دلیل خرابی فریزر یخچال ال جی چیست؟

دلیل خرابی فریزر یخچال ال جی چیست؟

یکی از رایج ترین خرابی های اعلامی از سمت کاربران و تکنسین های تعمیر یخچال فریزر، خرابی فریزر یخچال های ال جی است. معمولا چیزی که در یخچال فریزرهای شاهد هستیم، خرابی یخچال و فریزر با هم است اما در برخی از یخچال های ال جی، خرابی را بدین شکل گزارش کرده اند.

اولین کاری که برای جلوگیری از سایر مشکلات باید انجام دهید این است که آن را به مدت 24 ساعت از برق بکشید تا ببینید آیا سیم پیچ داخل یخ زده است یا خیر. بله، هنگام انجام این کار به فریزر دیگری برای قرار دادن غذا در آن نیاز خواهید داشت. همچنین، تمام مهر و موم ها، دریچه ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید مسدود نشده اند، یخچال را تراز کنید و کنترل های دما را به درستی تنظیم کنید.

من یک چیز ساده را ابتدا با یخ زدایی آن امتحان کردم تا مطمئن شوم مشکلی با یخ زدایی خودکار وجود ندارد. 24 ساعت هم از برق جدا کردم ببینم کویل داخلش یخ زده یا نه. این مشکل را حل نمی کند. با این حال، اگر این مشکل را دارید، اگر در یک محیط گرد و غبار زندگی می کنید و ظرف پشت یخچال خود را تمیز نکرده اید، راه حل زیر را امتحان کنید.

عمده ترین دلایل خرابی فریزر یخچال های ال جی

کثیفی های کویل کندانسور و سایر بخش ها

اگر کویل یا سایر اجزای یخچال و فریزر در گرد و غبار یا خاک پوشانده شود، گرما نمی تواند آزاد شود یا چیزی ممکن است مسدود شود و جلو سرد شدن و انجماد را بگیرد. کویل را به خوبی تمیز کنید با خلاء یخچال و فریزر به عنوان فن کندانسور در آن محل است.

اگر هر دو فریزر و یخچال گرم باشند، معمولا نشانه ای از یک کویل خازن کثیف است. در نتیجه بهتر است که در اسرع وقت اقداماتی را برای تمیز کردن این بخش در نظر بگیرید.

حتما حتما از سالم بودن و نفوذ ناپذیر بودن درب فریزر یخچال مطمئن شوید. خرابی لاستیک درب ها می تواند مشکلات زیادی در این بابت ایجاد کند.

اگر کویل های کندانسور در داخل دیوارهای فریزر قرار داشته باشند، لازم نیست آنها را تمیز کنید. آیا کویل های کندانسور به راحتی از پشت یا تحت واحد دسترسی پیدا می کنند، باید آنها را هر 6 تا 12 ماه تمیز کنید. اگر کویل های خازنی کثیف باشند، آنها نمی توانند به طور موثر گرما را از بین ببرند، که می تواند ظرفیت خنک کننده فریزر شما را به شدت کاهش دهد.

خرابی فن اواپراتور

موتور فن اواپراتور هوا، هوا را از کویل فریزر بر روی اواپراتور و در سراسر فریزر ایجاد می کند. اگر موتور فن اواپراتور در حال اجرا نیست، فریزر شما چیزی را منجمد نمی کند. موتور فن بخار را با باز کردن درب فریزر و فشار دادن سوئیچ درب فریزر بررسی کنید. اگر سوئیچ درب فعال شود و موتور فن محموله اواپراتور اجرا نشود، جایگزین موتور فن اواپراتور برای دریافت فریزر به درستی دوباره کار نمی کند.

خرابی رله استارت

رله شروع به کار کمپرسور یخچال فریزر ممکن است در صورت خرابی، مانع از عملکرد صحیح بخش فریزر شود. اگر رله شروع کار نمی کند، کمپرسور نیز به درستی کار نمی کند. هنگامی که کمپرسور یخچال فریزر خاموش نشود و یا به درستی اجرا نمی شود، فریزر شما سرد نخواهد بود. یخچال را جدا کنید، رله شروع را از کمپرسور حذف کنید تا دریابید که رله شروع خراب است یا خیر.

خرابی کویل اواپراتور

با سیستم یخ زدایی مشکل دارید؟ بخاری یخ زدایی چندین بار در روز روشن می شود تا یخ زدایی که روی کویل های اواپراتور فریزر ایجاد شده است ذوب شود. یخ زدگی روی کویل های اواپراتور جمع می شود و اگر بخاری یخ زدایی روشن نشود، سیم پیچ ها یخ می زنند. برای عیب یابی اگر بخاری یخ زدایی معیوب است، از مولتی متر استفاده کنید و تداوم را بررسی کنید. در صورت عدم تداوم بخاری یخ زدایی را بردارید و تعویض کنید.

تمامی مواردی که در بالا بررسی شد از عمده دلایل خرابی بخش فریزر یخچال های ال جی است. به طور کلی زمانی که با چنین خرابی هایی روبرو شدید، بهتر است که با خبر کردن یک تکنسین حرفه ای تعمیرات یخچال فریزر یا تعمیرکار کمپرسور یخچال فریزر، حل کردن این مشکل را به وی بسپارید.

از سرویس یخچال فریزر هیچگاه فراموش نکنید. یخچال فریزرهای سامسونگ، ال جی و دیگر برندهای برتر دنیا پس از گذشت 2 تا 5 سال، نیاز به سرویس دوره ای منظم دارند. باید برای این سرویس دوره ای در بازه های زمان مختلف هزینه کنید تا جلو هزینه های هنگفتی مانند خرابی کمپرسور، درب یخچال و … که هزینه بر است، را قبل از هر چیز بگیرید.

4دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
حسین موسوی نیا

حسین موسوی نیا 13پست تا امروز

دیدگاه کاربران یک دیدگاه

  • علی
 امینی

    خیلی خوشحالم که هستین

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه