بهبود عملکرد سردخانه، بهبود عملکرد کمپرسور سردخانه
10 راهکار شگفت انگیز بهبود عملکرد سردخانه ها

10 راهکار شگفت انگیز بهبود عملکرد سردخانه ها

این مقاله راهکارهایی را برای بهبود عملکرد سردخانه ها به شما ارائه می دهد. شما به عنوان یک فرد بالغ، قطعا می دانید که سردخانه ها منبعی برای فشرده سازی انرژی سرمایشی است. همان طور که می دانید سردخانه ها، یخچال های بزرگی هستند که به صورت ساکن در قالب یک اتاق یا سالن و همین طور به صورت سیار در قالب اتاقک هایی که معمولا به خودروها برای جابجایی، متصل می شود، در دنیا با انواع مختلفی، وجود دارند. مکانیزم سردخانه ها همانند یخچال از یک کمپرسور، کندانسور، گاز برودتی، شیر انبساط، اواپراتور، فن ها و لوله های ارتباطی، تشکیل شده است.

در این مقاله می خواهیم 10 راهکار اساسی برای بهبود عملکرد سردخانه ها به شما ارائه دهیم. این راهکارها، برگرفته از تجربیات کارشناسان و اپراتورهای بزرگ ارائه دهنده خدمات تعمیرات یخچال و سردخانه ها است.

اگر به خوبی راهکارهایی که در ادامه با هم بررسی می کنیم را متوجه شوید، تاثیر مستقیم آن را به میزان هزینه های ماهانه شما برای سردخانه ها، خواهید دید. تغییرات سیستمیک کوچک در سردخانه ها، همچنین می توانند کیفیت محصول را بهبود بخشد، باعث کاهش زمان در سرد شدن و افزایش عملکرد در راستای ایمن سازی شود. مراقبت و بکارگیری این راهکارها برای محیط زیست نیز مناسب است و ردپای محیطی از امکانات شما را تا حد امکان، کاهش می دهد.

زیر نظر داشتن مقدار انرژی مصرفی در سردخانه ها

فهمیدن اینکه سیستم سردخانه شما در حال حاضر چه نیازهایی دارد و چه زمان هایی انرژی بیشتری مصرف می کند، اطلاعات خوبی است با زیر نظر داشتن سامانه مصرف انرژی دستگاه به آن دسترسی پیدا می کنید. ما پیشنهاد می کنیم که برای این جریان یک سیستم مانیتورینگ ایجاد کنید. سیستمی که با آن، می توانید به راحتی مصرف انرژی سردخانه را کنترل کنید. این به نوبه خود می تواند به بهبود عملکرد سردخانه اثرگذاری کند. نظارت بر فرایند طبیعی و فصلی سیستم های برودتی به شما امکان می دهد تا زودتر علائم هشدار دهنده برای شکست را تشخیص دهید. اگر سیستم شما با مصرف بالای انرژی روبرو شود، دلیل این مصرف بالا، ممکن است نشت مبرد، قطعات معیوب، سخت افزار خراب، درب ورودی خراب باشد که به مشکلاتی در محیط سردخانه، خطای اپراتور یا یخ زدگی منجر شود. بهبود عملکرد کمپرسور سردخانه زمانی به خوبی محقق می شود که شما به خوبی بتوانید، مقدار انرژی مصرفی را زیر نظر بگیرید.

بهبود عملکرد سردخانه، بهبود عملکرد کمپرسور سردخانه

مدیریت درب های ورودی سردخانه

مدیریت روزانه درب ورودی سردخانه ها یکی از آیتم هایی است که در مصرف انرژی و عمر سیستم آن، تاثیر بسیاری می گذارد. رسیدگی به موقع به این جریان، می تواند بر هزینه های جاری شما و عایق کاری هایی که ممکن است برای این مکان ها، استفاده کنید، اثرگذار باشد.

هوای داخل تاسیسات سردخانه نسبتا خشک است و هوایی که در بیرون قرار دارد، دارای رطوبت های مختلفی است. این تفاوت هوا، اگر از سوی شما، به خوبی رسیدگی نشود، ممکن است به دستگاه آسیب بزند. زمانی که بعد از مدتی درب سردخانه را باز می کنید، اگر به مقدار باز بودن آن توجه نکنید، ممکن است عملکرد کمپرسور سردخانه پس از مدتی دچار اختلال کنید. این نکته حائز اهمیت است که فقط 20 ثانیه طول می کشد که جریان هوا به طور کامل وارد، سردخانه شود. اگر به مقدار زیاد به درون سردخانه ها، نفوذ کند انرژی زیادی هدر رفته و در طولانی مدت سیستم را دچار مشکل می کند.

تمام این رطوبت سرانجام روی کولر (تبخیر کننده) به شکل قطرات آب، برفک یا یخ جمع می شود. هنگامی که یخ زدگی یا یخ، بیش از حد ضخیم شود، به عنوان عایق عمل می کند و ظرفیت خنک کننده را کاهش می دهد و مدت زمان طولانی تری برای ایجاد هوای سرد صرف می کند. پس از مدتی رطوبت در تماس با اولین سطح سرد، فریز می شود. این شامل دیوارها، کفها، میلگردها و قطعات جانبی سردخانه ها است. در اتاق های فریزر، این ممکن است باعث ایجاد مشکلات ایمنی در برابر یخ ها و مشکلات مربوط به فساد شدن مواد غذایی شود.

در ادامه راهکارهایی را به شما ارائه می دهیم. این راهکارها به بهبود عملکرد سردخانه ها کمک شایانی می کند:

  • برای باز و بست درب سردخانه ها سیستم هشدار دهنده قرار دهید
  • برای قسمت درب های ورودی، از پرده های ضخیم استفاده کنید.
  • قطعات تشکیل دهنده درب ها را در مدت زمان های مشخص چک کنید، شاید لازم باشد که قطعاتی را تعویض کنید، یا واشرهایی را اضافه کنید.
  • برای ایمنی بیشتر و سرعت بالاتر، از درب های اتوماتیک استفاده کنید.

بهبود گردش هوا در داخل سردخانه ها

گردش هوا در اطراف دیوارهای سردخانه برای عملکرد سیستم و حفظ کیفیت آن، بسیار مهم است. سیستم فن ها اگر در دوره های مشخص سرویس شود، فیلترهایی که بر سر راه این هواکش ها، قرار دارد به موقع، تعویض شود، به راحتی هزینه هایی که شما بابت انرژی بالا، صرف می کنید را کاهش می دهد. بهبود عملکرد کمپرسور سردخانه یا بهبود عملکرد سردخانه با بهبود گردش هوا در این مکان ارتباط مستقیم دارد.

بهبود عملکرد سردخانه، بهبود عملکرد کمپرسور سردخانه

مدیریت دما هوای سردخانه ها

بیشتر ترموستات های دیجیتال مدرن شامل تعداد زیادی متغیر هستند تا تکنسین تبرید فروتنانه بتواند شرایط را برای ایجاد بهترین حالت ممکن، خود انتخاب کند. حال ممکن است با سوالاتی روبرو شوید:

آیا درجه بندی و کنترل دمای شما، کالیبره شده و دقیق است؟

آیا محصول خود را به خوبی خنک می کند؟

آیا می دانید یک اتاق خنک +2 درجه سانتیگراد، انرژی بیشتری به نسبت یک اتاق خنک +4 درجه سانتیگراد مصرف می کند؟

یک بررسی ساده این است که سنسور دمای اتاق را به مدت 5 دقیقه در یک ظرف کوچک آب یخ قرار دهید و نتیجه را مشاهده کنید. نمایشگر باید در حالت ایده آل 0 درجه سانتیگراد تا 0.5 باشد. اگر صفحه نمایش شما فقط عدد کامل را نشان می دهد، به دنبال 0 درجه سانتیگراد یا 1 درجه سانتیگراد باشید. اطمینان حاصل کنید که سنسور شما ضد آب است یا با دقت در یک محفظه پلاستیکی پیچیده شده و مدت زمان بیشتری را برای تثبیت صرف می کند. اگر سنسور کمتر از 0 درجه سانتیگراد را نشان دهد، اتاق شما ممکن است گرم باشد و اگر بیشتر از 0 درجه سانتیگراد را نشان دهد اتاق شما ممکن است خیلی سرد باشد. یک پاسگاه تست کالیبراسیون را به برنامه خدمات بعدی خود برای بهبود عملکرد سردخانه، اضافه کنید.

این مطلب ادامه دارد …

6دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
سرمایش

سرمایش 77پست تا امروز

دیدگاه کاربران بدون دیدگاه

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه