معایب یخچال فریزر سامسونگ | 10 عیب غیرقابل انکار

معایب یخچال فریزر سامسونگ | 10 عیب غیرقابل انکار

یخچال فریزر سامسونگ مانند هر یخچال فریزر دیگری ممکن است دچار اختلالات و ایراداتی شود. بررسی دوره‌ای یخچال فریزر در طول دوره‌های زمانی منظم باعث تشخیص به موقع عیوب دستگاه می‌شود.

تقریبا تمام معایبی که برای یخچال فریزر سامسونگ می‌تواند رخ دهد به راحتی قابل حل می‌باشند. در این مقاله مهم ترین عیوبی که ممکن است برای هر یخچال فریزر سامسونگ رخ دهد و راه حل رفع آن به تفضیل توضیح داده می‌شود.

بزرگ ترین معایب یخچال فریزر سامسونگ که ممکن است با آن روبه رو شوید شامل موارد زیر می‌باشند:

  • وجود مشکل در یخ ساز یخچال فریزر سامسونگ
  • نشتی یخچال فریزر سامسونگ
  • سرد نکردن یخچال فریزر سامسونگ
  • مشکل بالا رفتن دمای یخچال فریزر سامسونگ
  • اختلال در فعال شدن آلارم فیلتر تصفیه یخچال فریزر سامسونگ
  • بیش از حد گرم شدن موتور یخچال فریزر سامسونگ
  • علت تشکیل برفک در یخچال فریزر سامسونگ
  • علت شنیده شدن سرو صدای بسیار زیاد از یخچال فریزر سامسونگ
  • اختلال در روشن شدن یخچال فریزر سامسونگ
  • بوی نامطبوع در یخچال فریزر سامسونگ

با ما در ادامه این بررسی در بلاگ سرمایش همراه باشید:

مشکل خرابی یخ ساز یخچال فریزر سامسونگ و راه حل آن

یکی از شایع ترین معایب یخچال فریزر سامسونگ خراب بودن یخ ساز آن است. معمولا این اختلال ناگهانی و بدون هیچ پیش زمینه‌ای رخ می‌دهد. در چنین حالتی اصلا نگران نشوید چون همانطور که گفته شد این مشکل در یخچال فریزرهای سامسونگ بسیار شایع است. این اختلال جدی نیست و به راحتی قابل حل است.

به طور معمول صاحبان یخچال فریزر سامسونگ تصور می‌کنند علت ایجاد مشکل در تولید یخ، خرابی خود یخ ساز آن است که به درستی عمل نمی‌کند، در صورتی که علت دیگری برای آن وجود دارد. علت رخداد این اتفاق این است که ورودی آب به دستگاه یخ ساز به صورت کامل و یا حدودی بسته شده است در نتیجه آبی وارد این قسمت نمی‌شود که بتواند تبدیل به یخ شود.

برای حل این اختلال در ابتدا ورودی آب به محفظه یخ ساز را از نظر انسداد با یخ بررسی کنید، اگر یخ در مسیر ورود آب در سیستم وجود داشت سعی کنید این تکه‌های یخ را با آب گرم باز کنید. سپس سوراخی که در محل شیر سدل قرار دارد را چک کنید. در صورت انسداد، سوراخ آن را با یک سوزن نازک باز کنید. هنگام کار با شیر سدل حتما از یک سطل استفاده کنید تا آب روی زمین نریزد.

مشکل نشتی یخچال فریزر سامسونگ و روش رفع آن

از دیگر معایب یخچال فریزر سامسونگ می‌توان به نشتی بی علت آن اشاره کرد. این مشکل معمولا تاثیری در عملکرد دستگاه ندارد و فقط باعث کثیفی محیط اطراف آن می‌شود.

معروف ترین علل نشتی یخچال فریزر شامل موارد زیر می‌تواند باشد: بسته بودن لوله تخلیه دستگاه، تراز نبودن یخچال، وجود مشکل در مسیر لوله‌ها و هر علت دیگری می‌تواند از علل نشتی باشد.

ابتدا مسیر لوله‌ها را از نظر وجود نشتی بررسی کنید، در صورتی که مشکلی از این لحاظ وجود نداشت به پایه‌های یخچال فریزر و تراز بودن آن‌ها توجه داشته باشید. در صورتی که دستگاه تراز باشد آبی که از درون یخچال به ظرف زیر آن ورود پیدا می‌کند به سرعت تبخیر می‌شود و اثری از آن باقی نمی‌ماند اما اگر دستگاه تراز نباشد، آب در یک سمت یخچال جمع می‌شود، کامل تبخیر نمی‌شود؛ در نتیجه به بیرون نشت می‌کند. به منظور جلوگیری از انسداد در مسیر لوله‌های تخلیه، به صورت مرتب آن‌ها را تمیز کنید تا فرصت جرم گیری و در نتیجه انسداد به لوله‌ها داده نشود.

سرد نکردن یخچال فریزر سامسونگ

معمولا علت سرد نکردن یخچال فریزر قطعی برق می‌باشد به همین دلیل در مرحله اول دو شاخه برق را بررسی کنید که از پریز خارج نشده باشد. سپس فیوز برق را چک کنید، زیرا گاهی ممکن است در اثر نوسان برق اصطلاحا فیوز بپرد و برق قطع شود.

در مرحله دوم درجه یخچال و ترموستات را روی دمای دلخواه تنظیم کنید. در مرحله آخر نیز از تعمیرکاران ماهر و باتجربه کمک بخواهید.

مشکل بالا رفتن دمای یخچال فریزر سامسونگ

بالا رفتن دمای درون یخچال فریزر علل متعددی می‌تواند داشته باشد که در زیر به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم: ۱. گاهی علت بالا رفتن دمای یخچال فریزر بسته نشدن کامل درب یخچال و تبادل هوای بیرون با داخل است. ۲. وجود برفک فراوان در یخچال فریزر مانع تهویه هوای سرد در دستگاه می‌شود در نتیجه درجه حرارت در درون قفسه‌های یخچال فریزر افزایش می‌یابد. ۳. سومین و مهم ترین علت کمبود گاز مبرد می‌باشد. ۴. نچرخیدن فن عامل دیگر بالا رفتن درجه حرارت یخچال است.

فعال شدن آلارم فیلتر تصفیه یخچال فریزر سامسونگ

زمانی که آلارم فیلتر تصفیه یخچال فریزر سامسونگ روشن می‌شود نشان دهنده این است که فیلتر جرم گرفته و دیگر قابل استفاده نیست به همین دلیل باید تعویض شود.

برای تعویض فیلتر تصفیه از یک تعمیرکار کاربلد کمک بخواهید. در صورتی که اطلاعاتی در این مورد ندارید، هرگز سعی نکنید تعویض آن را به تنهایی انجام دهید، زیرا فیلتر تصفیه یخچال فریزر مواد معدنی و نیترات به آب اضافه می‌کنند و همچنین سبب خاصیت ضد باکتری آب می‌شوند. باتوجه به اهمیت وظایف فیلتر تصفیه بهتر است که تعویض آن، توسط افراد ماهر در زمینه تعمیرات یخچال فریزر صورت بگیرد.

بیش از حد گرم َشدن موتور یخچال فریزر سامسونگ

زمانی که درجه حرارت موتور یخچال فریزر به بیش‌ تر از ۸۰ درجه سانتی گراد برسد، موتور به شدت داغ می‌شود و حتی ممکن است موتور بسوزد. در چنین حالتی باید به سرعت دو شاخه یخچال فریزر را از پریز برق بکشید. سپس از یک تعمیرکار حرفه‌ای درخواست کمک کنید.

علت تشکیل برفک در یخچال فریزر سامسونگ

برفک زدن روی دیواره یخچال یکی از شایع ترین مشکلات هر یخچال فریزری است. معمولا علت این موضوع اختلال در قطعه دیفراست دستگاه می‌باشد. این قطعه را می‌توانید تعمیر و یا تعویض کنید.

علت شنیده شدن سرو صدای بسیار زیاد از یخچال فریزر سامسونگ

صدای زیاد و بیش از حد به طور معمول زمانی از یخچال فریزر به گوش می رسد که یا فن دستگاه دچار مشکل شده و به درستی عمل نمی‌کند و یا این‌که پایه‌های یخچال تراز نباشد.

اختلال در روشن شدن یخچال فریزر سامسونگ

یکی از اصلی ترین معایب یخچال فریزر سامسونگ روشن نشدن ناگهانی آن است. چهار دلیل عمده برای این موضوع وجود دارد: ۱. قطعی برق دستگاه، ۲. وجود عیب در ترموستات، ۳. اورلود یخچال فریزر و ۴. مشکل در موتور.

در مواردی که سه علت ابتدایی چک شد، چهارمین علت باید به دقت بررسی و رفع عیب شود.

بوی نامطبوع یخچال فریزر سامسونگ

در یخچال فریزهایی که مدت کوتاهی از زمان روشن شدن آن‌ها گذشته است، معمولا علت بوی بد یخچال فساد و گندیدن مواد غذایی است اما در مواردی که مدت زمان زیادی از بخچال فریزر استفاده کرده‌ایم و آثاری از مواد گندیده دیده نمی‌شود به خرابی ذغال بوگیر داخل یخچال شک می‌کنیم‌.

6دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
حسین موسوی نیا

حسین موسوی نیا 13پست تا امروز

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه