راهنمای انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ خانه

راهنمای انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ خانه

انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ خانه دغدغه بسیاری از خریداران کولر گازی است. خریداران کولر گازی معمولا با سوال کردن از فروشنده و کارشناسان کولر گازی کولر گازی بر اساس متراژ منزل یا مکانی که می خواهند استفاده کنند، خرید خود را انجام می دهند.

این ابتدایی ترین کاری است که برای موضوع انجام می دهند اما این مورد همیشه به خوبی جواب نمی دهد. برخی از فروشندگان برای فروختن هر چه زودتر جنس خود، به نیاز مشتریان توجه نکرده و ممکن است کولر گازی را به شما ارائه دهند که مناسب مکان شما نباشد.

یکی از فاکتورهایی که در کولر گازی ها را از یکدیگر متمایز می کند، ظرفیت سرمایش و گرمایش آن هاست. این فاکتور معمولا برای مکان ها با متراژهای مختلف متفاوت است. البته در میزان صدای تولیدی، مقدار برق مصرفی در هر ساعت و نوع یونیت داخلی و خارجی نیز با هم تفاوت دارند ولی فاکتوری که معمولا برای انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ استفاده می شود، ظرفیت سرمایش و گرمایش است که در ادامه با هم بررسی می کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با بخش اعزام تکنسین کولر گازی در سرمایش در تماس باشید.

BTU چیست و چه اهمیتی دارد؟

یکی از معیارهای انتخاب کولر گازی برای مکان ها با متراژهای مختلف، ظرفیت گرمایش و سرمایش کولر گازی است. این فاکتور مهم را BTU می نامند. این یک واحد اندازه گیری اختصاصی برای کولر گازی هاست. واحد اندازه گیری مانند متر و ژول و … . BTU  مخفف عبارت BRITISH THERMAL UNITE است که به معنی واحد انرژی حرارتی است. حال کارشناسان با اندازه گیری مساحت مکان و میزان عایق کاری آن و وضعیت آب و هوا و دمای میانگین مکان، آن را تعیین می کنند. حال هر چه قدر ظرفیت سرمایشی یا گرمایشی بیشتر باشد، مقدار سرما یا گرمایی که دستگاه ایجاد می کند بیشتر است.

نکات مهم در زمان انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ خانه

زمان انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ خانه باید چند نکته را در نظر بگیرید. در وهله اول مساحت  محیط بسیار حائز اهمیت است. در کنار آن مقدار تابش خورشید به آن مکان نیز اهمیت دارد. اگر محیط مورد نظر در معرص نور مستقیم خورشید باشد باید BTU بیشتری را به نسبت قبل برای آن محیط در نظر بگیرید.

ارتفاع محیط خانه فاکتور دیگری است که در این باره باید در نظر بگیرید. در هوای سرد اگر سقف شما در حالت عادی بالاتر از حد استاندارد باشد، کولر گازی با BTU پایین کاربرد خاصی نداشته و باید کولر گازی با BTU بالایی برای آن در نظر بگیرید.

مورد دیگری که از مطالب بالا بیشتر اهمیت دارد دمای میانگین محیط یا بهتر است بگوییم نوع آب و هوای منطقه است. به عنوان مثال یک کولر گازی با ظرفیت 24500 BTU شاید مناسب آب و هوای گرم و خشک برای محیط 80 متری باشد ولی این کولر گازی با این ظرفیت برای محیط 80 متری در آب و هوای شرجی و استوایی مناسب نیست و باید ظرفیت بیشتری برای آن در نظر گرفت.

ما برای شما مثال هایی برای انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ خانه در ادامه مطلب در نظر گرفته ایم:

  • کولر گازی جهت استفاده در محیطی به مساحت 50 متر مربع : 8000 تا 12000BTU
  • کولر گازی جهت استفاده در محیطی به مساحت 110 متر مربع : 13000 تا 19000 BTU
  • کولر گازی جهت استفاده در محیطی به مساحت 140 متر مربع تا 185 متر مربع : 20000 BTU تا 32000 BTU

کارشناسان این ظرفیت را برای ساختمان های مختلف در آب و هوای مختلف بررسی کرده و فرمول خاصی را بدست آورده اند. این آمار حاصل تحقیقات تکنسین های کولر گازی در کشورهای مختلف با آب و هوا های مختلف است. بر این اساس شما برای طبقات وسط ساختمان به ازای هر متر از محیط 400 تا 600 BTU و برای طبقات بالاتر به علت تابش خورشید 600 تا 800 BTU برای کولر گازی خود در نظر بگیرید. البته برای میانگین دمای منطقه خود نیز یک عدد وجود دارد که آن را هم باید به متراژ خود اضافه کنید.

معملا خریداران عدد بدست آمده را مقدارب بیشتر در نظر می گیرند تا بعد از خرید دچار مشکل نشوند.

عوامل تاثیرگذار بر ظرفیت سرمایش و گرمایش BTU کولر گازی

  • متراژ محیط و نوع شکل هندسی محیط مانند مثلث یا مربع بودن آن
  • دمای میانگین و شرایط آب و هوایی مانند مقدار دمای متوسط شهر مشهد در فصل تابستان
  • ارتفاع سقف محیط
  • نوع عایق بندی محیط منظور نوع پنجره ها و درب های ورودی و خروجی و طبقه ای که آپارتمان در آن قرار دارد.
  • کیفیت هوای منطقه زندگی و مقدار آلودگی آن منطقه

به طور کلی انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ منزل فاکتور مناسبی نیست و شما باید عوامل دیگری نیز در کنار آن برای خود در نظر بگیرید و یک خرید مطمئن را با در نظر گرفتن این فاکتور ها انجام دهید.

5دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه