4 راه حل مشکل خاموش نشدن کولر گازی

4 راه حل مشکل خاموش نشدن کولر گازی

خاموش نشدن کولر گازی یکی از رایج ترین مشکلاتی است در این نوع وسایل تهویه ای به وجود می آید. کولر گازی وسیله ای است که بیشترین کاربرد را در زندگی روزمره افراد دارد. اگر این دستگاه پرکاربرد دچار مشکل شود، شما نیز دچار مشکل می شوید. پس رسیدگی به موقع به آن می تواند مزیت های زیادی برای شما داشته باشد. ابتدایی ترین کاری که بعد از خرید کولر گازی انجام می دهید، پیگیری بموقع سرویس های دوره ای این دستگاه است.

اگر سرویس های دوره ای این دستگاه به موقع انجام نشود، دچار مشکل می شود. علت خاموش نشدن کولر گازی نیز می تواند به همین دلیل باشد. ما در ادامه قصد داریم راهکارهایی را برای شما بیان کنیم که می تواند مشکل خاموش نشدن کولر گازی را برطرف کند. در ادامه این مقاله با ما در سری مقالات فروشگاه لوازم برودتی همراه باشید.

خاموش نشدن کولر گازی به دلیل روشن بودن دائمی آن در طول روز

بسیاری از ما لحظه ای نمی توانیم گرما یا سرما را تحمل کنیم. زمانی که وارد خانه می شویم اول به سراغ کولر گازی رفته و سپس به دیگر کار خود می پردازیم. این رفتار به فصل سرما و گرما ارتباطی نخواهد داشت و برای ما تبدیل به یک عادت در طول زندگی شده است. عادتی که می تواند در طولانی مدت هزینه سنگینی را برای ما ایجاد کند (چه بسا که باعث هدررفت انرژی نیز می شود). شاید با خود تصور کنید خاموش نشدن کولر گازی به خاطر روشن بودن دائمی این دستگاه در طول روز است. خب این جریان بی تاثیر نیست ولی می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد.

در ادامه 4 راهکار برای بر طرف کردن مشکل خاموش نشدن کولر گازی را برای شما بیان می کنیم. امیدواریم مطالبی که گفته می شود برای شما کاربردی باشد. در صورتی که سوالی در این زمینه داشتید می تونید با بخش اعزام تکنسین کولر گازی در سرمایش در ارتباط باشید.

1- ترمستات کولر گازی را چک کنید

زمانی که شما با خاموش نشدن کولر گازی مواجه شدید، یکی از اولین مواردی که باید بررسی کنید، ترموستات کولر گازی است. گاهی اوقات به طور اتفاقی تنظیمات به هم خورده و نیاز به تنظیم مجدد دارد و گاهی نیز کلا ترمستات به صورت نادرست تنظیم شده است. زمانی که شما خاموش و روشن شدن کولر گازی را روی حالت اتومات قرار داده باشید، اگر ترموستات دچار مشکل شده باشد، کولر گازی زمان هایی که باید خاموش شود، خاموش نمی شود. در نتیجه این می تواند علت خاموش نشدن کولر گازی شما باشد.

2- از تمیز بودن کندانسور کولر گازی مطمئن شوید

وظیفه قطعه کندانسور در کولر گازی، پراکندگی گرما و سرما است. اگر کویل های کندانسور کثیف باشد قادر به پخش گرما یا سرما به اندازه کافی نیست. این ناکارآمدی باعث می شود که سیستم تهویه هوا به سختی کار تولید سرما یا گرما را انجام دهد. این بدان معنی است که سیستم تهویه هوا قادر به تشخیص درست دمای هوا نیست و کمپرسور را مجبور به کار مداوم می کند تا بتواند اتاق را خنک کند. علت خاموش نشدن کولر گازی نیز می تواند همین باشد.

برای برطرف کردن این مشکل سیم پیچ های خازن را از نظر پاکیزه بودن بررسی کرده و در صورت لزوم آنها را تمیز کنید. خاموش نشدن کولر گازی اگر به موقع برطرف نشود ممکن هزینه سنگینی را بر دوش شما بیندازد.

3- از سالم بودن محدود کننده فن مطمئن شوید

سیستم های تهویه مطبوع و کولر گازی ها معمولا یک سوئیچ محدود کننده فن دارند. این سوییچ معمولا در اطراف فن قرار دارد و به فن اجازه می دهد که مستقل از کنترل و تنظیمات ترمستات کار کند. اگر کولر گازی را روی حالت دستی قرار دهیم، این می تواند باعث شود فن به تنهایی و سوا از تنظیمات دستگاه کار کند. این تنظیم را از ‘دستی’ به ‘خودکار’ تغییر دهید تا فن تنها در هنگام فرمان با تنظیمات ترموستات کار کند. علت خاموش نشدن کولر گاز نیز می تواند همین قرار گرفتن فن دستگاه روی حالت دستی باشد.

البته معمولا کمتر پیش آمده است که دلیل خاموش نشدن کولر گازی، موارد مربوط به فن دستگاه باشد.

4- انجام به موقع سرویس ها و تعمیرات دوره ای دستگاه

در اول مقاله هم به این موضوع اشاره شد. مشکل خاموش نشدن کولر گازی زمانی خودنمایی می کند که سرویس های دوره ای به موقع انجام نشده باشد. شما زمانی که کولر گازی را خریداری می کنید، علاوه بر گارانتی، بخش خدمات پس از فروش فروشگاه، برای شما زمان هایی را جهت انجام سرویس های دوره ای مشخص می کنند. این زمان ها معمولا 6 ماه یک بار برای یک کولر گازی است. این سرویس ها در طول مدت گارانتی شامل هزینه نمی شود اما زمانی که گارانتی شما به پایان برسد، این سرویس ها شامل هزینه می شود.

بسیاری از افراد تا زمانی که دستگاه با مواردی مانند خاموش نشدن کولر گازی مواجه نشوند برای سرویس دستگاه با مرکز خدمات پس از فروش فروشگاه که کولر گازی را از آن خریداری کرده تماس نمی گیرند.

اگر سرویس های دوره ای دستگاه به موقع انجام شود، شما به راحتی می توانید علت خاموش نشدن کولر گازی را بیابید.

در سرویس دوره ای موارد زیادی را مورد بررسی قرار می دهند و با تجربه ای که تکنسین های کولر گازی دارند به راحتی می توانند قطعاتی که ممکن است در آینده نزدیک دچار مشکل شده را تشخیص دهند. همین موضوع می تواند شما را از مشکلاتی که در آینده ممکن است با آن مواجه شوید، آگاه سازد.

سخن آخر

دلیل خاموش نشدن کولر گازی می تواند چیزی فراتر از موارد بالا باشد. بنابراین ما به شما پیشنهاد می دهیم اگر سرویس دوره ای کولر گازی به موقع انجام نشود، شما کمتر دچار چنین مشکلاتی می شوید. البته بسیاری از افراد کار کردن با کولر گازی و تنظیمات آن نمی دانند. این افراد ممکن است با دستکاری کنترل دستگاه، تنظیمات را خراب کرده برنامه ای به کولر گازی بدهند که موجب خاموش نشدن آن شود.

 

5دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران 4 دیدگاه

  • محمدتقی
 تقوی

    گل گفتید دست مریضاد

    پاسخ دهید

  • مجید
 موحد

    عاااااااااااالی 😍😍😍

    پاسخ دهید

  • ناصر
 هخامنش

    میتونم شماره شما رو داشته باشم؟ 😍😍😍

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه