7 مرحله اساسی نصب فن کولر گازی

7 مرحله اساسی نصب فن کولر گازی

نصب فن کولر گازی یکی از مواردی است که معمولا توسط تکنسین های کولر گازی انجام می شود. اما در نصب فن یک کولر گازی ممکن است شما با سوالاتی مواجه شوید:

آیا می توانیم این کار را خودمان انجام دهیم؟

در طریقه نصب فن کولر گازی چه نکاتی حائز اهمیت است؟

برای نصب فن کولر چه مهارتی لازم است؟

چه ابزاری برای تعویض فن کولر گازی لازم است؟

این سوالات معمولا زمانی به ذهن شما خطور می کند که شما قصد دارید فن دستگاه خود را خودتان تعویض یا نصب کنید. خب کم کردن هزینه های سرویس و نگهداری کولر گازی از هزینه های کلی زندگی می تواند بازدهی خوبی برای شما داشته باشد. پس با ما در آموزش نصب فن کولر گازی برای کاهش هزینه های خود همراه باشید.

برای اینکه فن عملکرد بهتری داشته باشد، باید هر چند وقت یک بار سرویس شود. این سرویس شدن می تواند بازدهی خوبی برای کولر گازی شما داشته باشد. خب سرویس فن مستلزم باز کردن فن است. از این رو ما در این آموزش قصد داریم طریقه باز کردن و نصب فن کولر گازی با ایمنی بالا را به شما آموزش دهیم. در طریقه نصب فن کولر گازی موضوع ایمنی و احتیاط، اهمیت بسیار زیادی دارد.

از همین جهت ما در آموزش نصب فن کولر گازی به موارد ایمنی اهمیت زیادی قائل شدیم. البته که داشتن تجربه کار با لوازم و تجهیزات فنی و حتی کار با جریان برق در این آموزش می تواند برای شما بسیار کاربردی باشد. ولی خب نگران نباشید. کافیست در کار خود تمرکزف و دقت کافی را داشته باشید. در این صورت می توانید تمامی مراحل نصب فن کولر گازی را به خوبی انجام دهید. ما اول از همه می خواهیم نحوه خارج کردن فن کولر گازی از دستگاه را به شما آموزش سپس انجام همین مراحل در نصب فن نیز کاربرد خواهد داشت. البته قبل از هر کاری بهتر است که با یک تعمیرکاری که به تعمیر کولر گازی در مشهد می پردازد مشورت کنید.

مرحله اول: خاموش کردن کولر گازی

در طریقه نصب فن کولر گازی ابتدا جریان برق را به کلی از مدار خارج می کنید. بهتر است که جریان برق ساختمان را از طریق فیوز قطع کنید. این جریان در طول انجام کار می تواند به شما آسیب وارد کند. وصل بودن جریان برق در حالی که دستگاه خاموش باشد، باز هم می تواند خسارات جدی به شما وارد کند.

مرحله دوم: پاک کردن گرد و غبار ها

خب حالا باید سراغ یونیت خارجی کولر گازی که معمولا در حیاط یا پشت بام منزل است، رجوع کنید. یونیت خارجی به دلیل قرار گرفتن در محیط خارج از خانه، ممکن است تمیز نباشد. ابتدا کثیفی های روی یونیت خارجی را با دستمال مرطوب و مایع پاک کننده مانند مایع شیشه شور آن را تمیز کنید. سپس به ادامه مراحل بپردازید.

یکی از مهم ترین نکاتی که برای نصب فن کولر گازی یا تعویض فن در نظر بگیرید، به کارگیری پاکیزگی در تمام مراحل کار است.

مرحله سوم: باز کردن پنل جلو

حال با احتیاط کامل پنلی که قابلیت دسترسی به اجزای داخلی یونیت خارجی را به شما می دهد، باز کنید. این پنل مانند کاوری است برای قطعات داخلی کولر گازی. این قطعه معمولا از جنس پلاستیک فشرده بوده و با چند پیچ می توانید آن را از دستگاه جدا کنید.

ابزار مورد نیاز برای این قسمت می تواند پیچ گوشتی چهارسو یا دو سو به همراه یک عدد گیره باشد. برای خرید فن می توانید به نزدیکترین فروشگاه لوازم برودتی خود مراجعه کنید.

مرحله چهارم: تمیز کردن پره های آلومینیومی

در آموزش نصب فن کولر گازی ما سعی داریم قطعات و کاربرد آن ها را نیز برای شما مشخص کنیم. در این قسمت شما با یک قطعه توری مانند که همانند رادیاتور ماشین است، برخورد می کنید. این وسیله مثل فیلتر عمل می کند و وظیفه انتقال گرما و به بیرون را دارد. این قطعه باید توسط برس هایی قوی، تمیز شود به گونه ای که تمام آلودگی آن از بین برود. این قطعه نیز توسط پیچ هایی به کولر گازی متصل شده که به راحتی می توانید آن را بیرون بکشید.

توجه کنید که زمانی که با قطعات مربوطه برخورد می کنید، سعی کنید بدون آسیب رساندن به آن ها کار خود را انجام دهید. در نصب فن کولر گازی باید احتیاط کامل را رعایت کرده تا به قطعات در هنگام کار آسیب وارد نشود.

مرحله پنجم: جدا کردن سیم کشی ها

در این مرحله در طریقه نصب فن کولر گازی سر و کار شما با سیم کشی داخلی دستگاه است. یکی از حساس ترین قسمت های نصب فن کولر گازی همین مرحله است. اگر در این مرحله سیم ها به درستی جدا نشود یا اینکه سیمی اشتباها جدا شود و شما متوجه این جریان نشوید، ممکن است خسارت سنگینی را به شما وارد شود.

در این مرحله شما فن کولرگازی خود را رویت می کنید. جدا کردن برخی از سیم ها نیاز به روغن کاری دارد. در نتیجه شما در این مرحله به مقداری روغن نیز احتیاج دارید.

مرحله ششم: خارج کردن فن موتور

خب ما در ابتدا مطلب گفتیم که در طریقه نصب فن کولر گازی ابتدا باید فن معیوب را از دستگاه بیرون بیاورید. در این مرحله شما با فن کولر خود برخورد می کنید. فن با چند سیم همراه خود و باز کردن چند پیچ به راحتی بیرون می آید. ما به شما پیشنهاد می دهیم که حتما قبل از تعویض، فن کولر خود را تست کنید.

مرحله هفتم: مرحله پایانی

اکنون با طریقه نصب فن کولر گازی آشنایی کامل پیدا کردید. در این مرحله تمام مراحلی که برای خارج کردن فن از کولر به کار بردید را به صورت عکس برای نصب فن از آن استفاده کنید. بعد از اینکه تمام مراحل نصب فن را به درستی انجام دادید باید مطمئن شوید که آیا کولر گازی روی حالت ترموستات خود تنظیم می باشد یا خیر. برای این کار کافیست دمای محیط و دمای نشان دهنده روی کولر گازی را اندازه گیری کنید.

در این قسمت باید کولر گازی را مورد تست قرار دهید. مطمئن باشید اگر تمامی مراحل نصب به درستی و با احتیاط کامل و انجام شده باشد شما هیچ وقت بعد از آن به مشکل نمی خورید. ما امیدواریم که کولر گازی شما از قبل خود نیز بهتر شده باشد. در صورت نیاز می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

6دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه

  • جواد
 توکلی

    حرف نداری

    پاسخ دهید

  • فرهاد
 ملک

    میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟ 😍😍😍

    پاسخ دهید

  • موسی
 عابدی

    خیلی ممنون از توضیحاتون خوبتون

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه