چرا یخچال یکسره کار میکند؟

چرا یخچال یکسره کار میکند؟

این یکی متداول ترین سوالاتی است که کاربران گاها با آن مواجه می شوند. اینکه چرا یخچال یکسره کار می کند یا اینکه چرا کمپرسور یخچال که باید در زمان های مختلف به دستور ترموستات خاموش و روشن شود، یکسره در حال کار کردن است یا اینکه چرا یخچال غیرعادی کار می کند و رفتارش همانند گذشته نیست. این موارد علل زیادی می تواند داشته باشد و ما سعی داریم در این محتوا این موضوع را تمام و کمال بررسی کنیم.

در حالت اگر یخچال و فریزر شما هرگز در ماه های گرمتر متوقف نشود، این ممکن است به این معنی باشد که یخچال و فریزر در نور مستقیم خورشید قرار دارد یا اتاق گرم تر از حد معمول است. کویل های خازنی کثیف می توانند به این معنی باشند که یخچال و فریزر حتی زمانی که آب و هوا داغتر می شود، طولانی تر از حد معمول کار می کند.

چند راهکار ساده را ابتدا با هم بررسی می کنیم و در صورت عدم رفع ایراد این مشکل را دقیق تر بررسی می کنیم.

اگر در فصول گرم و زمان های خاص با مشکل یکسره کار کردن یخچال روبرو شدید بهتر است که کولر گازی را در جهتی به سمت یخچال قرار داده و ساعاتی بدین صورت از سیستم تهویه مطبوع خود استفاده کنید. کویل های کندانسور یخچال را نیز می توانید با جارو برقی و دستمال، تمیز کنید.

با این اقدامات اگر هنوز با مشکل یکسره کار کردن روبرو شدید بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

دلایل عمده یکسره کار کردن یخچال فریزرها

  1. یخچال و فریزر در نور مستقیم خورشید است.
  2. یخچال و فریزر در محیط دماي گرم تر عمل می کند
  3. بار غذای گرم اخیرا اضافه شده است.
  4. درب یخچال و فریزر اغلب باز می شود.

توجه: یخچال و فریزر جدید می تواند تا 24 ساعت طول بکشد تا خنک شود.

هر یخچال فریزر چه مدت در روز باید روشن شود؟

یخچال 35 تا 85 درصد از روز را در دمای معمولی اتاق کار می کند. اگر یخچال در یک اتاق گرم باشد، ممکن است برای خنک نگه داشتن دما طولانی تر کار کند. به طور کلی بسته به نوع یخچال، سیستم سرمایش آن و موارد مختلف دیگر تعداد روشن و خاموش شدن آن سنجیده می شود. این معیار درستی برای سنجش عملکرد یخچال فریزر نیست، اما به طور کلی برای بهبود عملکرد یخچال فریزرها بهتر است که با توجه به نکاتی که تکنسین های تعمیر کمپرسور یخچال فریزر و کولر گازی از این دستگاه استفاده کنید.

دلیل تکنیکی یکسره کار کردن یخچال فریزرها | 5 دلیل اصلی

بخش های زیر برای رفع این مشکل، رایج ترین دلایل فنی هستند. بررسی این مناطق یا بخشی از یخچال و فریزر شما کمک می کند که در بهترین حالت ممکن، مشکل یکسره کار کردن یخچال به طور کاملا حرفه ای حل شود:

کویل کندانسور کثیف

یخچال و فریزر نیاز به جریان هوا مناسب دارد. اگر کویل های خازنی دارای خاک و گرد و غبار باشند، یخچال نمی تواند به درستی خنک شود. کویل های کندانسور حرارت را از یخچال حذف می کنند، زیرا یخچال ها از طریق آنها جریان می یابد. هنگامی که کویل ها کثیف هستند، یخچال و فریزر به طور مداوم اجرا خواهد شد تا تلاش کند تا خنک شود. کویل ها را تحت یخچال تمیز کنید تا از دائما در حال اجرا جلوگیری شود. چگونه می توان کویل یخچال را تمیز کرد.

خرابی تایمر دیفراست

این تایمر الکترونیکی یا مکانیکی چرخه یخ زده را شروع می کند. اگر این بخش نتواند سیستم یخ زدایی را روشن کند و یخ زده ذوب نشود. ایجاد یخ از جریان هوا مناسب جلوگیری می کند. اگر یخ ایجاد شود، یخچال و فریزر به طور مداوم کار می کند و کمپرسور دائم روشن می ماند. این تایمر را می توان با چرخاندن یک پیچ در مرکز تایمر با پیچ گوشتی به صورت دستی پیشرفت کرد. تایمر دیفراست را می توان برای تداوم با یک متر آزمایش کرد.

خرابی هیتر دیفراست

یک هیتر یخچال فریزر ناقص باعث می شود که یخچال مدام در حال کار کردن باشد. یخچال و فریزر یخ ذوب می شود که بر روی کویل های EVAP قرار گرفته باشد. اگر بخاری یخچال فریزر بد باشد، کویل اواپراتور یخ را تشکیل می دهد. هنگامی که یخ در کویل های EVAP قرار دارد، یخچال طولانی تر می شود. تست بخاری defrost را برای تداوم با استفاده از یک متر تست کنید تا معیوب نباشد.

خرابی ترموستات

ترموستات یخ زده یخچال باعث می شود مداوم در حال اجرا باشد. این بخش با سیستم یخ زدا خنثی کار می کند. ترموستات دیفراست را حس می کند کویل ها سرد هستند یا خیر. این ترموستات هنگامی که کویل سرد می شود جریان تبدیل را راه اندازی می کند. اگر ترموستات معیوب باشد، یخ را بر روی کویل ها ذوب نخواهد کرد. هنگامی که یخ زده بر روی کویل ها ایجاد می شود، یخچال به طور مداوم اجرا خواهد شد زیرا هوا نمی تواند به درستی جریان یابد.

دمای نامناسب فریزر یخچال

دمای فریزر اگر به درستی تنظیم نشده باشد، می تواند مدام از کمپرسور یخچال کار بکشد و نتیجه آن دائم روشن بودن یخچال است. یخچال و فریزر به طور مداوم کار می کند اگر دمای فریزر بالاتر از علامت 10F باشد. تنظیم دمای فریزر را از 0F به 5F تنظیم کنید تا یخچال و فریزر بتواند به درستی کار کند. کویل های کندانسور را تمیز کنید و بررسی کنید که فن کندانسور عملیاتی است. اگر یخ در کویل های اواپراتور وجود داشته باشد، سیستم انفجاری ممکن است یک مسئله داشته باشد.

5دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
حسین موسوی نیا

حسین موسوی نیا 13پست تا امروز

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه

  • کریم
 حیاتی

    آدرس دفترتون کجاست

    پاسخ دهید

  • غلامرضا
 صدیق

    حرفتون خیلی عالیه

    پاسخ دهید

  • دانش

    سلام خسته نباشین.علت یکسره کار کردن موتور.واینکه قسمت بالایی یخچال خنک نمیکنه ولی قسمت پایین یخ میزنه چیه

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه