در صورتی که کولر گازی شما دچار مشکل شد می توانید با شرکت هایی که به تعمیر کولر گازی در مشهد یا هر شهری که هستید در تماس باشید تا سریعا مشکلات شما را بررسی کنند.

در این پست راهنمای استفاده از کولر گازی پنجره ای، ما همه چیزهایی را که می خواهید در مورد چگونگی عملکرد سیستم کولر گازی پنجره ای بدانید، توضیح خواهیم داد. مناطقی که ما پوشش خواهیم داد شامل موارد زیر است:

  • چرخه هوا اتاق
  • چرخه هوای گرم
  • ترموستات چه کاری انجام می دهد
  • کنترل سرعت هوا
  • عملکرد فیلترهای هوا

چرخه هوا اتاق

تمام هدف کولر گازی پنجره ای، حرکت هوا است. هوای داخل اتاق شما ، در جلوی کولر گازی که کویل خنک کننده در آن می باشد، قرار دارد. این چیزی است که با توجه به راهنمای استفاده از کولر گازی پنجره ای، ما آن را “هوای اتاق” می نامیم.

هنگامی که کولر گازی پنجره ای شروع به کار کرد ، دمنده آن شروع می شود و به دنبال آن کمپرسور قرار می گیرد . کویل خنک کننده (یا تبخیر سیم پیچ) شروع می شود به رها کردن در دمای به محض شروع می شود کمپرسور آن است.

دمنده در هوای اتاق – گرم و پر از ذرات گرد و غبار – حرکت می کند و آن را از طریق فیلتر هوا حرکت می دهد و ذرات ناخواسته را جدا می کند. بعد ، هوا از سیم پیچ خنک کننده شما عبور می کند. دو مورد در اینجا اتفاق می افتد.

اول ، با توجه به اینکه دمای کویل بسیار پایین تر از هوای اتاق است ، سیم پیچ گرما را جذب می کند. این باعث ریزش دمای محیط اتاق می شود و در واقع هوا را “سرد” می کند.

دوم ، درجه حرارت کویل خنک کننده از نقطه شبنم اتاق پایین تر است و باعث می شود که (شما حدس زده باشید) شبنم روی سطح کویل خنک کننده شکل بگیرد. این امر رطوبت هوا را از بین می برد و مقادیر رطوبت نسبی آن را رها می کند.

این هوای کم درجه حرارت و با رطوبت کم توسط دمنده کولر گازی جریان می یابد و با سرعت زیاد “با سرعت زیاد” عبور می کند و از مجرای فلزی عبور می کند و از طریق پنل جلوی کولر گازی منفجر می شود. این فشار هوا را به داخل اتاق می کشد و آن را سرد می کند و دما و رطوبت آن پایین است.

البته ، این طور باقی نمی ماند. هوای اتاق از رطوبت و دمای بالاتر از هوای سرد برخوردار است و این خصوصیات را به هوای جدید منتقل می کند. این بدان معنی است که دوباره توسط دمنده مکیده می شود و کل چرخه تکرار می شود.

چرخه هوای گرم

جنبه مهم دیگر درک نحوه عملکرد واحدهای کولر گازی پنجره ای چرخه هوای گرم است. این چرخه در درجه اول متمرکز بر هوای خارجی یا “اتمسفر” است که برای خنک کردن کندانسور استفاده می شود .

خازن چیست؟

کندانسور بخشی از کولر گازی است که در خارج از اتاق قرار دارد. در معرض جو بیرونی شما قرار دارد و فن پروانه خازن در جو با دمای بالا مکیده و هوا را مستقیماً از خازن خارج می کند.

خود کندانسور حاوی مبرد است ، اما در دمای بالایی قرار دارد. قبل از هر کاری باید خنک شود. هوا یا “جو” از قبل نسبتاً گرم است. پس از جذب گرمای خازن، درجه حرارت حتی بیشتر می شود. مدتی پشت یک کولر گازی پنجره ای بایستید و خودتان متوجه هوای گرم خواهید شد.

پس از خنک شدن ، مبرد ابتدا وارد شیر انبساط ، و سپس اواپراتور – یا کویل خنک کننده می شود. هوای گرم با جو مخلوط می شود و هوای تازه اتمسفر جذب می شود و بر روی خازن فشار می یابد – بنابراین چرخه هوای گرم را ادامه می دهد.

ترموستات چیست؟

این یکی دیگر از عوامل اصلی در درک چگونگی عملکرد یک کولر گازی پنجره ای است. هر سیستم تهویه هوا دارای ترموستات است. محصولات ارزان قیمت با استفاده از شماره گیری چرخشی هزینه های خود را کاهش می دهند ، در حالی که مدل های با قیمت متوسط ​​تا بالاتر شامل کنترل های دیجیتالی هستند.

مهم نیست که چطور آن را تنظیم کنید ، تعادل دمای دلخواه را برای اتاق وارد می کنید. هنگامی که ترموستات تشخیص دهد که شما به دمای مورد نظر خود رسیده اید ، کمپرسور را متوقف می کند و چرخه ها متوقف می شوند.

با این حال ، هنگامی که دمای محیط اتاق یک بار دیگر افزایش یابد ، ترموستات نگه داشته شده خود را نگه می دارد ، کمپرسور را به عقب دنده عقب می کشد و چرخه را ادامه می دهد.

با توجه به این نکته ، پایین تر قرار دادن ترموستات شما سریعتر خنک نخواهد شد ، فقط تنظیماتی است که زمان خاموش شدن آن به واحد می گوید.

راهنمای استفاده از کولر گازی پنجره ای

تنظیم سرعت هوا

از طرف دیگر فن دمنده سرعت دارد که می توانید تنظیم کنید. هیچ چیز بیش از حد فانتزی او وجود ندارد. این فقط یک فن است. تنظیم سریع تر به این معنی است که هوا با سرعت بیشتری در داخل اتاق گردش می کند ، که می تواند روند خنک کننده را سرعت ببخشد.

عملکرد فیلترهای هوا

در ابتدای این مقاله ، به چگونگی کشیدن دمنده در هوای اتاق و در کنار آن ذرات گرد و غبار اشاره کردیم.خوشبختانه ، واحدهای کولر گازی پنجره ای با فیلتر هوا همه اینها را به خود جلب می کنند.

تمیز کردن این موارد هر چند هفته یا بیشتر بسیار مهم است. از این قسمت پرش کنید و فیلتر مسدود شود. فیلترهای مسدود شده بدان معنی است که خاک شروع به وارد شدن به کویل تبخیر کننده شما می کند و آن را خفه می کند. پس از بروز این مسئله ، دستگاه کولر گازی متوقف خواهد شد و شما مجبور خواهید بود که سیم کشی اواپراتور را توسط یک متخصص تمیز کنید و یا اینکه کل واحد را با دستگاه جدید جایگزین کنید.

تمیز کردن فیلتر هوا فقط چند دقیقه کار می کند و ارزش آن در هر ثانیه است. مرتباً آن را حفظ کنید و سیستم تهویه هوا پنجره ای شما سال های متمادی فضای خنکی را فراهم می کند.

6دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران 5 دیدگاه

  • بهمن
 وکیلی

    دفتر مرکزیتون کجا قرار داره

    پاسخ دهید

  • مهران
 هدایت

    afarin matlab khobi bood 😍😍😍

    پاسخ دهید

  • جواد
 فروتن

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنینم چجوری باهاتون ارتباط بر قرار کنم

    پاسخ دهید

  • ناصر
 علیپور

    مقالاتتون عالین واقعا!

    پاسخ دهید

  • محسن
 نجفی

    خیلی عالی بود 😍😍😍

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه