5 نکته طلایی درباره کولر گازی مرکزی

5 نکته طلایی درباره کولر گازی مرکزی

کولر گازی مرکزی در حوزه صنعت و مکان های گسترده مانند فروشگاه های بزرگ و کارگاه ها، هوای دلپذیری را در محیط ایجاد می کند. این کولر گازی دو منظوره در دو حالت سرمایش و گرمایش قرار دارد، با داشتن فیلترهای هوای قوی، هوای تصفیه شده با کیفیتی را به شما ارائه می دهد. در ادامه از سری مقالات فروشگاه برودتی سرمایش با ما همراه باشید.

کولر گازی مرکزی چیست؟

تهویه مطبوع مرکزی یا همان کولر گازی مرکزی سیستمی است که هوا را در طی یک فرایندی خنک می کند و سپس آن را توسط یک یا چند فن از طریق دریچه های مخصوص به اتاق ها و سالن ها توزیع می کند. کار کمپرسور تهویه هوا همان چیزی است که کل فرایند تهویه مطبوع را ممکن می کند.

برای آشنایی بیشتر با مفهوم کولر گازی مرکزی چیست کافیست به کولرهای آبی های عموم مردم استفاده می کنند بیاندیشید. سیستم کلی کولر گازی های مرکزی به همین صورت است اما با ویژگی های فراتر از یک کولر آبی معمولی.

کولر گازی های مرکزی همانند دیگر کولر گازی ها به صورت دو تیکه و دارای یونتیت داخلی و خارجی هستند. با این تفاوت که یونیت داخلی آن معمولا از دو یا چند یونیت تشکیل شده است. به عنوان مثال برای یک شرکت با 10 اتاق مجزا از یک کولر گازی مرکزی با 10 یونیت داخلی استفاده می شود که هر یونیت وظیفه گرم کردن یا سرد کردن یک اتاق را دارد.

ارتباط بین یونیت ها با سیستم مرکزی توسط لوله های مسی تجهیز شده است که این جریان هدر رفت انرژی را به حداقل خود می رساند.

ما در این مقاله 5 نکته مهم در رابطه با این کولر گازی ها را به شما ارائه می دهیم. شما می توانید برای تعمیر کولر گازی مرکزی با اعزام تکنسین کولر گازی مشکلات آن را برطرف کنید.

صدای کم کولر گازی مرکزی در مقابل حجم موتور بالا

کولر گازی های مرکزی دارای حجم موتور بالایی به نسبت کولر گازی های کوچک و خانگی هستند. حجم موتور آن ها چیزی حدود 20 تا 80 اسب بخار قدرت دارد. این حجم بالا درکنار بازدهی بالا انتظار می رود که صدای زیادی را ایجاد کند. ولی آن طور که فکر می کنید نیست. فرآیندی که در کولر گازی ها تعیین شده است به گونه ای است که کمترین صدای ممکن را ایجاد کرده و باعث تعجب شما نیز می شود.

گرمایش و سرمایش کولر گازی مرکزیبا یک توان یکسان

زمانی که شما با مفهوم کولر گازی مرکزی چیست آشنا شدید شاید برایتان سوال باشد که آیا تفاوتی در مقدار سرما و گرمایی که در فصول مختلف ایجاد می کنند، وجود دارد؟ پاسخ این سوال خیر است. همان قدر که سیستم، سرمایش متعادلی را در فصل گرم تابستان برای شما ایجاد می کند، همان مقدار هم گرمایش متناسبی را برای شما در فصل زمستان ایجاد می کند.

بهینه سازی مصرف انرژی با کولر گازی مرکزی

کاهش مصرف برق و بازدهی بالا شعار تولید این کولر گازی ها است. کانال های هوای این کولر گازی ها به گونه ای بهنیه سازی شده اند که بین 20 تا 30 درصد اتلاف انرژی را به حداقل می رساند. یکی از ویژگی های بارز این محصول تنظیم جداگانه هر یونیت برای اتاق های مختلف است. این قابلیت برای افرادی که تفاوت های زیادی در ویژگی های فردی خود با یکدیگر دارند، کاربردی است.

اشغال کمترین فضای ممکن در مقابل سیستم های مشابه

سیستم های تهویه ای قدیمی معمولا فضای زیادی را اشغال می کردند به گونه ای که یک اتاقث بزرگ در ساختمان را به عنوان موتورخانه به آن اختصاص می دهند. البته هنوز هم برخی از کارخانه ها و فروشگاه های بزرگ از سیستم تهویه قدیمی استفاده می کنند که این به دلیل اطلاع نداشتن از قابلیت های فوق العاده کولر گازی مرکزی است. سیستم کولرگازی مرکزی معمولا در پشت بام و یا حیات با اشغال کردن فضای حداکثر 3*3 متر نسبت به سیستم های قدیمی فضای کمتری را اشغال می کند.

سیستم عیب یاب اتوماتیک line error

در گذشته زمانی که سیستم های تهویه مرکزی با مشکل مواجه می شدند شما در قدم اول با تکنسین مربوط تماس گرفته، تکنسین زمان کارشناسی سیستم را برای شما مشخص می کرد و سپس پس از بررسی های پی در پی عیب دستگاه را متوجه می شد. اما حال این مورد به سادگی با ویژگی منحصر به فرد این دستگاه ها در کمترین زمان ممکن عیب یابی انجام می شود. سیستم عیب یاب Line error تک تک یونیت ها و سیستم ها را بررسی کرده و سپس خطا را در سیستم نشان میدهد.

ما در این مقاله سعی داشتیم به زبان ساده شما را با سیستم کولر گازی مرکزی و خود کولر گازی مرکزی بیشتر آشنا کنیم. بروی صحبت ما بیشتر با کارخانه داران و مدیران ساختمان های بزرگ است که هنوز هم برای تهویه خود از سیستم های قدیمی که در موتورخانه ها قرار دارند، استفاده می کنند. قطعا اگر این افراد با ویژگی های این نوع کولر گازی ها آشنا شوند، در اولین فرصت سیستم تهویه خود را بروز رسانی می کنند.

5دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران بدون دیدگاه

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه