4 دلیل رایج خرابی فریزر

4 دلیل رایج خرابی فریزر

گاهی خرابی فریزر صرفا خاموش شدن آن نیست، دلایل دیگری مانند دمای فریز زمانی که از حد معمول بیشتر باشد نیز باعث می شود مواد غذایی موجود در فریزر فاسد شودند و خاصیت خود را از دست بدهند، یا گاهی ممکن است فریزر شما صداهای عجیبی مثل صدای فن بسیار شدید بدهد یا اینکه در طول شبانه روزی دقایقی از کار بیوفتد و دوباره شروع به کار کند این علائم خرابی فریزر است.

حال به نظر شما در زمان مواجه با این موارد باید چه اقدامی انجام دهیم؟

آیا خودمان می توانیم به راحتی این مشکلات را برطرف کنیم؟ هزینه مشکلات فریزر چقدر است و آیا ارزش تعمیر دارد دارد یا خیر؟

در ادامه ما با مشکلات احتمالی که ممکن است برای فریزر یخچال شما رخ دهد را بررسی کرده و راهکارهای کوچکی را که می تواند برای شما بسیار کارساز باشد را به شما ارائه می دهیم.

صداهای عجیب از فریزر

فریزر همانند دستگاه های برقی دیگر هر چند وقت یک بار نیاز به رسیدگی و سرویس از سمت شرکت یا تکنسین مربوطه دارد. در فریز هایی که سیستم یخ ساز دارد باید موتور فن بخار آن ها هر 2 سال تعویض و یا تعمیر شود. خیلی از افراد توجه زیادی به این نکته مهم نمی کنند و این مورد را پشت گوش می اندازند. از همین رو ممکن است سیستم یخ ساز یا در کل فریزر شما صداهای عجیبی از خود تولید کند. این صدا ها بر اثر یخ زندگی چرخه تبخیر کویل کندانسور یخچال است. مشکلات فریزر را باید سریع بر طرف کرد در غیر این صورت به بخش های دیگر یخچال نیز آسیب وارد می کند. برخی از مشکلات اگر به موقع رفع شود هزینه کمی بر عهده شما می اندازد اما برخی مشکلات با مرور زمان دیگر قطعات را نیز دچار مشکل کرده و باعث ایجاد هزینه سنگین برای تعمیر می شوند.

علت برفک زدن فریزر و یخچال

یکی از رایج ترین مشکلات فریزرها که ممکن است بسیاری از ما با آن برخورد کرده باشیم، برفک زدن و یا یخ زدن دیواره های فریزر و یخچال است. معمولا رطوبت و ورود هوا گرم به داخل یخچال و فریزر علت برفک زدن فریزر یخچال می باشد، برفک در اطراف درب فریزر و یا یخ زدگی واشرها نشان می دهد که درب فریزر به طور کامل بسته نشده است و یا لاستیک دچار شل شدگی، پارگی و یا سایش شده است و این امر اجازه ورود هوا به داخل یخچال و فریزر را می دهد.

یکی دیگر از علت های خرابی فریزر خرابی ترموستات است. برای رفع این مشکل حتما از یک تکنسین کمک بخواهید تا برای شما این مشکل را رفع کند، چرا که تعویض و تعمیر ترموستات یخچال حساس بوده و در صورت نداشتن دانش و تجربه کافی، ریسک آسیب رسیدن به دستگاه وجود دارد. در نتیجه هر گاه حس کردید که یخچال شما به مرور زمان دچار برفک زدگی شد این موارد را بررسی کرده تا بروز این مشکل جلو گیری کنید.

جمع شدن آب در زیر فریزر

گاهی اوقات بر اثر تنظیمات دستی خود یخچال فرمان می گیرد که کارایی بیشتری داشته باشد یعنی یخچال برای تولید سرما انرژی زیادی را صرف می کند. در نتیجه مجبور است سرما و رطوبت بیشتری را تولید کند، هنگام تخلیه یخ های آب شده مقدار بیشتری آب به سمت خروجی فریزر شناور می شود بیشتر از حد معمول و بیشتر از حد مجاز در این زمان مقدار آب به خارج از فریزر منتقل می شود، برای حل مشکل این خرابی فریزر باید با متخصص و یا تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید و از او بخواهید تا شیلنگ تخلیه را تعویض کند. مشکل جمع شدن آب می تواند دلایل متعددی داشته باشد. مواردی مانند نشتی نیز شامل این مشکل خواهد شد. در نتیجه اگر با این مورد روبرو شدید بهتر است که ازیک تکنسین حرفه ای سرمایش بخواهید که برای رفع این مورد به منزل شما بیاید.

در غیر این صورت تنظیمات فریزر را به حالت عادی برگردانید، وسایلی که رطوبت تولید می کنند مانند کتری و یا دستگاه بخار را از فریزر دور کنید. تعداد باز کردن فریزر و یا مدت زمان باز گذاشتن درب فریزر را محدود کنید و کمتر این کار را انجام دهید.

فریزر کار نمی کند

ابتدا چک کنید که آیا چراغ های مربوط به فریزر روشن است یا نه. در این صورت ممکن است فریزر روشن باشد ولی به خاطر داشتن مشکل قادر به تولید سرما نباشد. یخچال ها و فریزرهای جدید معمولا روی حالت دمو خود قرار دارند که در این حالت روشن هستند اما هیچ سرمایی را تولید نمی کنند. حال زمانی که شما تازه یخچال فریزر خود را خریداری کنید و به هیچ سرویس کاری برای فعال سازی آن اطلاع ندهید، با این مشکل روبرو می شوید. البته این مشکل نیست. شما کافیست از روی دفترچه راهنما یخچال جدید خود را روی حالت عملکرد نرمال قرار دهید.

مورد دیگر نیز این است که ممکن است یخچال شما در حالت خودکار برای خاموش شدن قرار گرفته باشد. در این صورت می توانید از قسمت تنظیمات این مورد را برطرف کنید. این موارد را نمی توان خرابی فریزر درنظر گرفت، اما ممکن است فریزر روشن باشد ولی عملکرد مناسبی از خود به نمایش نگذارد. کافیست این مورد را با قرار دادن آب برای یخ زدن تست کنید. اگر آب بعدی مدتی تغییری در آن ایجاد نشد نشان می دهد که خرابی فریزر از قسمت کمپرسور آن است که باید توسط یک تکنسین با تجربه تست شود.

این مشکلات فریزر و همین طور علت برفک زدن فریزر یخچال به راحتی با داشتن تجربه کافی و اندکی مهارت قابل حل شدن است. در صورتی که نتوانستید این موارد را رفع کنید کافیست با تکنسین حرفه ای در بخش فروشگاه لوازم برودتی سرمایش در تماس باشید تا در کمترین زمان ممکن و با راهنمایی های مربوطه، این موارد را برطرف کنید.

5دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران یک دیدگاه

  • بهمن
 بیات

    خیلی خوشحالم که هستین

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه