علائم زیاد بودن گاز مبرد یخچال

علائم زیاد بودن گاز مبرد یخچال

همان طور که می دانید کم بودن یک چیز می تواند در سیستم ها، اختلال ایجاد کند، زیاد بودن آن نیز به همین صورت است. موضوع امروز ما در این مقاله علائم زیاد بودن گاز مبرد یخچال است. قطعا می دانید که کمبود گاز مبرد یخچال فریزر، می تواند در سیستم و فرایند سرماسازی، اختلال ایجاد کند، زیاد بودن آن نیز به همین صورت است. وقتی صحبت از کمپرسورهای یخچال فریزر می شود، کمبود یا زیاد بودن مبرد، ممکن است عواقب نامطلوبی را به همراه داشته باشد. به این دلیل که هر دو شرایط از عملکرد کمپرسور در اوج و در بهترین حالت، جلوگیری می کنند و در نهایت شما را با یک سیستم با ضعف عملکردی، مواجه می کنند که می تواند بر روی سرماسازی یخچال فریزر شما تأثیر منفی بگذارد.

عیب یابی شرایط کم شارژ و شارژ اضافه مبرد کمپرسورهای تجاری و خانگی نیاز به شناخت کاملی از سیستم های تهویه مطوبع و سرماساز و عملکرد آنها دارد. با این وجود، توانایی شناسایی صحیح علائم یک سیستم کم بار یا زیاد، کلید تعیین و رفع علت دقیق سوعملکرد سیستم قبل از آن است که به یک مشکل جدی تر تبدیل شود.

در ادامه این مقاله ما مواردی را بررسی کردیم که جز علائم زیاد بودن گاز مبرد یخچال و همین طور کمبود آن است. این نکات می تواند، در نگهداری این محصول، کمک ویژه ای به شما داشته باشد.

ارزیابی شرایط گاز مبرد زیاد و کم

مبرد بخش مهمی از سیستم تهویه مطبوع یا سیستم های سرماساز مثل یخچال فریزرها است. در طی فرآیند خنک کننده، مبرد دچار دو تغییر فاز هم دما می شود: اول، مبرد حالت را از مایع به بخار تغییر می دهد، گرما را جذب و از محیط خارج می کند. پس از آنکه مبرد گرما را در هوای خارج آزاد کرد، دوباره به حالت مایع متراکم می شود.

این تغییر حالت به سیستم های تهویه مطبوع و سیستم های برودتی اجازه می دهد تا مقادیر از پیش تعیین شده را در فضاهای کنترل شده توسط رطوبت و دما حفظ کنند. اگرچه مبرد به طور مکرر تغییر حالت می دهد، اما مصرف نمی شود. در نتیجه، همان مقدار مبرد باید برای کل عمر سیستم دوام خواهد داشت.

مقدار کارخانه تنظیم شده مبرد مورد نیاز سیستم تهویه مطبوع یا سیستم برودتی برای عملکرد با حداکثر عملکرد معمولاً به عنوان شارژ سیستم شناخته می شود. وقتی مقدار مبرد کمتر از مقدار پیشنهادی تنظیم شده در کارخانه باشد، یک سیستم کم شارژ می شود. برعکس، یک سیستم بیش از حد شارژ می شود که مبرد بیش از حد داشته باشد.

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که کمبود مبرد دلیل اصلی کاهش ظرفیت خنک کننده است. بنابراین ، هنگامی که یک غیرحرفه ای سعی می کند با افزودن مبرد بیشتر، این مشکل خنک سازی فرضی را برطرف کند، ممکن است بیش از حد شارژ شود، بدون در نظر گرفتن عوامل دیگری که می توانند بر عملکرد سیستم تأثیر منفی بگذارند.

شارژ کمتر از مبرد بیشتر متداول است و اغلب به دلیل نشتی در سیستم رخ می دهد. در صورت مشاهده نشتی ، باید با یک تکنسین تماس بگیرید تا در اسرع وقت این مشکل را پیدا و برطرف کند. در صورت نشت مواد مخدر مبرد ، ممکن است مشکل کاهش یابد تا زمانی که ظرفیت سیستم شما کاهش یابد.

همین علائم زیاد بودن گاز مبرد یخچال باعث می شود که مشکلاتی در سرماسازی، ببینید.

علائم کم یا زیاد بودن مبرد یخچال فریزرها

برخی از علائم گویایی که ممکن است نشانگر کم بودن گاز مبرد یخچال فریزر، باشد شامل موارد زیر است:

از دست دادن ظرفیت خنک کننده سیستم دیگر قادر به حفظ رطوبت و دما در سطح مورد نیاز نیست.

فشارهای مبرد ناکارآمد، که ممکن است باعث یخ زدگی سیم پیچ های اواپراتور شود: با این وجود، به دلیل مشکلات دیگر، یخ و یخ زدگی نیز می توانند بر روی سیم پیچ اواپراتور ایجاد شوند.

  • صدای خش خش متناوب در طول چرخه خنک کننده، در خروجی دستگاه اندازه گیری که جریان مبرد را به داخل اواپراتور تنظیم می کند.
  • گرمای بیش از حد در سیم پیچ اواپراتور
  • فشار مکش و تخلیه کم
  • کمپرسوری که بیش از حد گرم می شود و دیگر به درستی کار نمی کند (به عنوان مثال چرخه های کوتاه در قطع فشار کم یا به طور مداوم کار می کند) ؛
  • كمپرسوري كه در راه اندازي مشكل دارد يا قطع كننده مدار كه مرتباً از پا در مي آيد.

در سیستم شارژ مناسب، مبرد همچنین موتور الکتریکی را خنک می کند. سطح پایین مبرد می تواند باعث گرم شدن بیش از حد موتور شود. این ممکن است از شروع کمپرسور جلوگیری کند و یا باعث قطع زودرس قطع کننده مدار شود. در صورت عدم کنترل ، موتور در نهایت می سوزد و به هیچ وجه از کار نمی افتد.

متداول ترین علائم زیاد بودن گاز مبرد یخچال فریزر

  • افزایش فشار در کل سیستم، مشخص شده با فشار مکش بالا با سوپرهت کم مکش
  • افزایش آب گرفتگی مبرد به کمپرسور در حین خروج از چرخه، که ممکن است باعث شروع آب گرفتگی شود.
  • مبرد مایع وارد خط مکش که معمولاً به آن “شل شدن مایعات” گفته می شود، این یک وضعیت خطرناک است که احتمالاً منجر به آسیب به کمپرسور می شود.
  • خازن غرق در مبرد مایع، که ظرفیت آن را کاهش می دهد. علاوه بر این که باعث خنک شدن بیش از حد در خروجی کندانسور می شود، ممکن است باعث شود کمپرسور در قطع فشار زیاد چرخه کوتاهی داشته باشد.
  • کمپرسوری که بلندتر از حد معمول به نظر می رسد.

تا اینجای کار با علائم زیاد بودن گاز مبرد یخچال فریزر، آشنا شدید. هم شارژ کم و هم شارژ اضافی باعث کاهش کارایی کمپرسورها می شود که منجر به افزایش هزینه های عملیاتی خواهد شد. برای اینکه یخچال فریزر یا کولر گازی شما به درستی کار کنند، بسیار مهم است که سیستم خود را به طور مرتب توسط یک تکنسین حرفه ای تعمیر کولر گازی در مشهد یا شهر خود، که می تواند مشکلات مختلف سیستم را به درستی تشخیص داده و برطرف کند، سرویس دهی کنید.

علاوه بر بررسی سیستم برای مشاهده علائم کمبود یا زیاد شدن مبرد، یک تکنسین مجاز دارای دانش و ابزار لازم برای اندازه گیری دمای تخلیه کمپرسور، دمای خروجی کندانسور، دمای خروجی اواپراتور، ولتاژ کمپرسور، آمپر کمپرسور، فشار تبخیر و فشارهای چگالشی. تمام این موارد به تکنسین ها امکان می دهد تا به طور کامل هر سیستم تهویه مطبوع را عیب یابی کنند.

6دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
سرمایش

سرمایش 77پست تا امروز

دیدگاه کاربران 4 دیدگاه

  • عبدالرضا
 فاضلی

    یه سوال داشتم خرید حضوری هم دارید

    پاسخ دهید

  • سیدمحمد
 هدایت

    سلام عالی بود 😍😍😍

    پاسخ دهید

  •  صالحی

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

    پاسخ دهید

  • یعقوب
 فاضلی

    afarin matlab khobi bood 😍😍😍

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه