چه زمانی شما نیاز به تعمیر کندانسور کولر گازی دارید؟

چه زمانی شما نیاز به تعمیر کندانسور کولر گازی دارید؟

تعمیر کندانسور کولر گازی زمانی آسان به نظر می رسد که شما اطلاعات کافی از کولر گازی و خود کندانسور داشته باشید. تصور زندگی بدون کولر گازی یا تهویه مطبوع خانگی دشوار است، به خصوص در کشوری گرمسیری مانند سنگاپور، مالزی و … . جایی که درجه حرارت و رطوبت در طول سال زیاد است. کولر گازی دستگاهی است که در آن اجزای مختلف با هم همکاری می کنند تا هوای مطبوع و خنکی را در یک اتاق یا سالن بسته ایجاد کنند. یک سیستم سرمایشی همچون اسپلیت معمولاً از دو یونیت اصلی (داخلی) و خارجی تشکیل شده است. در یونیت خارجی کندانسور قرار گرفته است. همانطور که از نام این دستگاه پیداست، این یونیت خارجی وظیفه تراکم و آزاد سازی انرژی گرمایی به بیرون از منزل را به منظور تهیه هوای خنک و تمیز در اختیار سرنشینان در یک فضای بسته قرار می دهد. یک کولر گازی در بخش بیرونی از کمپرسور، فن دمنده، کویل کندانسور، موتورها و خازن ها تشکیل شده است. برای تعمیر کندانسور دانستن این اطلاعات می تواند کاربردی باشد.

در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در زمینه تعمیر کندانسور کولر گازی داشتید، می توانید به مقاله تعمیر انواع کولر گازی بخش سرویس سایت سرمایش مراجعه کنید.

کندانسور چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه متوجه شوید چه زمانی نیاز به تعمیر کندانسور کولر گازی دارید باید ابتدا با وظیفه این وسیله آشنا شوید. مبرد یا مایع خنک کننده وظیفه دفع و جذب گرمای درون یک اتاق و انتشار این گرما را به هوای بیرون دارد. این کار را با کمک کندانسور انجام می دهد. مبرد از اواپراتور به صورت گاز گرم و پر فشار خارج می شود و از طریق خط مکش وارد سیستم می شود. هر کندانسور مجهز به پیستونی است که کار تراکم گاز را با هم انجام می دهد. پس از انجام این کار، هم دما و هم فشار گاز افزایش می یابد. سپس گاز غلیظ شده، خارج شده و از طریق خط تخلیه وارد می شود. از آنجا که گرما از دمای بالاتر به دمای پایین تر جریان می یابد، گرمای ذخیره شده در مبرد به طور خودکار به بیرون منتقل می شود. پس از اتمام کار، مایع خنک کننده به دمای معمولی و حالت مایع خود بر می گردد و در نقطه اصلی چرخه سیستم به ادامه کار خود می پردازد. حال که به خوبی با وظیفه کندانسور آشنا شدید می توانید بهتر به تعمیرات کندانسور اسپلیت خود بپردازید.

رایج ترین مشکلات کندانسور

اگر کندانسور کولر گازی شما دچار مشکلاتی می شود، علائمی از خود نشان می دهد. در اینجا چند مشکل معمولی برای کندانسور وجود دارد که نشان می دهد زمان تمیز کردن و تعمیر کندانسور کولر گازی شماست:

1-کولر گازی به خوبی هوا را سرد نمی کند

کولر گازی به دلایل مختلفی می تواند عملکرد همیشگی خود را نداشته و هوای سرد تولید نکند. خرابی کندانسور می تواند یکی از این دلایل باشد. به عنوان مثال ، برای کار کردن کولر گازی، فشار تخلیه باید بالاتر از فشار مکش باشد. در صورت عدم اختلاف بین فشار تخلیه و فشار مکش، کندانسور و کولر گازی در انجام کار خود ناکام می شوند. بنابراین، اگر کولر گازی شما به طور صحیح خنک نمی شود، بهتر است برای تعمیر کندانسور کولر گازی با تکنسین با تجربه در تماس باشید.

2-کولر گازی دچار نشتی شده است

کندانسور نقش کلیدی در عملکرد کلی کولر گازی شما دارد. با گردش مایع خنک کننده از طریق کویل کار می کند و سپس کندانسور به تبخیر مایع ادامه می دهد. کندانسور و کمپرسور از طریق لوله هایی که هوای خنک در آن جریان دارد به یکدیگر متصل می باشند و به بیرون آمدن گرما کمک می کنند.

وجود نشت در این لوله ها بر عملکرد دو قسمت و در نهایت سیستم تهویه مطبوع تأثیر می گذارد. در این مورد نیز شما باید به تعمیر کندانسور دستگاه خود بپردازید. تعمیرات کندانسور اسپلیت در صورتی که به موقع و به درستی انجام نشود، ممکن باعث دردسر بزرگی برای شما شود.

3-کولر گازی دچار نشتی مایع مبرد شده است

در کولر گازی، لوله های نازک وظیفه انتقال مبرد را بین کندانسور و کمپرسور بر عهده دارند. بنابراین ، این لوله ها در سیستم تهویه مطبوع نقش اساسی دارند. بنابراین بسیار محتمل است که به محض شروع نشت این لوله ها، آنها می توانند به عنوان یک تهدید بالقوه برای کل سیستم باشند. اگر کولر گازی شما صدای زیادی از خود تولید کند یا اینکه لوله های آن دچار یخ زدگی شوند شما نیاز به تعمیر کندانسور کولر گازی خود خواهید داشت.

4-مشکلات برقی مربوط به کولر گازی

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است شما را درگیر تعمیر کندانسور کند، مشکلات برقی این دستگاه است. تهویه هوا ترکیبی از چندین مؤلفه مختلف است که برای خنک کردن فضاهای بسته در طی فرایند سیستم خود کار می کنند. به عنوان مثال موتور کندانسور که از برق برای انجام فرایند استفاده می کند و فن و دیگر بخش ها انرژی را انتقال می دهد. از آنجایی که تمام اجزای سیستم کولر گازی به هم متصل هستند، یک خطا در یک قسمت نیز می تواند منجر به نقص در قسمت های دیگر شود. بنابراین، هر گونه خطا در مدارهای الکتریکی به راحتی می تواند دستگاه را دچار آسیب کند و آنجاست که شما نیاز به تعمیر کندانسور پیدا می کنید.

5-وجود گرد و غبار در کندانسور کولر گازی

یکی دیگر از مشکلات که ممکن است شما را وادار به تعمیر کندانسور کولر گازی کند، انباشته شدن گرد و غبار در کندانسور است. از آنجا که معمولا کندانسورها در محیط بیرون خانه قرار می گیرند، گرد و غبار زیادی ممکن است عملکرد کندانسور را تحت تاثیر قرار دهد.

از این رو شما زمانی که با یک تکنسین تعمیر کولر گازی در مشهد یا هر شهر دیگری که هستید، ارتباط بگیرید، او در رابطه با تعمیرات کندانسور اسپلیت به شما این موضوع و به دنبال آن تمیز کردن کندانسور را به شما عنوان می کند.

5دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران یک دیدگاه

  • مصطفی
 حقیقی

    afarin matlab khobi bood 😍😍😍

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه