آموزش شستن کندانسور کولر گازی مرکزی

آموزش شستن کندانسور کولر گازی مرکزی

شستن کندانسور کولر گازی فوایدی زیادی برای شما دارد. یکی از کارهایی که در حوزه سرویس کولر گازی قرار می گیرد، شستن کندانسور کولر گازی است. از مواردی که برای نگهداری کولر گازی باید توجه ویژه به آن داشت، موارد مربوط به نظافت و شستشو است. بسیاری از قطعات کولر گازی به مرور زمان گرد و غبار و کثیفی را به خود جذب می کنند. این گرد و غبارها باید هر چند وقت یکبار تمیز شوند. ماندگاری این گرد و غبار بر روی قطعات مختلف کولر گازی، کیفیت کار و هوای تولیدی این دستگاه را به شدت کاهش می دهد.

یکی از قطعاتی که گرد و غبار زیادی را به خود جذب می کند، کندانسور کولر گازی است. وظیفه اصلی کندانسور انتقال گرمای داخل به بیرون برای انجام بهتر عمل خنک کنندگی است. حال شما تصور کنید، اگر گرد و غبار و کثیفی بر سر راه این چرخه قرار بگیرد، چه اتفاقی به وجود می آید؟ خب مسلما گرمای محیط داخلی به خوبی به بیرون انتقال پیدا نمی کند. در نتیجه عملکرد کولر گازی ضعیف شده و بازدهی خوبی را برای شما نخواهد داشت.

شما ممکن است در نحوه شستن کندانسور کولر گازی با سوالاتی برخورد کنید:

چگونه کندانسور کولر گازی خود را شستشو دهیم؟

چه ابزاری برای شستشو کندانسور لازم است؟

آیا هر شخصی می تواند به راحتی کندانسور کولر گازی خود را بشوید؟

و سوالات این چنینی که با مطالعه ادامه مطلب به آن خواهید رسید. در سری مقالات فروشگاه برودتی سرمایش با ما همراه باشید.

ابزار و مواد مورد نیاز برای شستن کندانسور کولر گازی

  1. پیچ گوشتی دو سو و چهار سو
  2. آب متصل به لوله یا شیلنگ
  3. چاقو بلند
  4. دستکش پلاستیکی
  5. روغن موتور کولر گازی (روغن برای لوازم برقی)

برای شستن کولر گازی چه کارهایی باید انجام دهید؟

اگر شما از سرویس کولر گازی خود قبل از فصل بهار و تابستان غافل شوید، ممکن است دستگاه شما عملکرد خوبی برای خنک کردن محیط از خود به نمایش نگذارد. شما تصور کنید کندانسوری که در محیط بیرون خانه قرار دارد، بعد از یک سال چه مقدار گرد و غبار و کثیفی به خود جذب می کند. ما فقط کندانسور کولر را در نظر میگیریم با اینکه ممکن است فیلترها، فن کولر گازی و قطعات دیگر نیز دچار کثیفی شده باشند.

برخی از کارهای مربوط به سرویس کولر گازی را شاید شما نتوانید انجام دهید، اما بعضی از کارها با داشتن اندکی مهارت به راحتی توسط شما قابل انجام است. پس بهتر است با ما همراه باشید تا هزینه ای، برای خدماتی که به راحتی قابل انجام است، پرداخت نکنید.

مراحلی که در ادامه با هم بررسی می کنیم به راحتی قابل انجام است و کافیست فقط چند ساعت زمان بگذارید. برای این کار شما به مهارت، زمان و ابزار خاصی نیاز ندارید. اگر از کولر گازی شناخت خوبی ندارید، در ادامه ما سعی می کنیم در طی آموزش شما را بیشتر با قطعات مختلف کولر گازی و کاربرد آن ها آشنا کنیم.

این آموزش شستن کندانسور کولر گازی مربوط به نوع مرکزی آن است. دلیل انتخاب ما برای ارائه نحوه شستن کندانسور کولر گازی مرکزی، وجود نکاتی مهم و قابل اهمیت برای کندانسور کولر گازی مرکزی است. تجربه نشان داده است که اگر شما با نحوه شستن کندانسور کولر گازی مرکزی آشنا شوید، به خوبی از پس کندانسور های کولر گازی های دیگر نیز بر می آیید.

با کندانسور کولر گازی مرکزی بیشتر آشنا شوید!

در واحد بیرونی کولر گازی، کندانسور شما قرار دارد. هر کندانسور شامل کمپرسور، فن، لوله های خنک کننده می باشد. فن دستگاه هوا گرم از داخل را مکش می کند. سپس این هوای گرم را به بیرون منتقل می کند.

با شستن کندانسور کولر گازی به صورت مرحله به مرحله با ما در این آموزش کولر گازی همراه باشید.

مرحله اول: قطع جریان برق

اولین مرحله در آموزش شستن کندانسور کولر گازی باید جریان برق را قطع کرد. به دلیل ارتباط مستقیم تمام قطعات کولر گازی با جریان برق شما حتما باید جریان برق را از مدار خارج کنید. وصل بودن جریان برق می تواند به راحتی به شما و دستگاه آسیب جدی وارد کنید.

مرحله دوم: از بین برد گرد و غبار محیط بیرونی کندانسور

در اولین برخورد برای پاک کردن کثیفی ها باید محیط بیرونی کندانسور را تمیز کنید. برای اینکار می توانید از جارو برقی یا برس های نرم استفاده کنید. نکته مهمی که در نحوه شستن کندانسور کولر گازی وجود دارد، با احتیاط کار کردن و دقت بالا در کار است. در این مرحله باید برس را به آرامی به بخش های توری مانند کولر بزنید تا کثیفی ها از بین برود.

مرحله سوم: صاف کردن فین های آلومینیومی

فین های آلومینیومی کولر گازی شکل و شمایلی هم چون رادیاتور خود دارد. این فین ها ممکن است در اثر برخورد حشرات و مواد درشت خم شده باشند. شما در این مرحله باید این خم شدگی و فرو رفتگی ها را برطرف کنید.

مرحله چهارم: فن را بیرون بیاورید

از دیگر مراحل شستن کندانسور کولر گازی بیرون آوردن فن دستگاه و تمیز کردن آن است. برای دسترسی به فن کافی است که پنل جلویی را با پیچ گوشتی و چاقو باز کنید. سپس فن به همراه سیم های اتصالات آن را مشاهده می کنید. سیم ها را با دقت کنار زده و آن را به آرامی بیرون بکشید و سطوح داخلی آن را با پارچه مرطوب تمیز کنید.

مرحله پنجم: تمیز کردن فین های آلومینیومی

در شستن کندانسور کولر گازی تمیز کردن فین ها از اهمیت زیادی برخوردار است. برای تمیز کردن فین ها ابتدا با فشار متوسط آب توسط شیلنگ آن را بشویید. گرد و غبار، فضولات پرنده ها و موارد زیادی باعث کثیفی فین ها می شود که باید در شستن کندانسور به آن پرداخت. اگر به موقع این کثیفی ها از بین نرود، کیفیت هوا و عملکرد کولر گازی شما کاهش پیدا می کند.

مرحله ششم: ریست کلی کولر گازی

در این مرحله کار شستن کندانسور کولر گازی به پایان رسیده است. ما به شما پیشنهاد می کنیم که یک بار کولر گازی خود را ریست کرده تا کولر به تنظیمات کارخانه خود باز گردد. شاید این کار به نظر سخت برسد اما همان طور که به راحتی با نحوه شستن کندانسور کولر گازی آشنا شدید، به راحتی می توانید با ریست کولر گازی نیز آشنا شده و کار را تمام کنید.

برای ریست کولر گازی کافی است مراحل زیر را تک تک انجام دهید:

  1. برق ساختمان را قطع کنید.
  2. باتری ریموت کنترل را بیرون آورده و برای مدت 30 دقیقه صبر کنید.
  3. بعد گذشت 30 دقیقه برق را وصل کنید.
  4. باتری ریموت را در جای خود قرار دهید.

این مراحل مادربرد کولر گازی را ریست کرده و آن را به تنظیمات کارخانه بر می گرداند. در آموزش شستن کندانسور کولر گازی مواردی زیادی گفته شد که می تواند برای شما کاربردی باشد. اگر این آموزش را به دقت مطالعه کنید دیگر نیازی به تکنسین کولر گازی نخواهید داشت.

6دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران یک دیدگاه

  • وحید
 طالقانی

    بیشتری بنویسین لطفا

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه