چرا کمپرسور کولرگازی کار نمی کند؟ | 8 دلیل بسیار مهم

چرا کمپرسور کولرگازی کار نمی کند؟ | 8 دلیل بسیار مهم

در این مقاله می خواهیم به این نتیجه برسیم چه چیزی باعث توقف کمپرسور می شود. دلایل بسیار وجود دارد که باعث این اتاق می شود. بیشتر این مشکلات را می توان از قبل پیشگیری کرد. در این مقاله ما به این مسئله می پردازیم تا به شما کمک کنیم بتوانید به موقع جلوی ضرر و زیان خود را بگیرید. نقش کمپرسور انتقال گرما به خارج از خانه در هنگام فشرده سازی سیال مبرد است. مبردی که گرم میشود میزان گرمای ان افزایش پیدا می کند تا بتواند آن را از حالت گازی به مایع تبدیل کند.

چه چیزی باعث از کار افتادن کمپرسور می شود؟

دمای مبرد همیشه باید بالاتر از محیط اطراف باشد. گرما همچنان از مناطق گرم به سرد منتقل می شود. برای اینکه گرما به طور کارآمد به بیرون منتقل بشه نیاز است تا کمپرسور را در محیطی مناسب و در شرایط ایده آل نگهداری کنیم. در بیشتر موارد، اگر AC کار نمی کند، ریشه مشکل اغلب به کمپرسور HVAC بازمی گردد.

گرمای تابستان می تواند تأثیر به سزایی در خراب شدن ویا تشدید خرابی آن شود. یک AC که کار می کند، هوای خوب و سرد را در مقابل تحمل فشار هوای گرم و خشک برای شما فراهم می کند. اگر تهویه مطبوع باشد مشکلی در کمپرسور به وجود آمده است. ممکن است اتفاق پیشب بینی نشده اتفاق بی افتد. با بازگشت مبرد به اپوراتور برای تکرار چرخه، فشار در شیر انبساط کاهش می یابد و به مبرد اجازه می دهد گرما را راحت تر جذب کرده و به گاز تبدیل شود. اگر کمپرسور نشت کند و یا آسیب جدی به آن برسد ممکن است فرآیند را فلج کند.

کمپرسور کار می کند اما فن فعالیت ندارد علت چیست؟

گاهی اوقات متوجه می شوید کمپرسور کار می کند، اما فن کار نمی کند. در بیشتر مواقع پیدا کردن راه حل بسیار ساده است و شما می توانید خودتان این مشکل را برطرف کنید، اما گاهی اوقات امکان دارد مشکل بزرگ است و باید از یک متخصص کمک بگیرید.

موتور فن یکی از محل های است که در بیشتر مواقع باعث خرابی می شود. برای بررسی این بخش می بایست پروانه را با دست بچرخانید، این نکته را بیاد داشته باشید پروانه باید توانای آزاد چرخیدن را داشته باشد. در غیر این صورت بیرینگ ها موتور سایده شده اند در صورت بروز چنین مشکلی حتما باید موتور را تعویض کنید.

آشنایی با انواع کمپرسورهای کولر گازی بازار ایران

خرابی خازن نیز می تواند یکی از علل کار نکردن فن باشد زیرا نقش مهمی در کارکرد فن کولر گازی دارد شما می توانید به وسیله یک مولتی متر از سالم بودن یا خرابی خازن مطلع شوید.

در ادامه به انواع کمپرسور اشاره می کنیم:

  • کمپرسور دیافراگمی
  • کمپرسور مارپیچی
  • کمپرسور دندانه دار
  • کمپرسور پره ای
  • کمپرسور فرفره ای
  • کمپرسور دینامیکی
  • کمپرسور جابجایی مثبت
  • کمپرسور گریز از مرکز
  • کمپرسور محوری
  • کمپرسور پیستونی
  • کمپرسور 3 پ کاکا

دلایل اصلی کار نکردن کمپرسور

از کار افتادن و یا قطع شدن سیم و فیش ها

یکی از مهم ترین دلایل کار نکردن کمپرسور ها این است که سیم های متصل به آن بعد از مدت طولانی دچار پوسیدگی شده و به دنبال آن قطع می شود. با بروز این مشکل توانایی انتقال برق از سیم به کمپرسور گرفته می شود و همین دلیل ساده باعث کار نکردن کمپرسور می شود. یکی دیگر از دلایل خراب یا شکستگی فیش ها می باشد، در طول زمان امکان دارد در اثر استفاده طولانی فیش ها شل شوند و یا به طور کامل شکسته بشوند همین دلیل باعث از کار افتادن کمپرسور می شود.

اورلود کمپرسور

قبل از بررسی این موضوع می خواهیم ببینیم اورلود کمپرسور چیست. قطعه درونی است که برای حفاظت کمپرسور تعبیه شده است. در برخی از زمان ها وقتی که فشاری زیادی بر روی کمپرسور می آید و یا کثیف بودن یونیت های خارجی متحمل می شود و باعث داغ شدن کمپرسور می شود.

اورلود برای اینکه از کمپرسور محافظت کند، اتصال آن را به طور موقت قطع می کند و تا عنگامی کمپرسور سر نشود اجازه کار به آن را نمی دهد و این دلیل نیز می تواند یکی از دلایل کار نکردن کمپرسور باشد.

هر آنچه که درباره اولورد کولر گازی باید بدانید!

سنسور های دمای محیط

یکی دیگر از دلایلی که باعث کار نکردن کمپرسور می شود سنسور های دمای محیط است. محل قرار گیری این قطعه یکی از موارد مهم و حساس در کمپرسور می باشد زیرا اگر جابه جای انجام شود نمی تواند به درستی دمای محیط را تشخیص دهد و در زمان های متفاوتی باعث می شود که این کمپرسور قطع شود و این می تواند یکی دیگر از دلایل قطع شدن کمپرسور باشد. این را نیز در نظر بگیرد که می تواند این سنسور ها سوخته باشند.

برد الکتریکی

برد الکتریکی را می توانیم جزء مهم ترین قسمت های کمپرسور نام ببریم، زمانی که یکی از قطعات برد الکتریکی دچار مشکل شود نمی تواند به طور دقیق ولتاژ درست را تشخیص دهد در این زمان است که کمپرسور نمی تواند روشن شود. برای تشخیص این مورد نیاز به ابزار تخصصی است؛ و بهتر است با نمایندگی کولرگازی تماس حاصل کنید.

رله فرمان

رله فرمان یکی دیگر از اجزای کمپرسور است. وظیفه آن تامین ولتاژ قطعات کمپرسور است.

پیشنهاد ما به شما این است قبل از بررسی برد رله فرمان را چک کنید اگر مشکلی نبود به برد الکترکی بپردازید.

برای بررسی این بخش می توانید از مولتی متر استفاده کنید.

خازن راه انداز

خازن راه اندازه جز قطعاتی است که برای کار کردن کمپرسور نیاز است و باید بر روی کمپرسور نصب شود این خازن به استارت کمپرسور کمک شایانی می کند.

سنسور رزیستور

سنسور رزیستور که به آن سنسور دمای محیط نیز می گویند برای بررسی میزان دمای محیط روی کمپرسور تعبیه می شود.

در بیشتر موارد این اتصال قطع می شود و باعث از کار افتاد کمپرسور می شود. بعد از چک کردن اگر متوجه شدید مشکل از اتصال است می توانید آن را وصل کنید و کمپرسور دوبار شروع به کار می کند. در غیر این صورت امکار سوختگی در سنسور بالا می رود و باید قطعه را تعویض کنید.

تعمیر کمپرسور کولر گازی

برای آن که به درستی کمپرسور خود را تعمیر کنید، باید دقیق محل خراب شدن آن را پیدا کنید و سپس شروع به تعمیر کنید. اگر توانایی تشخیص و یا تعمیر را ندارید این کار را به نمایندگی ها و متخصصین این حوزه بسپرید تا از خراب شدن بیشتر کمپرسور جلوگیری کنید.

6دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
حسین موسوی نیا

حسین موسوی نیا 13پست تا امروز

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه

  • بهرام
 عسگری

    شما کانال تلگرام هم دارین؟ 😍😍😍

    پاسخ دهید

  • بهزاد
 قنبری

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه