آموزش نصب موتور یخچال فریزر

آموزش نصب موتور یخچال فریزر

داشتن دانش نصب موتور یخچال می تواند به شما کمک بسیار کند. به هر حال اگر مهارت اندکی در کار با ابزار و وسایل فنی را داشته باشید، می توانید با این آموزش نصب موتور یخچال به خودتان کمک بسیاری کنید. ما نکات مهم این آموزش نصب موتور یخچال را بر اساس تجربیات کارشناسان ما در بخش تعمیرکار کولر گازی در مشهد، برای شما تهیه کرده ایم.

چرا باید نصب موتور یخچال را یاد بگیریم؟

  • دیگر نیازی به هزینه کردن بابت نصب موتور یخچال نخواهید داشت.
  • شما می توانید با این آموزش، تعویض موتور را به نحوه احسن انجام دهید.
  • در صورتی که با مشکل مواجه شوید خودتان می تواند تشخیص دهید که این خرابی از موتور است یا بخش دیگری.
  • برخی اوقات تکنسین تعمیرات یخچال که توانایی نصب موتور یخچال را دارد، در دسترس نیست. یادگیری این آموزش می تواند به شما در این بابت کمک بسیاری کند.

اکنون که با مزایای یادگیری نصب کمپرسور یخچال فریزر آشنا شدید این آموزش می تواند برای شما جذاب تر و کاربردی تر باشد. در ادامه 6 مرحله از مراحل نصب موتور یخچال را به طور کامل با هم بررسی می کنیم. امیدوارم برای شما کاربردی واقع شود.

زمانی که شما متوجه شدید یخچال شما سرما گذشته خود را ندارد مطمئنا یخچال دچار مشکلاتی شده است. ما در بخش مقالات خود تجربیات کارشناسان خود از رایج ترین خرابی های یخچال را برای شما ارمغان آورده ایم. زمانی که شما این موارد را بررسی کردید و مطمئن شدید که فقط با تعویض کمپرسور مشکل شما برطرف می شود، سراغ تعویض و نصب کمپرسور یخچال بپردازید. به هر حال کمپرسور یخچال قیمت بالایی دارد و اگر آن را خریداری کنید و مشکل از این بخش نباشد ممکن است شما را با مشکلاتی مواجه کند.

پیش نیاز شروع آموزش نصب موتور یخچال

شما برای شروع این آموزش به ابزار و وسایلی نیاز دارید و همین طور اطلاعات کافی از برخی بخش های یخچال که ما به صورت لیست آن ها را برای شما تهیه کرده ایم:

  • دفترچه راهنمای یخچال (در صورت نداشتن آن می توانید در گوگل از سایت شرکت سازنده دانلود کنید)
  • کمپرسور برودتی مدل یخچال
  • گاز مبرد بر اساس نوع یخچال (در این مورد می توانید با کارشناسان ما در فروشگاه لوازم برودتی سرمایش، تماس بگیرید)
  • دستگاه لحیم
  • سیم
  • آچار پیچ گوشتی
  • چراغ قوه
  • کاتر
  • انبردست
  • نمودار سیم کشی و اتصالات لوله یخچال

مهم ترین پیش نیاز آموزش نصب کمپرسور یخچال فریزر، دانستن اینکه چه زمانی نیاز به تعویض و نصب موتور یخچال داریم:

چه زمانی باید کمپرسور یخچال فریزر را عوض کنیم؟

یخچال و فریزرها معمولاً صدای کم و معمولی را از خود ایجاد می کنند. این صدایی است که نشان می دهد کمپرسور در حال انجام فرایند سرماسازی است. اگر چند روز است این صدا بگوشتان نمی خورد، به این معنی است که کمپرسور شما از کار افتاده یا دچار مشکل شده است.

ابتدایی ترین کار این است که یخچال خود را از دیوار دور کرده و گوش خود را نزدیک آن قرار دهید. اگر صدای خیلی کمی از کمپرسور شنیدید و یخچال شما همانند قبل سرد نیست، ممکن است کمپرسور شما با مشکل مواجه شده باشد.

همچنین، اگر اصلاً صدایی نمی شنوید، به احتمال زیاد کمپرسور یخچال سوخته است.

در حال دیگر ممکن است کمپرسور شما صدایی بیش از حد از خود ایجاد کند، البته این می توانید به قطعات دیگر یخچال فریزر نیز ارتباط داشته باشد. اگر می خواهید با قطعات یخچال آشنا شوید، مقاله لینک شده برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

همانطور که گفته شد، درست قبل از اینکه به آموزش تعویض کمپرسور یخچال بپردازیم، باید در این مرحله ذکر کنیم که تعویض کمپرسور به آسانی تغییر لامپ منزلتان نیست. این ممکن است با برخی از خطرات جدی برای شما همراه باشد. بنابراین، هنگام تعویض کمپرسور یخچال، نکات ایمنی را حتما رعایت کنید.

در واقع، درست است که شما می خواهید نقش یک تکنسین باتجربه را بازی کنید، به شما توصیه می کنیم با یک متخصص تماس بگیرید تا تغییرات را برای شما ایجاد کند. در همین حال، گاهی اوقات، ممکن است کمپرسور شما حتی معیوب نباشد و فقط نیاز به یک تعمیر اساسی داشته باشد.

مرحله اول: یخچال را از برق بکشید

در ابتدای کار شما باید جریان برق را از یخچال به طور کامل قطع کنید. بهتر است که درون یخچال را خالی کنید. چون ممکن است این مراحل تعویض مدتی زمان ببرد. کارشناسان در رابطه با این جریان گزارشاتی را ارسال کرده اند که ما این را مهم دانستیم که قطع کردن برق یخچال قبل از شروع کار را یکی از مراحل نصب موتور قرار دهیم.

مرحله دوم: محل کمپرسور را بیابید!

شما برای این کار می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. برخی از یخچال کمپرسور آن در جای مخفی قرار دارد و شما به راحتی نمی توانید به آن دسترسی و حتی آن را پیدا کنید. شما برای پیدا کردن محل کمپرسور خود می توانید از دفترچه راهنمای یخچال خود استفاده کنید. اگر دفترچه یخچال را گم کرده اید نگران نباشید. برای این کار بهتر است در گوگل مدل یخچال را جستجو کرده و دفترچه راهنما و حتی محل دقیق کمپرسور را پیدا کنید. معمولا کمپرسور یخچال ها، در فضای پشت این دستگاه، قرار دارد.

مرحله سوم: جدا کردن بخش های مختلف از کمپرسور قدیمی

حالا که به بخش کمپرسور دسترسی پیدا کردید خازن دستگاه را چک کنید. خازن یخچال یک جعبه نسبتا بزرگ است که وظیفه تامین برق این دستگاه را دارد و دقیقا مانند باتری به آن متصل شده است. سیم کشی و شیرهای رفت و برگشت کمپرسور قدیمی را از آن جدا کنید تا بتوانید به راحتی کمپرسور را بیرون بکشید.

مرحله چهارم) خرید کمپرسور برودتی مناسب

برای خرید کمپرسور جدید من قصد دارم اطلاعات مهمی را به شما ارائه دهم. سعی کنید برای خرید کمپرسور جدید از فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا کمپرسور را با گارانتی و خدمات پس از فروش به شما ارائه دهند. مدل دقیق کمپرسور در دفترچه راهنما نوشته شده که شما می توانید دقیقا همان کمپرسور را خریداری کنید.

رایج ترین برندهای کمپرسور بردوتی برای یخچال فریزر در بازار ایران عبارت اند از:

  • کمپرسورهای ACC
  • کمپرسورهای دانفوس
  • کمپرسورهای Siberia
  • کمپرسورهای تکامسه
  • کمپرسورهای دانفوتک
  • کمپرسورهای سامسونگ
  • کمپرسورهای LG
  • کمپرسورهای های‌تک

این ها متداول ترین برندهای کمپرسور در سیستم های برودتی است که در بازار ایران با فروش نسبت خوبی روبرو شده است.

مرحله چهارم: خازن را وصل کنید

حال که موتور مناسب را برای یخچال خود خریداری کردید با هم به ادامه مراحل نصب کمپرسور یخچال می پردازیم. خازن را که از کمپرسور قدیم جدا کرده بودید حال باید آن را به کمپرسور جدید متصل کنید. برای این کار شما باید از کدهای سیم کشی خازن اطلاع داشته باشید. کار خاصی ندارد. کافی است به دفترچه راهنما مراجعه کرده و کدها را پیدا کنید و سیم ها به محل دقیق خود در کمپرسور جدید متصل کنید.

در آموزش تعویض کمپرسور یخچال فریزر بهتر است هنگام انجام کار به خوبی بخش هایی که با آن، سرکار دارید را بشناسید تا در صورتی که دچار مشکل شده بودند، در همین حین، آن را تعویض کنید. در همین راستا ما نکاتی را برای عیب یابی خازن برای شما بیان می کنیم

عیب یابی خازن در سیستم برودتی یخچال فریزر

دانستن اینکه چه عواملی باعث خراب شدن خازن می شود قطعا برای شما کاربردی است، اما از کجا متوجه می شویم که این قطعه خراب است؟ خوشبختانه، خازنی که از کار می افتد غالباً یک صدای خاصی را از خود تولید می کند که می توانید در هنگام نصب کمپرسور یخچال فریزر آن را تعویض کنید. اگر عیب خازن یخچال فریزرها را برطرف نکنید مطمئنا این نکات آموزش نصب موتور یخچال را بی ارزش می دانید، چون در این صورت بعد از تعویض کمپرسور یخچال باز هم این دستگاه، به درستی کار نمی کند.

خازن ها معمولا در یک جعبه سفید یا سیاه در نزدیکی کمپرسور پشت یخچال قرار دارد. با کمک شخص دیگری می توانید یخچال را با خیال راحت از دیوار دور کرده و سعی کنید با دقت به صداهای یخچال توجه کنید و اگر صدای کلیک یا تیک از داخل این جعبه آمد، نشان از خرابی خازن است. اگر آن را شنیدید و به نظر می رسد از جعبه خارج می شود، می توانید کاملاً مطمئن باشید که خازن خراب است و باید تعویض شود.

برای پیشگیری از خرابی خازن چه کار کنیم؟

یکی از راه های جلوگیری از مشکلات خازن تمیز نگه داشتن محیط اطراف یخچال است. پشت یخچال خود را مرتباً جارو برقی بکشید و برای پاک کردن گرد و غبار نشسته روی دستگاه از پارچه مرطوب استفاده کنید، این کار را زمانی انجام دهید که دستگاه را از برق کشیده باشید. یخچال و فریزر شما همچنین به فضای کمی بین خود و دیوار نیاز دارد تا جریان هوا مناسب باشد، بنابراین دستگاه را خیلی به دیوار، نچسبانید.

این نکات عیب یابی را در آموزش نصب موتور یخچال فریزر را اگر با دقت، در نظر نگیرید، ممکن است تمام کاری که برای تعویض کمپرسور یخچال، انجام می دهید، بیهوده شود.

مرحله پنجم: شارژ گاز مبرد یخچال

گاز مبرد باعث می شود که کمپرسور کار کند. بر اساس نوع یخچال و قدیمی و جدید بودن آن نوع گاز مبرد تعیین می شود. یکی از نکاتی که شما قبل از آموزش نصب موتور یخچال باید بدانید، گاز مبردها را به اندازه نیاز بشناسید. چون اگر گاز نامناسبی برای یخچال خود خریداری کنید، ممکن است سیستم یخچال را با مشکل و حتی خسارات سنگین روبرو کنید.

شما می توانید برای شناخت بهتر انواع گاز مبرد یخچال فریزر مقاله لینک شده را مطالعه کنید.

برای یخچال های قدیمی معمولا از گاز R22 استفاده می کنند. یخچال های جدید از گازهای مبرد جدید نیز استفاده می کند که معمولا از نوع R404c است. شما برای اطلاع پیدا کردن از نوع دقیق گاز مبرد یخچال خود می توانید از دفترچه راهنما یا جستجوگر گوگل استفاده کنید.

قبل از شارژ گاز ابتدا باید در نصب موتور یخچال خلاء را لوله های یخچال ایجاد کنید. برای این کار به شما پیشنهاد می دهیم که از دفترچه راهنمای یخچال استفاده کنید. چون ایجاد خلاء در یخچال های مختلف روش های مختلفی دارد و هر کدام نیز نکاتی دارد که باید به آن به طور کامل توجه کنید. در زمان ایجاد خلاء حتما از دستکش استفاده کنید زیرا مبرد یک ماده شیمیایی است و می تواند به شما آسیب برساند. در صورتی که در این قسمت با سوالاتی مواجه شدید می توانید با کارشناسان ما در سرمایش تماس بگیرید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، عدم نشت گاز یا مایع از سیستم برودتی یخچال است. برای این موضوع نیز ما مقالاتی را منتشر کرده ایم که می توانید در این رابطه اطلاعاتی را بدست آورید.

مرحله ششم: لوله ها را به کمپرسور جدید متصل کنید

این آخرین مرحله نصب موتور یخچال است. حال لوله هایی که باید به کمپرسور متصل شود را بررسی کنید و با دقت زیاد آن را با ابزار مورد نیاز مانند آچار و انبردستی به کمپرسور جدید متصل کنید. از آنجا که یخچال ها کمپرسورهای مختلفی دارند شما باید نمودار سیم کشی و اتصالات کمپرسور را در اختیار داشته باشید و به گونه از روی نقشه ای مرحله نصب کمپرسور یخچال را پیش ببرید.

سخن آخر

پس از پایان مراحل نصب موتور یخچال سیستم برودتی یخچال را به طور کامل تست کنید. به هر حال ممکن است شما برای اولین بار به تعویض موتور یخچال پرداخته باشید. پس ممکن است که با ایرادات کوچکی روبرو شوید. نگران نباشید. اگر به طور کامل و با دقت زیاد مراحل بالا را پیش بگیرد کار شما با کمترین خطای ممکن روبرو می شود. در صورت روبرو شدن با خطا با کارشناسان ما در تماس باشید.

10دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران یک دیدگاه

  • محمود
 افتخاری

    afarin matlab khobi bood 😍😍😍

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه