5 مرحله بسیار مهم در شستن یخچال

5 مرحله بسیار مهم در شستن یخچال

با نزدیک شدن به شروع سال جدید شستن یخچال ها و نظافت آن ها رونق بسیاری می گیرد. همه سعی دارند سال جدید را با نظافت شروع کرده و کثیفی و آلودگی سال پیش را به سال بعد انتقال ندهند. خب یکی از بخش های مهم منزل که نیاز به نظافت دارد یخچال فریزرها هستند. یخچال ها به دلیل ورود و خروج انواع مواد غذایی ممکن است بخش هایی از این مواد غذایی در داخل یخچال بماند و با گذشت مدت زمانی باعث آلودگی شود.

خب چگونه این آلودگی را از بین ببریم به گونه ای که به یخچال آسیبی وارد نشود؟

در نظافت یخچال باید چه نکات مهمی را در نظر بگیریم؟

آیا می تواند درون یخچال را به راحتی با شلنگ شست؟

کدام قسمت های یخچال را نمی توان با مواد شوینده پاکیزه کرد؟

و سوالات این چنینی که ما سعی داریم در این مقاله به آن ها پاسخ دهیم. در ادامه در 5 مرحله شستن یخچال که هیچ ضرری برای یخچال نداشته باشد، را با هم در سری مقالات فروشگاه لوازم برودتی بررسی می کنیم.

مرحله اول: نظافت داخل یخچال فریزرها

برای شروع نظافت یخچال فریزر ابتدا تمامی مواد غذایی را از داخل یخچال بیرون می کشید. سعی کنید این مواد غذایی را در مکانی قرار دهید که به آن ها آسیبی وارد نشود. چون قرار است که به مدت چند ساعت در محیط بیرون قرار بگیرد.

بهترین زمان ممکن برای شستن یخچال زمانی است که یخچال مواد غذایی کمی دارد، پس سعی نکنید زمانی یخچال را تمیز کنید که یخچال شما بعد از یک خرید در اولین روزهای ماه پر شده است. در زمان بیرون کشیدن مواد غذایی مراقب مواد غذایی کپک زده و فاسد باشید. گازی که از این مواد غذایی در زمان جابجایی ایجاد می شود ممکن است به شما آسیب بزند.

مرحله دوم: بیرون کشیدن قفسه ها

در این مرحله از شستن یخچال فریزر باید با احتیاط کامل کشوها و قفسه ها را بیرون بکشید. مراقب باشید که در زمان خروج قفسه ها به آن ها و خارهایی که برای قرار دادن این قفسه ها می باشد، آسیبی وارد نشود.

بعد از بیرون کشیدن این قفسه ها آن ها را برای شستشو جداگانه در محلی دیگر مانند سینک ظرقشویی قرار دهید. در شستن این موارد دقت زیادی کنید تا هیچ آلودگی از مواد غذایی روی آن ها باقی نماند. برای لکه هایی که از بین نمی روند کافیست مقداری آمونیاک را در آب داغ حل کنید، سپس آن بعد از چند دقیقه روی لکه مورد نظر بریزد.

قبل از قرار دادن قفسه ها و کشوها مطمئن شوید که این موارد به طور کامل خشک شده باشد.

مرحله سوم: نظافت داخل یخچال

هیچگاه شستن یخچال را با آب مستقیم انجام ندهید. این نوع شستن می تواند به یخچال آسیب جدی وارد کنید. در این مرحله از نظافت یخچال سعی کنید اول لکه هایی که برای شما بزرگنمایی می کند را پاکیزه کنید. این لکه ها ممکن است به راحتی پاک نشود و نیاز به مواد شوینده خاص و یا زمان خاص داشته باشد. هیچگاه سعی نکنید با مایع شوینده معطر داخل یخجال را پاکیزه کنید. چون در این صورت ممکن بعد از قرار دادن مواد غذایی، آن مواد بوی عطر را به خود جذب کند.

شما به راحتی با جوش شیرین و آب گرم و یا اینکه مخلوط سرکه سیب و آب گرم لکه هایی که به راحتی پاک نمی شوند را از بین ببرید. بعضی اوقات نیز برای برخی لکه ها از خمیر دندان نیز می توان به راحتی استفاده کرد. شاید برای شما سوال باشد که مواد شوینده زیادی وجود دارد که می تواند لکه های زیادی را از بین ببرد بدون هیچ مشکلی. اما آثار بسیار کم این مواد شوینده می تواند به مواد غذایی که درآینده داخل یخچال قرار می دهید ترکیب شود و سمی را ایجاد کند که برای شما بسیار مضر باشد.

حال شما به پایان نظافت یخچال البته نظافت داخل آن رسیده اید. در تمام این مراحل سعی کنید دقت زیادی به خرج دهید تا کوچک ترین لکه ای در داخل یخچال باقی نماند. در شستن یخچال همیشه لکه هایی باقی می ماند که ممکن است در آینده آلودگی خفیفی را در داخل یخچال ایجاد کند. برای نظافت داخل یخچال مواد شوینده ای فروشگاه لوازم برودتی معرفی شده است که می تواند در روند کار شما بهبود ببخشد.

مرحله چهارم: نظافت قسمت بیرونی یخچال فریزرها

در این مرحله از شستن یخچال باید به موارد بیرونی این دستگاه رسیدگی کنیم. شستن موارد بیرون یخچال فریزر ها بستگی به نظافت کلی شما دارد. بسیاری از خانه داران زمانی که به نظافت کلی آشپزخانه خود می پردازند محیط بیرون یخچال را نیز نظافت می کنند. پس این مرحله بستگی به شما دارد. اما زیبایی و تمیزی بیرون یخچال می تواند به آرامش و عملکرد شما در آشپزخانه و استفاده از یخچال کمک بسیاری کند.

مرحله پنجم: نظافت قسمت موتور یخچال

در نظافت یخچال تمیز کردن قسمت کمپرسور برودتی، فن و کندانسور به کمی مهارت و تخصص نیاز دارد. چون در صورتی که شما بدون داشتن اطلاعات در این زمینه به شستن یخچال فریزر خود ادامه دهید، ممکن است خساراتی را برای خود بجا گذارید.

فن کویل ها و فن خنک کننده ها وظیفه انتقال گرما به محیط بیرون یخچال را دارند. اگر این فن ها دچار گرد و غبار زیاد شده باشند، ممکن است عملکرد خوبی را از خود به نمایش نگذارند و عملکرد ضعیف این قطعه می تواند به موتور کمپرسور شما آسیب جدی وارد کند و عملکرد کلی یخچال را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد.

به عنوان سخن آخر در نظافت یخچال، ما به شما پیشنهاد می دهیم که قبل از اینکه زباله های خود به بیرون منزل خود ببرید بهتر است که نگاهی به یخچال خود بیندازید تا  اگر مواد غذایی که فاسد شده یا بوی خاصی می دهد را نیز به سطل آشغال بیندازید. من به شخصه بعضی از مواد غذایی داخل یخچال خود را فراموش می کنم. خب این فراموش باعث فاسد شدن آن و سپس کثیفی یخچال شما می شود. این اتفاق می تواند آلودگی را در یخچال شما ایجاد کند که شما به ناچار مجبور به شستن یخچال فریزر خود شوید. این نکته می تواند نیاز شما به نظافت یخچال فریزر را کمتر کند.

6دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران بدون دیدگاه

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه