راهکارهایی برای رفع بوی بد آبسردکن یخچال

راهکارهایی برای رفع بوی بد آبسردکن یخچال

رفع بوی بد آبسردکن یخچال می تواند برای شما کار مشکلی باشد آن هم زمانی که نیاز بسیاری به آب سرد داشته و به دلیل این بوی بد نمی توانید از آبسردکن استفاده کنید. این بوی بد از متداول ترین مشکلاتی است که برای آبسردکن های یخچال ها به وجود می آید و می تواند دلایل مختلفی نیز داشته باشد. این مورد را باید در راستای خرابی های یخچال قرار داد و نباید بدون داشتن اطلاعات خاصی دست به تعمیر یا تعویض وسیله ای از یخچال کنید. رفع بوی بد آبسردکن یخچال در وهله اول باید عیب یابی شود.

معمولا در بیشتر یخچال ها این مشکل وجود داشته و چیز جدیدی نیست که بخواهید نگران آن باشید. پس اگر تصور می کنید با مشکل بزرگی رو به رو هستید سخت در اشتباه هستید. در ادامه با هم به بررسی برخی راهکارها برای رسوب زدایی آبسردکن و موارد مربوط به بوی بد آبسردکن را با هم بررسی می کنیم.

بوی بد آبسردکن یخچال به چه دلیل است؟

معمولا به 4 دلیل مختلف ممکن است آبسردکن یخچال شما دچار بوی بد شده باشد. ممکن است زمانی که شما یخچال جدید خریداری کرده باشید، آبسردکن آن بوی بدی از خود تولید کند. دلیل دوم نگهداری آب به مدت بسیار طولانی مانند یک ماه یا بیشتر که قطعا می دانید که آب راکد در یک مکان بعد از گذشت مدت زمان زیاد دیگر برای خوردن توصیه نمی شود.

سومین دلیل بوی بد استفاده کردن از فیلترهایی با کیفیت پایین است که می تواند بعد از مدتی باکتری هایی تولید کند که دچار بوی بد در آبسردکن می شوند. دلیل چهارم نیز تمیز نکردن به موقع یخچال است که به نظر بنده این مورد مهم ترین علت می باشد.

در ادامه هر کدام از دلایل بالا برای رفع بو به دقت بررسی می کنیم:

رفع بوی بد آبسردکن یخچال های جدید خریداری شده

اگر به تازگی یخچال جدید خریداری کرده اید و با استفاده از آبسردکن آن متوجه بوی بدی از آن شدید، هیچ نگران نباشید. این امر کاملا طبیعی می باشد. تقریبا بیشتر یخچال هایی که نو خریداری می کنید به دلیل نو بودن پلاستیک و موادی که برای ساخت آبسردکن از آن استفاده می کنند، بویی از خود ایجاد می کند که می تواند برای شما ناراحت کننده باشد. راهکار ما این است. شما کافیست به شستشوی مخزن آبسردکن خود پرداخته و با چند بار پر و خالی کردن آن مخزن کم کم بوی بد آن از بین می رود.

رفع بوی بد آبسردکن یخچال از آبی که مدت زیادی درون آن مانده است

این نکته را همیشه آویزه گوشتان کنید و آبی که به مدت زیاد در یک مکان راکد قرار دارد را برای نوشیدن استفاده کنید. این آب بعد از مدت ها موادی را از خود تولید می کند که می تواند برای بدن شما مضر باشد. دلیل بوی بد آن نیز همین است. برای رسوب زدایی آبسردکن و رفع این بو و زردی مخزن کافیست مخزن را با وایتکس و مواد شوینده قوی بشویید. سپس با خشک شدن آن دوباره با مواد شوینده معمولی شستشو داده تا اثرات وایتکس از بین برود. سپس می توانید از آبسردکن خود که دیگر بوی بدی نمی دهد، استفاده کنید.

رفع بوی بد ناشی از فیلترهای بی کیفیت یخچال

گاهی ممکن است با باز کردن درب یخچال بوی بدی به مشام شما بخورد. البته که دلیل این مورد می تواند مواد غذایی فاسد شده در یخچال هم باشد اما آیا فقط همین است؟ خیر. فیلترهای بی کیفیتی که در یخچال ها و دستگاه تصفیه آب یخچال استفاده می شود ممکن است دلیل این بوی بد باشد. این فیلترها بعد مدت زمانی میکروب ها و باکتری های آبی که تصفیه می کنند را جذب کرده و آنجا شما با انبوهی از میکروب ها روبرو هستید که بوی بدی را درون یخچال شما ایجاد کرده اند. ما در این مورد به شما پیشنهاد می دهیم قبل از پایان عمر فیلترهای یخچال، آن ها را تعویض کنید. برای رفع بوی بد آبسردکن یخچال در این مورد با تعویض فیلترها بعد از مدتی این بو از بین می رود. چه بسا پیشنهاد می دهیم بعد از تعویض فیلترهای یخچال با رسوب زدایی آبسردکن کاملا این بو را از بین ببرید.

فیلترها تماما تاریخ انقضا داشته و تا زمان انقضا هم ممکن است بوی بدی را ایجاد نکند ولی در برخی موارد ممکن از زودتر از موعد فیلترها دچار مشکل شود. پس پیشنهاد می دهیم 3 ماه قبل از تاریخ انقضا از تکنسین های تعمیر یخچال بخواهید که برای تعویض فیلتر به منزل شما بیاییند.

چگونه آبسردکن یخچال را تمیز کنیم؟

حال ممکن است برای شما سوال باشد که چگونه آبسردکن یخچال را تمیز کنیم. در ادامه سه روش برای تمیز کردن و رسوب زدایی آبسردکن برای رفع بوی بد آبسردکن یخچال برای شما ارائه داده ایم:

شستشوی مخزن آبسردکن با سرکه

برای شستشوی مخزن آبسردکن با سرکه به دو روش می توانید عمل کنید. سرکه جز موادی است که به راحتی بوی بد را از بین می برد و شما با استفاده از آن در این موارد می توانید مشکل بوی بد آبسردکن را از بین ببرید. با دو روش با استفاده از سرکه می توانید این کار را انجام دهید. در روش اول می توانید محلولی از آب گرم و سرکه درست کنید و با پارچه مخزن را تمیز کنید. روش دوم که کاربردی تر نیز می باشد، می توانید مقدار زیادی محلول آب و سرکه را ایجاد کرده و با قرار دادن مخزن درون آن به رسوب زدایی آبسردکن بپردازید.

شستشوی مخزن با جوش شیرین

در این حالت نیز مانند شستشو با سرکه می باشد با این تفاوت که شما باید محلول جوش شیرین را به مدت 10 دقیقه درون مخزن نگهداری کنید تا کاملا بوی بد از بین برود. در این حالت مخزن شما باید از این محلول کاملا پر شده باشد تا بیشترین تاثیر خود بگذارد.

رفع بوی بد آبسردکن یخچال با آب و وایتکس

در این حالت باید دقت کنید این مواد برای بدن خطرناک است و شما حتما باید موارد ایمنی را بیشتر رعایت کنید. اما این مورد را بدانید که وایتکس برای تمیزکاری آبسردکن یخچال کاربرد بیشتری دارد و همین طور اثرگذاری بیشتری نیز نسبت به دو روش قبل خواهد داشت.

6دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه

  • جلال
 آشوری

    شما همیشه امیدوارم کننده صحبت می کنید و این خیلی خوبه

    پاسخ دهید

  • اسماعیل
 طالبی

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه