تهویه مطبوع
4 مشکل مهم تهویه مطبوع یا HVAC

4 مشکل مهم تهویه مطبوع یا HVAC

تهویه مطبوع سیستمی است یکی از مهمترین فاکتورهایی می باشد که برای کنترل وضعیت محیط باید به آن توجه زیادی کرد. عبارت HVAC گرفته شده از Heating ventilation and air condition به معنی تهویه مطبوع است. HVAC قادر به کنترل عوامل محیطی مثل دما، رطوبت، جریان هوا و … می باشد.

مشکلات عملکرد سیستم HVAC شما می تواند منجر به کاهش کارآیی هوای محیط شود و در صورت طولانی شدن مشکلات تهویه مطبوع، ممکن است که مشکلات جدی و اساسی برای سلامتی افراد به وجود بیاید. بنابراین اهمیت زیادی دارد که مشکلات سیستم تهویه مطبوع را به خوبی مورد بررسی قرار داده آن را به بهترین شکل ممکن مرتفع کنید. البته شناخت یک فروشگاه لوازم برودتی برای حل این مشکلات بسیار کارساز است.

در بیشتر موارد ، علل بروز این نقص ها مواردی نسبتاً ساده است. اما برای کسانی که آموزش های لازم برای حفط سیستم تهویه مطبوع را ندیده اند، همیشه کشف آنها آسان نیست. اگر سیستم HVAC شما نتواسته است که تهویه خوبی داشته باشد و یا اینکه مشکلاتی در مورد آب ملک شما وجود دارد، بهتر است قبل از اینکه بخواهید سیستم تهویه مطبوع خود را عوض کنید، مشکلات را مورد بررسی و تحلیل بیشتری قرار دهید. در بیشتر مواقع، یک راه حل ساده برای حل این مشکل وجود دارد.

گردش هوا محدود و یا کیفیت پایین

بسیاری از کاربران HVAC شکایت دارند که در تمام مناطق ملک خود تهویه کافی دریافت نمی کنند. اگر شما در جریان هوا محیط مورد نظر خود، محدودیتی را مشاهده می کنید، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد.

احتمالا یکی از اصلی ترین فیلترهای هوا مسدود شده است. فیلترهای هوا برای به دام انداختن و جمع آوری ذرات گرد و غبار و آلاینده ها از سیستم HVAC شما طراحی شده اند. اما پس از کار بیش از حد، ممکن است مقدار هوایی را که از درون آن ها عبور می کند، محدود شده و باعث افت جریان هوا شده باشد. برای جلوگیری از این مشکل، فیلترها باید به طور مرتب خاموش شوند.

مشکلات و نشتی های مربوط به آب

اغلب تیم های تعمیر و نگهداری ساختمان برای مقابله با مجاری سرریز آب به یک محیط مراجعه می کنند. مخزن زهکشی برای مقابله با آب اضافی طراحی شده است؛ اما در صورت افزایش سریع رطوبت، می تواند به سرعت پر از آب شود. در بیشتر مواقع، این مشکل به دلیل ذوب شدن یخ از اجزای منجمد ایجاد می شود. وقتی سیستم HVAC شما در طی دوره های غیرفعال خاموش باشد، یخ ذوب می شود و شروع به بیرون آمدن از سیستم تهویه مطبوع می کند.

سیستم تهویه نمی تواند محیط را خنک کند

این یکی دیگر از شکایات متداول در مورد تهویه مطبوع، این مورد است که با یک راه حل ساده حل می شود. در ماه های گرم سال که تهویه مطبوع شما در حال فعالیت کامل است، ممکن است متوجه شوید که دیگر هوا در داخل آن خنک نمی شود. در بیشتر مواقع، علت اصلی این مشکل کمبود مبرد است. مبرد ماده ای است که با عبور از واحد HVAC، گرما را از هوا بیرون می کشد. بدون آن تهویه هوا نمی تواند کار خود را انجام دهد در نتیجه سیستم تهویه مطبوع نمی تواند که هوا را خنک کند.

پمپ حرارتی به طور مداوم کار می کند

در برخی شرایط اضطراری، ممکن است پمپ حرارتی شما مجبور به کار مداوم شود. در بیشتر موارد، پمپ حرارتی با از بین بردن تأثیرات خارجی مانند یخ زدگی یا عایق کاری، در فضای باز قابل نصب است. اما در شرایط خاص که پمپ حرارتی مدام کار می کند، ممکن است شما نیاز به کمک حرفه ای برای حل مسئله داشته باشید.

اگر واحد HVAC قدیمی است، ممکن است فقط به منظور بهینه سازی عملکرد آن، پمپ حرارتی مداوم کار می کند. از طرف دیگر، گرما می تواند از طریق مجاری ضعیف و یا بزرگ نگه داشته شود. ساخت و ساز ناکارآمد مانند این، باعث می شود پمپ حرارتی شما به مدت طولانی تری کار کند تا به دمای مطلوب خود برسد. برای حل این مشکل، یا باید هرگونه شکاف را در مجرای واحد، به صورت پلمپ در بیاورید.

4دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران یک دیدگاه

  • وحید
 مدنی

    چقد خوبین شما 😍😍😍

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه