5 دلیل خرابی کمپرسور کولر گازی

5 دلیل خرابی کمپرسور کولر گازی

خرابی کمپرسور کولر گازی می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد. کمپرسور یکی از نقش های اساسی را در این پروسه در بر عهده دارد. بعضی از موارد می خواهند بدانند که اگر مشکلی برای کولر گازی آن ها به وجود آمده است، آیا آن ها به تنهایی می توانند مشکل به وجود آمده را مرتفع کنند یا اینکه حتما باید به تکنسین های کولر گازی مراجعه کرده و از آن ها کمک بخواهند.

اگر تصور می کنید که مشکل به وجود آمده در عملکرد کولر گازی می تواند بزرگ بوده و آسیب های جدی را به وجود بیاورد، این مسئله نیازمند توجه و دقت بسیار بالایی است.

همانطور که می دانید، کمپرسور حکم قلب کولر گازی مورد نظر شما را دارد و در سیستم تهویه آن نقش اصلی را بر عهده گرفته است؛ در واقع کولر گازی بدون کمپرسور نمی تواند هیچ کارایی داشته باشد. کمپرسور مسئولیت ایجاد فشار بر مبرد را دارد. کارکرد کمپرسور به این صورت است که گرمای محیط را به خود جذب می کند و آن را به محیط بیرونی انتقل می دهد.

حال اگر شما با مشکلی مثل خرابی کمپرسور کولر گازی مواجه شوید، ممکن است که این قضیه برای شما کمی هزینه داشته باشد. اگر با مواردی مثل این دسته روبرو شدید، اول از همه برای شناسایی علائم خرابی کمپرسور کولر گازی باید به افراد متخصص موجود در این زمینه مراجعه کنید و مشکل را به بهترین شکل ممکن مورد بررسی قرار دهید.

به همین منظور ما در این مقاله از سرمایش، به بررسی 5 دلیل اصلی خرابی کمپسور کولر گازی پرداخته ایم و در ادامه هر کدام از آن ها را برای شما شرح خواهیم داد تا حداقل از ماهیت مشکلات به وجود آمده برای سیستم تهویه منزل یا محیط کاری خود خبر داشته باشید. قطعا وقتی شما اطلاعات مفیدی در این زمینه داشته باشید، پروسه تعمیر کمپرسور کولر گازی شما به شکل بهتری به پیش خواهد رفت.

1. روشن نشدن کمپرسور کولر گازی

یکی از اولین علائم خرابی کمپرسور کولر گازی این است که شما به یکباره متوجه می شوید که هوای محیط مورد نظر بسیار گرم می باشد و اسپیلت مورد استفاده نیز نمی تواند در بهینه سازی دمای اتاق نقش موثری داشته باشد. معمولا در این دسته از موارد وقتی فرد، واحد داخلی کولر گازی را بررسی می کند، با مشکل جدی شناسایی روبرو نمی شود و مشاهده می کند که فن اسپیلت به درستی در حال کار می باشد. اما کاری که بعد از آن باید انجام دهید این است که واحد کندانسور را چک کنید.

هنگامی که صدای فن از این واحد خارجی نیز شنیده شد، این مسئله نشان دهنده این است که کمپرسور کولر گازی مورد نظر شما به طور کلی روشن نشده است. بنابراین وجود صدای فن در واحد خارجی اولین نشانه خرابی کمپرسور کولر گازی است.

اولین اقدامی که پیشنهاد می کنیم باید انجام دهید این است که ترموستات را به هر نحوی که می توانید روشن کنید تا ترموستات بتواند کمپرسور را روشن کند. اگر با انجام این کار هم نتوانستید قدمی در تعمیر کمپرسور کولر گازی بردارید، این نشان می دهد که مشکل به وجود آمده بسیار اساسی است و بهتر است که سریعا برای تعمیر کمپرسور کولر گازی به متخصصین و تکنسین های موجود در این زمینه مراجعه کنید.

معمولا در این مرحله کمپرسور باید تعویض گردد. عدم تعویض کولر گازی ممکن است آسیب های اساسی برای کلیت کولر گازی شما به وجود بیاورد. ممکن است که این کار کمی هزینه بردار باشد اما ارزشش را دارد.

2. خروج هوای گرم از واحد داخلی کولر گازی

اگر کندانسور به خوبی در حال کار باشد و شما شاهد باشید که هوای گرم از کولر گازی خارج می شود، این مسئله هم یک نشانه خرابی کمپرسور کولر گازی است. کمپرسوری که در این مرحله قرار داشته باشد، نمی تواند به خوبی مبرد را در سیکل تبرید به راه بیاندازد؛ همانطور که می دانید مبرد عامل اصلی ایجاد سرما توسط کولر گازی می باشد.

البته دقت داشته باشید که این بروز چنین مشکلی می تواند به دلیل نشت گاز مبرد نیز باشد. اگر کولر گازی شما برای مدت زمان زیادی است که هوای گرم از آن خارج می شود، نشت گاز مبرد می تواند دلیل بروز این این مشکل باشد. تشخیص اینکه مشکل شما جزو کدام مورد است، نیاز به نظر افراد متخصص دارد. در نتیجه بهتر است که سریعا اقدام به تعویض کمپرسور نکنید.

3. قطع شدن برق در هنگام کارکرد کولر گازی

اگر هنگامی که کولر گازی شما در حال کار است، به طور ناگهان برق آن قطع می شود، این هم یکی از علائم خرابی کمپرسور کولر گازی است؛ چراکه ممکن است که کمپرسور شما مقدار بیش از حدی گرما تولید کرده و انرژی قابل توجهی را مورد استفاده قرار داده است. به همین دلیل، به یکباره اسپیلت از کار افتاده و خاموش می شود.

کاری که پیشنهاد می کنیم در این زمینه انجام ندهید، این است که مرتبا کولر گازی را روشن نکنید. چراکه این امر ممکن است به دیگر بخش های واحد خارجی و داخلی شما آسیب های جدی وارد کند.

4. لرزش واحد خارجی کولر گازی هنگام کارکرد

اگر متوجه شدید که واحد کندانسور کولر گازی هر باری که کولر گازی روشن می شود، شروع به لرزش می کند، این مشکل در رابطه با مرحله روشن شدن کولر گازی است. همانطور که می دانید، کمپرسور نقش اصلی را در راه اندازی و شروع به کار سیکل تبرید دارد. بنابراین لرزش کندانسور به دلیل خرابی کمپرسور کولر گازی اتفاق می افتد.

در چنین مواردی برای تعمیر کمپرسور کولر گازی باید سریعا کولر گازی را خاموش کرده و با تکنسین های مرتبط ارتباط گرفته و از آن ها کمک بخواهید.

5. صدای بیش از حد کندانسور کولر گازی

آیا واحد خارجی کولر گازی شما بیش از حد معمول صدا ایجاد می کند؟ این مسئله یک نشانه خرابی کمپرسور کولر گازی است که سبب شده است در اجزای الکتریکی سیستم اسپیلت، مشکلاتی به وجود بیاید. در موارد خیلی نادر دیده شده است که فن موتور کولر گازی عامل برور چنین مشکلی بوده است. به هر حال برای تعمیر کولر گازی خود که این مشکل سر و صدا را دارد، بهتر است که شخصا اقدامی در این زمینه انجام ندهید.

نتیجه

در آخر باید بگوییم که به هیچ عنوان نباید این علائم خرابی کمپرسور کولر گازی را نادیده بگیرید. بسیاری از افراد به این دلیل که کاری از دست آن ها بر نمی آید، به این مسائل بی توجهی کرده و در نهایت به طور کلی سیکل تبرید کولر گازی خود را نابود می کنند. در نتیجه، اگر از آموزش های فنی لازم برخوردار هستید، می توانید شخصا اقدام به بررسی و رفع مشکلات ذکر شده بکنید اما اگر اطلاعاتی در این زمینه ندارید، بهتر است از تکنسین های کولر گازی شهر خود استفاده کنید. در هر صورت برای تعمیر و رفع هر گونه مشکلی که در ارتباط با کولر گازی شما است، سرمایش بهترین مرکزی است که شما می توانید از تکنسین های متخصص و با تجربه آن استفاده کنید.

6دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران یک دیدگاه

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه