کمپرسورهای روتاری
کمپرسور کولرگازی وانواع آن

کمپرسور کولرگازی وانواع آن

کمپرسور کولرگازی چگونه کار می کند؟

کمپرسور کولرگازی یا بطورکلی کمپرسور یک دستگاه مکانیکی،دستگاهی است که فشارحجم گاز را کاهش می دهد. یک کمپرسورهوا نوع خاصی از کمپرسور کولرگازی است. کمپرسورها به لحاظی شبیه به پمپ ها هستند:هردو،فشار یک مایع را افزایش می دهند و هر دو می توانند مایع را از طریق یک لوله حمل کنند.همانطورکه گازها فشرده می شوند، حجم آنها نیز کاهش می یابد.

مایعات نیزنسبتا ناپایدار هستند برخی از آنها می توانند فشرده هم شوند، عمل اصلی یک پمپ فشار دادن و حمل مایعات است.

انواع کمپرسور کولرگازی:

 این سه مورد بیشتر به عنوان کمپرسور کولر گازی شناخته می شوند.

  • کمپرسور روتاری (Rotary)
  • کمپرسور پیستونی (Reciprocating)
  • کمپرسور اسکرال (Scroll)

در ادامه ی مطالب نیز شما را با کارکرد و ویژگی های متداول انواع کمپرسور کولرگازی آشنا می کنیم.

کمپرسور روتاری:

کمپرسورهای روتاری ازغلتک های مارپیچی ساخته شده است تا گاز را به یک فضای کوچکتر متصل کنند، برای همین است که به آن کمپرسور دواری نیزمی گویند.

کمپرسورروتاری یک نوع کمپرسور گاز است، مانند یک کمپرسورهوا، که از مکانیسم حرکتی مثبت استفاده می کند. آنها معمولا برای جایگزینی کمپرسورهای پیستونی استفاده می شوند که در آن حجم زیادی ازهوا فشار بالا مورد نیاز است.ابعاد کمپرسورروتاری نسبت به وزن و ظرفیتی که دارند،حدود 40% سبک‌تر و کم حجم‌ترهستند. طبقه بندی های کمپرسورروتاری بر اساس مراحل، روش های خنک کننده و حتی قطعات با کمپرسورهای دیگر متفاوت است. کاربرد آنها می تواند از 3 اسب بخار (2.2 کیلو وات) تا بیش از 1200 اسب بخار (890 کیلووات) باشد.

کمپرسور روتاری برای مناطق شمال و شمال غرب کشور و مناطقی که از لحاظ آب و هوا در فشاربالای هوا قرار دارند،مناسب است همچنین این کمپرسورها نسبت مدل های دیگر صدای فوق العاده کمتر-لرزش کمتر-قطعات کمتر و ازلحاظ قطعاتی که حرکت دورانی را به خطی تبدیل نمی کن قابل اطمینان تر است. اینها همه دلایلی هستند که باعث برتری کمپرسور روتاری بر کمپرسورهای دیگر شده اند.

 

کمپرسوراینورتر چیست؟

کمپرسوراینورتر از زیر شاخه های کمپرسورروتاری است.یک اینورتر برای کنترل سرعت موتور کمپرسور استفاده می شود و به طورمداوم دما را تنظیم می کند.درایو جریان AC ورودی را به DC تبدیل می کند و سپس از طریق یک مدولاسیون در یک اینورتر الکتریکی، جریان فرکانس مورد نظر را تولید می کند.

فرق  کمپرسوراینورتر با بقیه در چیست؟

بزرگترین تفاوت بین کمپرسوراینورتر و غیر اینورتر AC این حقیقت است که موتورکمپرسوراینورتر دارای سرعتی متغیر است اما سرعت کمپرسورغیرمبدل ثابت شده است که در کار به طور کامل یا حداقل عمل می کند.

با استفاده از تکنولوژی کمپرسور دریک جهش انقلابی، کمپرسور جدید وهوشمند اینورتر یکی از پیشرفته ترین و کم مصرف ترین کمپرسورهای این سیاره می باشد. کمپرسوراینورتربه طور خودکارسرعت خود را برای خنک کردن به عنوان مقدار مواد نگهداری شده در داخل یخچال و فریزر تنظیم می کند.

در مقایسه با اینورتر AC به جای AC معمولی، اینورتر AC با استفاده از انرژی الکتریکی حدود 40 درصد انرژی را کاهش می دهد و با دمای پایدار خنک می شود.اینورتر AC ها از لحاظ بهره وری انرژی بهتر از AC های معمولی است. کمپرسوراینورتر AC به شما 30 تا 50 درصد صرفه جویی در برق می دهد.

 

کمپرسور پیستونی:

کمپرسور پیستونی از قدیمی ترین و رایج ترین کمپرسورهای صنعتی است، این محصول با نام کمپرسور رفت و برگشتی هم شناخته شده، از اولین مدل های کمپرسور است و شکل آن ها یک طرفه و یا دوطرفه می باشد.این دستگاه در انواع تک کاره یا دوتایی، انواع روغن های روغنی یا بدون روغن، با تعداد زیادی از سیلندر ها در پیکربندی های مختلف در دسترس است. به جز کمپرسورهای بسیار کوچک دارای سیلندر عمودی، پیکربندی V معمولی ترین کمپرسورهای کوچک است. در کمپرسورهای دو سوئیچ بزرگ، پیکربندی L با سیلندر عمودی کم فشار و سیلندر افقی فشار بالا مزایای فراوانی را به ارمغان می آورد و اورا تبدیل به رایج ترین نوع کمپرسور پیستونی کرده است اما.این کمپرسورهاهنگام کار صدای زیادی تولید می نمایند و همین عامل هم عیب اصلی آن هاست.

کمپرسورهای روانکاری شده با روغن معمولاچسبنده یا با فشار کار می کننداکثر کمپرسورها دارای دریچه های خودکاری هستند.

پیستون در سیلندر وظیفه متراکم کردن و فشرده کردن را بر عهده دارد و ورودی هوا را برای پیستون و برای فشرده سازی فشار می دهد. سپس هوای فشرده از طریق شیر تخلیه آزاد می شود. در برخی مدل های کمپرسورهوا، فشار با پروانه های چرخشی تولید می شود. به نوبه خود، هوای فشرده برای استفاده از ابزار پنوماتیک متصل به خطوط تامین نیروی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کمپرسور اسکرال:

تکنولوژی کمپرسور اسکرول همچنان در خط مقدم برنامه های کاربردی HVACR با بهره وری عالی است. بخاطر قابل اطمینان بودن، سهولت در نصب، ظرفیت اسب بخار و گزینه های موجودی که در تجهیزات کم کردن دما دارد پیشرفته باقی مانده است.

کمپرسور اسکرول (همچنین به نام کمپرسور مارپیچ، پیمایش پمپ و پمپ خلاء اسکرول) شناخته می شود.

یک دستگاه برای فشرده سازی هوا یا مبرد است. این در تجهیزات تهویه مطبوع به عنوان یک سوپر شارژر خودرو (که در آن به عنوان یک سوپرشارژر اسکرول شناخته می شود) و به عنوان یک پمپ خلاء مورد استفاده قرار می گیرد.

کمپرسورهای دوار، دوچرخه سواری و تیزا. یک کمپرسور اسکرول که معکوس عمل می کند، به عنوان یک پیمان اسکرول شناخته می شود و می تواند برای تولید کار مکانیکی از گسترش مایع، هوای فشرده یا گاز استفاده شود. به این کمپرسور، کمپرسورهای مارپیچی نیز گفته می شود.

در کمپرسور اسکرال،تراکم توسط مارپیچ متحرکی که برخلاف عقربه‌های ساعت حرکت می‌کند ایجاد می شود- اینگونه که هوا به داخل فرستاده می‌شود ،در یکی از محفظه‌های هوا حبس و بطور متغیری به سمت مرکز فشرده می‌شود.

کمپرسورهای اسکرال از نوع کمپرسورهای نرم‌، بی‌صدا و قابل اطمینان هستند و اندازه کمتری هم دارند.

صدای کم و قدرت بسیار بالا و مصرف پایین از مهمترین ویژگی های کمپرسورهای اسکرال میباشد . از این کمپرسورها برای ظرفیت های بسیار بسیار بالا استفاده میشودو تنها اشکالی که می شود به این نوع از کمپرسورها گرفت قیمت فوق العاده بالای آنهاست.

 

امیدواریم که این مطالب در راستای انتخاب کمپرسور کولر گازی به شما کمک کرده باشد، کمپرسورهای روتاری حاصل 30 سال نوآوری و تخصص در تولید کمپرسور هستند، سایت سرمایش به شما کمک می کند که بالاترین کیفیت را در بازار تبرید پیدا کنید و راه حل های مناسبی برای پیدا کردن گاز و کمپرسور مناسب برای انواع وسایل شما خواهد داد.

کمپرسورهای-روتاری-سرمایش

6دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
سرمایش

سرمایش 77پست تا امروز

دیدگاه کاربران یک دیدگاه

  • فرهاد
 امین

    با اجازتون بازنشر شد 😍😍😍

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه