آیا شارژ گاز یخچال نیاز به تخصص دارد؟

آیا شارژ گاز یخچال نیاز به تخصص دارد؟

شارژ گاز یخچال یکی از کارهایی است که معمولا بعد گذشت مدت زمان مشخصی باید انجام شود. گازهایی که به عنوان مبرد در جریان کار سیستم های برودتی قرار می گیرند بعد از مدتی ممکن است دیگر کیفیت قبل خود را نداشته باشد. در این صورت شما باید این گاز ها را از دستگاه خارج کرده و به مقداری که از آن کم شده، به آن اضافه کنید. یخچال یکی از لوازم قابل توجه و مهم در خانه شما است و هر چند وقت یک بار باید مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات آن و موارد مربوط به سرویس آن انجام شود. ما در این مقاله قصد داریم شما را با چگونگی شارژ گاز یخچال بیشتر آشنا کنیم که در زمانی که تکنسین سیستم های برودتی به خانه شما مراجعه کرد، شما بدانید او برای شارژ یخچال شما چه کارهایی را انجام می دهد. در همچین مواقعی ممکن است از کلاه برداری برخی تکنسین های کلاه بردار با خبر شوید. در کل من به شما پیشنهاد می دهم که همیشه سعی کنید در مورد هر کاری که ممکن است با آن مواجه شوید، کمی اطلاعات کسب کنید.

در ادامه مقاله شما با آموزش شارژ گاز یخچال روبرو می شوید. شما ممکن است در این مورد با سوالاتی مواجه شوید:

گازهای برودتی چقدر می تواند خطرناک باشد؟

آیا من بدون نیاز به تکنسین های سیستم های برودتی می توانم به شارژ گاز یخچال خود بپردازم؟

یخچال چه مقدار به گاز مبرد نیاز دارد؟

فشار گاز یخچال چقدر باید باشد؟

و سوالات دیگری که در انتهای این مقاله به آن خواهید رسید. با ما در سری مقالات فروشگاه لوازم برودتی سرمایش همراه باشید

کدام گاز برای یخچال شما مناسب است؟

قبل از شارژ گاز یخچال بهتر است از نوع گاز یخچال خود با خبر شوید. هر یخچال ممکن است یک نوع گاز مشخص شده ای را در سیستم خود قبول کند. این گاز دارای ویژگی های خاصی است که با اجزای دیگر آن یخچال هماهنگی خواهد داشت. یکی از گازهای معروف که در اروپا و هندوستان بیشترین استفاده را دارد، گاز R600A است. این گاز با محیط زیست سازگاری بیشتری داشته و وجود آن ضرر زیادی برای انسان ها ندارد. اگرچه در سال ها قبل گازهایی در لوازم برودتی استفاده می شد که برای محیط زیست و انسان ها مضر بود. اما حال با ترکیبات جدید توانسته اند گازهایی که برای محیط زیست خطری نداشته و به انسان ها آسیب نمی رساند، تولید کنند.

خب برای اینکه تشخیص دهید که گاز برودتی یخچال شما از کدام نوع هست کافیست به دفترچه راهنما یا مشخصاتی که روی کمپرسور آن نوشته شده است، دقت کنید. بعد از اینکه نوع گاز را تشخیص دادید، می توانید از فروشگاه های لوازم برودتی آن گاز را تهیه کنید و به ادامه این مقاله بپردازید. ما در آموزش شارژ گاز یخچال سعی داریم به خوبی نحوه شارژ گاز یخچال را به شما آموزش دهیم. با اندکی مهارت شما می توانید این کار را به خوبی انجام دهید.

مراحل شارژ گاز یخچال

مواردی که ما در آموزش شارژ گاز یخچال به شما ارائه می دهیم شاید هیچ وقت برای شما دما یا سرمایی که میخواهید را ایجاد نکند، چون این کار هیچ ارتباطی به ایجاد سرمای بیشتر در سیستم ندارد. شارژ گاز فقط به عملکرد و روند کار سیستم برودتی کمک می کند و بازدهی را بیشتر می کند. خب این یعنی بی تاثیر نیز نمی باشد. بعد از اینکه گاز مورد نیاز یخچال خود را تهیه کردید به ادامه مراحلی که در ادامه به آن می پردازیم توجه کنید.

ابزار مورد نیاز شارژ گاز یخچال

  • شیر سرویس
  • پمپ وکیوم برای ایجاد خلاء
  • دستگاه ترمومتر
  • کپسول گاز مربوطه
  • ترازو برای وزن کردن گاز
  • درایر
  • پیچ گوشتی پینچ
  • ابزار و وسای جوشکاری
  • گیج تشخیص فشار
  • شیلنگ بازیافت
  • سیم چین
  • کپسول برای بازیافت گاز
  • شیلنگ رابط جهت بازیافت گاز

در ادامه مراحل انجام شارژ گاز یخچال را به ترتیب با هم بررسی می کنیم. مهم ترین نکته در آموزش شارژ گاز یخچال رعایت نکات ایمنی همراه با دقت زیاد است.

  1. ابتدا برای شروع کار یخچال فریزر را از برق می کشیم و دوباره به برق وصل کرده و پس از مدت 1 دقیقه دوباره از برق می کشیم. این کار برای شروع تخلیه گاز بسیار مناسب است.
  2. حال درب های یخچال را باز کنید. قبل از اینکار بهتر است که تمام محتویات یخچال خالی کرده و آن را به محلی بیرون از فضای بسته آپارتمان منتقل کنید. در نحوه شارژ گاز یخچال همیشه موارد ایمنی را رعایت کنید تا دچار آسیب نشوید.
  3. با رعایت نکات ایمنی و دقت کامل شیلنگ رابط را به محفظه بازیافت گاز وصل کنید تا آن آماده برای تخلیه گاز شود.
  4. پیچ گوشتی پینچ را وارد لوله شارژ کمپرسور کنید و در هنگام انجام این کار پیگیر نشتی اطراف آن نیز باشید. در این مرحله می توانید از پمپ وکیوم برای تخله کردن گاز نیز استفاده کنید.
  5. حال باید تا خالی شدن کامل گاز مبرد منتظر بمانید. بسته به نوع گاز مدت زمان تخلیه مشخص می شود.
  6. سپس ابزار پیچ گوشتی پینچ را از لوله شارژ کمپرسور خارج می کنیم و از عدم وجود گاز مبرد مطمئن می شوید.
  7. در این مرحله لوله شارژی که به کمپرسور وصل است را بریده برای اطمینان، از عدم نشت گاز مطمئن می شویم.
  8. حال با لوازم جوشکاری لوله گاز قدیمی و درایر قدیمی را از دستگاه جدا و لوازم جدید را به آن متصل می کنید. لوازمی مانند لوله گاز و درایر شما به راحتی می توانید از فروشگاه های لوازم برودتی تهیه کنید.
  9. لوله شارژ کمپرسور واشری در داخل خود دارد که قبل از انجام جوشکاری حتما باید آن را خارج کنید.
  10. واشر داخلی نصب می کنید و شیلنگ رابط را از پمپ وکیوم به لوله شارژ وصل کرده تا عملیات شارژ گاز یخچال کامل شود.

این مراحلی که در آموزش شارژ گاز یخچال آمده است در صورت که با دقت کامل و ایمنی بالا انجام شود به خوبی مشکل شما از این بابت را حل کند.

5دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه

  • اسحاق حمایتی

    درود و خسته نباشید…یه یخچال دو طرف نما فروشگاهی دارم که گازش کم شده و سرمای خوبی نداره..با توجه به برچسبی که رو موتورش زده گازش r401a هست..و با توجه به اینکه اینجا هر کاری میکنم این گاز r401a گیر نمیاد و خالی کردن کامل گاز و جایگزینی با گاز دیگه ،هزینه بالایی رو دستم میذاره خواستم بپرسم ببینم گاز دیگه ای رو میشه به همین مقدار گازی که توش مونده اضافه کرد؟

    پاسخ دهید

    • sarmayesh

      سام وقت شما بخیر.توصیه میشه اصلا این کار رو نکنید.به دلیل اینکه نمیدونید برند گاز 410 ه داخل سیستم هست چی هست ،اصلا گاز 410 با برند دیگه ای اضافه نکنید.بترین کار،تخلیه گاز قبلی و شارژگاز مجدد میباشد.برای تهیه گاز 410 هم میتونید با شرکت سرمایش تماس بگیرید تا باتون در هر شهرستانی که هستید ارسال کند.

      پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه