اورلود کولر گازی
اورلود کولر گازی چیست؟

اورلود کولر گازی چیست؟

موضوع این مقاله ما به اورلود کولرگازی اختصاص یافته است. شاید نام این قطعه برای بسیاری از افراد ناشناخته باشید ولی برای افرادی که با کولر گازی سرو کار دارند اسمی ﺁشنا است. از این رو در ابتدای این مقاله برای آشنایی شما با این قطعه به معرفی اورلود کولرگازی می پردازیم و توضیح می دهیم که اورلود کولرگازی چیست؟ سپس کارایی و انواع آن را تشریح می کنیم. بعد از آن به موضوعاتی دیگری همچون قیمت اورلود کولرگازی، خرید و تعویض آن می پردازیم.

از این رو اگر شما نیز مشتاق کسب اطلاعات در این زمینه هستید و می خواهید با اورلود کولر آشنا شوید می توانید ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید.

انواع اورلود

اورلود کولرگازی چیست؟

همان طور که همه ما می دانیم کولر گازی مانند سایر دستگاه های پیشرفته از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده است. که عملکرد هماهنگ این اجزا و قطعات سبب کار کردن و در نهایت باعث گرم کردن و یا خنک کردم محیط می شود. از این رو اگر هر کدام از اجزای این مجموعه به هر دلیلی دچار اصطحکاک شوند و بر اثر این اصطحکاک خراب شوند سبب می شود که دیگر کولر گازی به خوبی کار نکند و نیازمند تعمیر باشد.

یکی از قطعات مجموعه کولر گازی اورلود است که در عملکرد صحیح این دستگاه تاثیر زیادی دارد. ما نیز در این مقاله تلاش می کنیم که به معرفی این قطعه بپردازیم. در ابتدا می خواهیم توضیح دهیم که اصلا اورلود کولرگازی چیست؟

شاید شما هم در برخی مواقع خصوصا زمانی که سر و کارتان با خدمات و تعمیرات کولر گازی بود این جمله که کولر گازی اورلود کرده است آشنا شده اید. در واقع اورلود یکی از قطعات مهم کولر گازی است و وظیفه آن هم این است که در مواقعی که سيم پيچ مربوط به کمپرسور کولر گازي بیش از حد داغ می شود سبب قطع شدن مسیر اصلی کمپرسور کولر گازی می شود. این فرآیند سبب خاموش شدن کمپرسور کولر گازی می شود.

انواع اورلود کولر گازی

وقتی که این اتفاق در کولر گازی رخ داد اگر با یک ولت متر ولتاژ سر کمپرسور را تست کنید می بینید که جریان برق وصل می باشد. پس از این اتفاق می توان نتیجه گرفت که در واقع  اورلود در کمپرسور کولر گازي  نوعی کلید حرارتی بی متال است.

اورلود در معنای لغوی به معنای محافظ اضافه بار است که بر گرفته از واژه overload Protector می باشد. این قطعه در لوازم الکتریکی، برقی و لوازم خانگی الکتریکی بسیار مهم و شناخته شده است چرا که برای جلوگیری از سوختن، آسیب به تجهیزات و خطرات و ﺁسیب های احتمالی که پیش بینی نشده است در دستگاه ها تعبیعه می شود.این قطعه برحسب کاربرد و کارایی خود انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

آشنایی با انواع اورلود

در واقع می توان گفت که به طور کلی دو نوع اورلود در بازار وجود دارد که هر کدام از آن ها بسته به نوع کاربرد و کارایی که در دستگاه های مختلف دارند استفاده می شوند. اورلود کولرگازی یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین نوع اورلود است که تعمیرکاران بیشتر با آن سر و کار دارند. برای اشنایی با انواع اورلود در ادامه با ما همراه باشید.

اورلود حرارتی: در واقع می توان گفت که ساختار و ساختمان اورلود حرارتی مانند یک ساختمان بی متال است. یعنی در صورت هر زمان و به هر دلیل که حرارت دستگاه بیش از اندازه بالا رود جریان برق نیز قطع می شود. این کار به این دلیل است که شرایط دستگاه ب حالت اولیه خود برگردد و دستگاه خنک شود. پس از اینکه دستگاه خنک شده دوباره اجازه عبور جریان داده می شود. لازم به ذکر است که بدانید نحوه بسته شدن این نوع اورلود به صورت موازی یا همان سری است.

اورلود مغناطیسی: این نوع اورلود بوبینی است. یعنی نسبت به عبور جریان زیاد ( یعنی جریانی بیش از حد تنظیم شده) واکنش نشان می دهد. بدین شکل که اگر جریان اضافی وارد مدار شود سبب نشان دادن عکس العمل ارولود شده و باعث می شود که اورلود مدار را قطع کند. معمولا از این نوع اورلود در کلید های خودکار و برای حفاظت ﺁن در مقابل خطای اتصال کوتاه استفاده می شود.

آشنایی با انوع اورلود مورد استفاده در کولر گازی

در این قسمت می خواهیم به معرفی انواع اورلود کولرگازی بپردازیم. در واقع باید بدانید که اورلودهایی که در کولرهای گازی استفاده می شوند دو صورت دارند که کاربرد آن نیز در هر کولر گازی متفاوت است این دو صورت اورلود کولرگازی عبارتند از اینترنال (Internal) داخلی و اکسترنال (External) بیرونی. برای آشنایی با ﺁن ها با ما همراه باشید:

اینترنال (Internal) داخلی: این نوع اورلودها در کولر گازی های جدید کاربرد دارند. در واقع امروزه در اکثر کولر های گازی جدید قطعه اورلود به صورت داخلی یا همان اینترنال است و جایگاه آن نیز داخل کمپرسور کولر گازی است. که به دلیل این جایگاه قابل دسترسی نیست.

اکسترنال (External) بیرونی: معمولا این اورلود روی کولرهای گازی قدیمی استفاده می شد. در واقع در کولر گازی های قدیمی اورلود به صورت بیرونی یا همان اکسترنال بود. این نوع اورلود ها به صورت سری روی  سیم com به صورت مشترک بسته می شود.

دلیل اورلود کولرگازی چیست؟

در واقع درست است که اورلود کولرگازی همیشه بد نیست و مزایایی چون جلوگیری از سوختن موتور کولر گازی و جلوگیری از آسیب رسیدن به کولر گازی دارد ولی باید توجه داشته باشید که همیشه دلیلی برای اورلود کردن موتور وجود دارد. اما نمی توان به طور کاملا دقیق این دلایل را مشخص کرد. به طور کلی می توان گفت که هر اتفاقی می تواند دلیل بر اورلود کردن دستگاه شود.

در این قسمت بیشترین دلایل و اتفاقاتی که سبب اورلود شدن کولر گازی شده اند را بیان می کنیم:

تعویض اورلود کولر گازی

  • یکی از دلایلی که سبب اورلود شدن کولر گازی می شود این است که مقدار گاز برودتی وارد شده به دستگاه بیش از حد استاندارد بوده است و این اتفاق سبب شده که به کمپرسور فشار آید و در نهایت سبب اورلود موتور شود.
  • یکی دیگر از دلایل اورلود کمپرسور در مواقعی است که فشار کندانسور به هر دلیلی بالا رود. در این صورت کمپرسور دستگاه اورلود می کند. یکی از دلایلی که سبب بالا رفتن فشار کندانسور می شود کثیف بودن کندانسور است که در این صورت بهتر است برای جلوگیری از این چنین اتفاقی به سرویس کولر گازی اقدام کنید.
  • نوسانات برق و یا ولتاژ پایین برق می تواند از دلایل دیگر اورلود کولرگازی باشد.
  • اشکال مکانیکی کمپرسور، معیوب و خراب بودن خازن کمپرسور و مشکل داشتن قسمتی از سیم پیچی دستگاه از دیگر دلایل اورلود  است.
  • سوختن فن کندانسور کولر گازي، نصب غیر اصولی کندانسور، افت کردن ولتاژ ورودي اصلي کولر گازي و شارژ مبرد بیش از حد از دیگر دلایل بروز این مشکل می باشد.
  • لازم به ذکر است که بدانید اگر کولز گازی شما دارای سیستم لوله مویین است امکان دارد که گرفتگی و مسدود شدن این لوله سبب اورلود شدن کمپرسور شده باشد.

چگونگی تشخیص اورلود کولرگازی

اگر در زمانی با اورلود کولرگازی مواجه شدید توجه داشته باشید که می توانید از دو روش می توانید تشخیص دهید که ﺁیا کمپرسور کولر گازی مشکل اورلود دارد یا خیر؟

روش اول: این روش که راحت ترین روش نیز می باشد در این روش برای تشخیص اینکه کولر شما دچار اورلود شده است یا نه گرمای بدنه کمپرسور کولر گازی را چک کنید. گرمای بدنه کمپرسور یکی از نشانه های اورلود کردن است.

روش دوم: دیگر روشی که می توانید به کار گیرید تا تشخیص دهید که ﺁیا کولر شما دچار اورلود شده است یا خیر این است که از طریق اهم متر پایه های کمپرسور کولر گازی را تست کنید. در این تست اگر مشاهده کردید که اگر پایه c  به سایر پایه ها راه نداد یعنی اینکه کمپرسور شما دچار اورلود شده یا کولر گازی شما خراب شده است.

چگونه می توان کولر گازی را از حالت اورلود خارج کرد؟

در زمان مواجه شدن با کولر گازی به کمپرسور ﺁن توجه کنید. اگر دیدید که کمپرسور کولر گازی کار نمی کند دمای بدنه کمپرسور را چک کنید. چرا که دمای بالای کمپرسور سبب واکنش نشان دادن اورلود می شود و در صورت بالا رفتن حرارت کمپرسور اورلود عکس العمل نشان می دهد و باعث قطع شدن جریان می شود.

در صورتی که با چنین مشکلی روبه رو شدید می توانید این روش را امتحان کنید. هر چند که این روش زیاد توصیه نمی شود ولی اگر فورا نیاز بود که دمای کمپرسور را پایین بیاورید می توانید این روش را امتحان کنید. برای این که بتوانید حرارت و دمای بالای کمپرسور را سریع پایین بیاورید و بتوانید اورلود را وصل کنید می توانید از آب کمک بگیرید و به وسیله آن کمپرسور را خنک کنید. تا از این طریق راحت تر و زودتر بتوانید کمپرسور را راه اندازی کنید.

حال در اینجا مهم ترین چیزی که اهمیت دارد دلیل اورلود کردن کولر گازی است که در این صورت برای پیدا کردن دلیل آن حتما نیاز به متخصص عیب یابی کولر گازی می باشد. لازم به ذکر است که بدانید در صورت خراب شدن اورلود دستگاه حتما برای تعمیر و یا تعویض قطعه از  تعمیرکاران و متخصصان کولر گازی با تجربه و مجرب کمک بگیرید.

چرا که مهم ترین عامل برای تشخیص عیوب کولر های گازی شما و اینکه بتوانید کولر گازی خود را از حالت اورلود خارج کنید این است که از تعمیرکاران و کارشناسان با تجربه و کاربلد استفاده کنید. داشتن تجربه و دانش کافی مهم ترین ویژگی های این تعمیرکاران است. از این رو اگر می خواهید به صورت کاملا تخصصی و بدون عیب و نقص کولر گازی خود را از حالت اورلود خارج کنید بهتر است از کارشناسان و تعمیرکارانی کمک بگیرید که تجربه و دانش فنی خود را با حضور در دوره های تخصصی انواع کولرهای گازی کسب کرده اند.

دانش کولرهای گازی بسیار پیچیده است که فقط کارشناسی که در این دوره ها شرکت کرده اند می توانند آن را به درستی و کامل کسب کنند.

قیمت اورلود کولرگازی

اگر کولر گازی شما دچار اورلود شده است و به دنبال قیمت اورلود کولرگازی هستید بهتر است برای کسب اطلاعات دقیق تری به نمایندگی ها شرکت های قطعات الکتریکی تماس بگیرید تا از جدید ترین و دقیق ترین قیمت ها باخبر شوید. همچنین میتوانید به صفحه اورلود فروشگاه سرمایش مراجعه نمایید.05138595333

خرید اورلود کولرگازی

اگر به دنبال خرید اورلود کولرگازی هستید باید بدانید که برندهای مختلفی امروزه به تولید و عرضه این قطعه مشغول هستند و برای خرید این قطعه بهتر است به نمایندگی مجاز برند مورد نظر مراجعه کنید.همچنین میتوانید با همکارانمان در واحد فروش تماس حاصل نمایید.

تعویض اورلود کولرگازی

همان طور که در بالا نیز اشاره نمودیم اورلود یکی از مهم ترین قطعات کولر گازی است که در صورت درست کار نکردنش سبب می شود که دستگاه نیز به خوبی کار نکند. لازم به ذکر است که بدانید خراب شدن اورلود سبب خاموش شدن کمپرسور کولر می شود. کمپرسور کولر نیز قطعه ای است که وظیفه خنک کردن محیط را دارد. از این رو اگر کولر گازی شما اورلود کرد سبب می شود که کمپرسور خاموش شود و در نتیجه کولر نیز نمی تواند محیط را خنک کند.در چنین مواقعی باید به تعویض اورلود کولر اقدام نمایید. اگر نیازمند تعویض اورلود هستید بهتر است به نمایندگی ها و شرکت های الکتریکی مجاز و واحد تعمیرات کولر گازی مراجعه کنید. این شرکت ها با داشتن جدیدترین و پیشرفته ترین امکانات مشغول به خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند. شما با مراجعه به این واحد ها می توانید تمام مشکلات کولر گازی خود را اعم از تعمیر و تعویض اورلود را انجام دهید.

از مزایای مراجعه به این واحدها تشخیص سریع و به موقع کارشناسان و متخصصان این شرکت ها است که ان ها بیشترین زمان خود را صرف بهبود عملکرد و تعویض overload شما می کنند. چرا که این قطعه از مهم ترین قطعات کولر گازی است و تعمیر و تعویض ﺁن از کارهای حیاتی و مهم است که نباید آن را به دست هر تعمیرکار نا بلدی سپرد. از دیگر مزایای این واحدها این است که آن ها در سریع ترین زمان ممکن و با قیمتی بسیار به صرفه و مناسب به تعویض اورلود شما می پردازند.

در صورتیکه نیاز به مشاوره دارید با ما تماس بگیرید. 05138595333

11دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
سرمایش

سرمایش 77پست تا امروز

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه

  • محسن فروهر

    ببخشید اورلود برای موتورهای یک اسب و دواسب هم موجود دارید؟

    پاسخ دهید

    • sarmayesh

      بله موجود هست.برای انواع قدرت موتورها

      پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه