نکات طلایی نحوه شستن کولر گازی

نکات طلایی نحوه شستن کولر گازی

یکی از کارهایی که عموما در پایان فصول سرما و گرما باید انجام داد، شستن کولر گازی است. بعد از پایان روزهای معتدل و سرد بهاری شما با روزهای گرم تابستان مواجه می شوید که در آن زمان نیاز مبرم به کلور گازی پیدا می کنید. بنابراین تصمیم به روشن کردن کولر گازی می کنید. با گذشت زمان متوجه این می شوید که کولر گازی مانند گذشته کار نمی کند و سرما و کیفیت هوای گذشته را برای شما تولید نمی کند. اولین چیزی که باید به آن فکر کنید، شستن کولر گازی است.

کولر گازی کثیف می تواند مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کند. امروزه بسیاری از سیستم های تهویه مطبوع مدرن مجهز به سرویس نظافت دوره ای مشخص شده هستند. بنابراین با در نظر گرفتن نحوه شستن کولر گازی با توجه به توضیحاتی که در دفترچه راهنما آمده است، از مشکلاتی که ممکن است در آینده رخ دهد، جلوگیری کنید. در این راستا برخی مواد شوینده در برخی فروشگاه لوازم برودتی وجود دارد که می توانید از این موارد نیز استفاده کنید.

در ادامه ما برای کسانی که با طریقه شستن کولر گازی ناآشنا هستند، ما یک راهنمای گام به گام در مورد چگونگی شستن کولر گازی ارائه کرده ایم و سعی داریم به گونه این شستن را به شما آموزش دهیم که دوباره با دستگاهی نو روبرو شوید.

توجه داشته باشید این راهنمای طریقه شستن کولر گازی برای انواع کولر گازی مورد استفاده قرار می گیرد و تفاوتی در نوع کولر گازی شما نمی کند. قبل از شروع شستن بهتر استه که بدانید متوجه نشدن این نکات می تواند باعث شود که شما به فکر تعمیر کولر گازی در مشهد بیوفتید.

نکات مربوط به کویل در شستن کولر گازی

برای این مرحله اول و کلیه مراحل زیر، شما باید تمام جریان برق که به کولر گازی متصل است را قطع کنید. برق سیستم را به کلی قطع کرده ویا حتی از فیوز آن را خاموش کنید. شما در این مرحله با یونیت بیرونی کولر گازی کار دارید و بسیار مهم است جریان برق به کلی قطع باشد. در نحوه شستن کولر گازی مواردی که به یونیت بیرونی دلالت دارد با یونیت داخلی تفاوت های زیادی دارد.

برای دسترسی به کویل و تمیز کردن کویل های کندانسور کولر گازی خود، ابتدا باید قاب بیرونی دستگاه را جدا کنید، که به احتمال زیاد به پیچ گوشتی یا ابزاری مشابه نیاز دارد. پس از برداشتن پوشش بیرونی، سایر اجزای دیگر که مانع دسترسی به کویل ها می شوند را جدا کرده و کویل را بیرون آورید. در شستن کولر گازی، کویل به دلیل وظیفه جمع آوری گرد و غبار، زودتر از دیگر قطعات کثیف می شود.

با استفاده از یک برس سفت و سخت گرد و غبار را از روی هر سطحی که می بینید، پاک کنید. سپس با استفاده از ماده تمیز کننده مناسب، سطوح مختلف کویل را برس کنید و پس از 10 یا 15 دقیقه آن را با آب (پاشیدن از داخل) بشویید.

در حالی کویل را شستشو می دهید، باید باله های کویل را نیز بررسی کنید و در صورت وجود خم یا مورد خاص آن را تعویض کنید. در به کار گیری نحوه شستن کولر گازی به دقت به نکاتی که گفته می شود دقت کنید. کوچکترین سحل انگاری می تواند مشکل اساس برای کولر گازی شما ایجاد کند.

پاک کردن فیلترهای هوا

در این قسمت باید به طریقه شستن کولر گازی برای یونیت داخلی توجه کنید. زمانی که پنل جلو کولر گازی را از دستگاه خارج کردید سپس با گرفتن دو طرف فیلتر، آن را به آرامی بیرون بیاورید. دقت کنید که باید هر دو فیلتر را برای شستن آن خارج کنید. فیلتر ها را نیز با یک برس نرم و مایع تمیز کننده شستشو دهید.

برای تمیز کردن پنل های کولر گازی آن ها را کولر گازی جدا کرده و آن را به مواد شوینده آغشته کرده و کاملا شستشو دهید.

فن کویل یونیت داخلی را شستشو دهید

وظیفه فن کویل ها در کولر گازی دمیدن هوای خنک از کولر گازی به اتاقی که در آن دستگاه قرار دارد. در شستن کولر گازی و یا بهتر است بگوییم در نحوه شستن کولر گازی  فن کویل را در اولویت خود قرار دهید. این قطعه می تواند در کنار فیلتر هوای پاکیزه کیفیت هوای فوق العاده ای را برای شما ایجاد کند.

برای تمیز کردن فن کویل باید به قلب یونیت داخلی کولر گازی خود دسترسی پیدا کنید که به احتمال زیاد نیاز به استفاده از پیچ گوشتی یا ابزار مشابهی دارد.

هنگامی که به فن کوئل دسترسی پیدا کردید، آن را به راحتی با محلول تمیز کننده مناسب اسپری کنید و سپس آن را برای چند دقیقه بگذارید خشک شده و دوباره آن را با آب گرم بشویید. سیم کویل فن را بشویید تا جایی که هیچ لکه ای از آن باقی نماند. موردی که باید در طریقه شستن کولر گازی به خصوص قسمت فن کویل دقت کنید، قسمت آبگیر آن است. این قسمت باید بعد از تخلیه، شستشو شود.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی داشتیم شما را با نحوه شستن کولر گازی و نکات مهم آن آشنا کنیم. در شستن این قطعات که در مقاله آمده است، باید توجه زیادی به آن شود. البته در دفترچه راهنمای کولر گازی نکاتی درباره طریقه شستن کولر گازی آمده است که البته به خاطر کلی گویی،کاربرد زیادی برای شما نخواهد داشت. در مجموع سعی کنید شستن کولر گازی را در اولویت کار های خود برای تابستان و زمستان بگذارید. به هر حال در صورت وجود هرگونه مشکل در این زمینه، سرمایش با ارائه بهترین تکنسین های خود، به شما به خوبی کمک خواهد کرد.

5دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران بدون دیدگاه

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه