کولر گازی تقلبی و تکنیک های شناسایی آن

کولر گازی تقلبی و تکنیک های شناسایی آن

کولر گازی تقلبی این روزها مشکلات زیادی را برای خریداران این محصول ایجاد کرده است. برخی از فروشگاه ها ممکن است جنس فیک یا تقلبی یک مارک معتبر و معروف را برای فروش بیشتر به عنوان جنس اصل به مردم تحویل دهند. در بازار کولر گازی نیز جریان به همین صورت است. قطعا بسیاری از شما اطلاعات کافی در زمینه کولر گازی ندارید. بسیاری از فروشندگان نیز با چند سوال ساده میزان اطلاعات شما در مورد کولر گازی را سنجیده و سپس جنس نامرغوب و تقلبی را به شما می فروشند.

در این مقاله سعی داریم راه های تشخیص کولر گازی تقلبی از کولر گازی اصلی را به شما آموزش دهیم. البته هدف اول ما شناخت بهتر کولر گازی است. اگر به اندازه کافی در مورد کولر گازی اطلاعات داشته باشید، در خریدتان دقت بیشتری می کنید. در ادامه با ما در سری مقالات فروشگاه برودتی سرمایش همراه باشید.

راه های شناخت کولر گازی تقلبی

معمولا کولر گازی های تقلبی در بازار بدون گارانتی عرضه می شوند و اختلاف قیمتی آن با کولر گازی با گارانتی حدود 5 درصد از قیمت کل است. برای خرید مطمئن تر سعی کنید همیشه جنس را با گارانتی مربوطه خود خریداری کنید. البته در نظر گرفتن شرکتی که کولر گازی را گارانتی می کند نیز اهمیت زیادی دارد. برخی از شرکت های گارانتی، خدمات و گارانتی خوبی را به مشتریان خود ارائه نمیدهند.

مورد دیگری که در کولر گازی های تقلبی دیده شده است، کمپرسورهایی است که در آن استفاده می شود که معمولا از کمپرسور 18000 هزار به جای 24000 و از 9000 به جای 12000 استفاده می کنند. همین طور استفاده از لوله مسی با قطر کوچک تر در اتصالات. این موارد توسط شما قابل تشخیص نیست.

جنس های اصلی هر شرکت دارای بارکدهای خاصی است که می توانید با مراجعه به سایت برند آن، بارکد جنس را بررسی کرد. به عنوان مثال در بارکد کولر گازی یک شرکت ممکن است فقط سه حرف انگلیسی به کار برده شود. حال با در نظر گرفتن این مورد شما می توانید به سایت برند مورد نظر مراجعه کرده و از نوع بارکد آن با خبر شوید.

 

این جریان برای کولر گازی ها نیز برقرار است. کولر گازی های OGENERAL و Samsung و … دارای الگوی خاصی در بارکدشان هستند که می توانید نوع بارکد این برندها را از وب سایت برند و صفحه های رسمی این برندها در شبکه اجتماعی با خبر شوید.

البته این روزها به قدری تکنولوژی پیشرفت کرده است که با در نظر گرفتن تمام موارد بالا باز هم کولر گازی تقلبی نصیبتان شود. اما نکته ای که می تواند به شما کمک بسیاری کند، خرید از فروشگاه های معتبر است.

پس در نتیجه شناخت کولر گازی تقلبی کار ساده ای نیست و بهتر است که خرید خود از فروشگاه شناخته شده و معتبر انجام دهید.

مشکلات کولر گازی تقلبی

کولر گازی های تقلبی معمولا عمر کمتری به نسبت نمونه اصلی دارند. مصرف برق بالاتری نسبت به کولر های اصلی دارند، به گونه ای که ممکن در مقایسه با نمونه های اصلی که در مکان های دیگر مشاهده می کنید تفاوت فاحشی داشته باشند. و همین طور تفاوت های زیادی نیز در کیفیت قطعات خود دارد. حال ممکن است بپرسید که مشکلات کولر گازی تقلبی چیست. قطعا با خرید دستگاه تقلبی شما باید به دنبال تعمیر کولر گازی در مشهد باشید. پس به این مورد نیز توجه کنید.

کولر گازی های تقلبی فیلترهای ضعیف تری نسبت به کولرهای اصلی دارند. از همین رو با گذشت مدت زمانی، دچار مشکل شده و کیفیت هوایی که تولید می کند را کاهش می دهد. از این رو شما ممکن است با مشکلات تنفسی روبه رو شوید.

یکی دیگر از مشکلات کولر گازی تقلبی اتصالات ضعیف آن است. اتصالات ضعیف کولر گازی تقلبی باعث نشتی گاز دستگاه به بیرون می شود. نشتی گاز نیز باعث می شود راندمان دستگاه پایین بیاید و سرما یا گرمایی که در اوایل مصرف داشته را نداشته باشد.

یکی از تغییرات فاحشی که در کولر گازی های غیر اصلی دیده شده است، استفاده از برد غیر اصلی است. برد فرمانی یا مدار الکتریکی دستگاه یکی از مهمترین بخش های داخلی کولر گازی و همین طور یکی از گران ترین بخش های داخلی آن است. تعمیر این قطعه کار ساده ای نیست. از همین رو ما پیشنهاد می کنیم که شناخت کولر گازی تقلبی را در خرید کولر گازی خود در اولویت بگذارید.

مشکلات این بخش معمولا با درست کار نکردن برنامه های سرمایشی و گرمایشی، تغییرات دما خودکار در زمان روشن بودن دستگاه و همین طور خاموش روشن شدن خود به خود دستگاه است.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی داشتیم شما را با راه های شناخت کولر گازی تقلبی آشنا کنیم. شما برای شناخت بهتر کولر گازی تقلبی بهتر است اول با کولر گازی آشنا شوید. به طور کلی در خرید هر جنس اگر شناخت کافی از آن داشته باشید، کسی نمی تواند جنس تقلبی را به شما بفروشد. جنس های اصلی معمولا دارای بسته بندی خاص با یک بارکد مشخص بر روی تمام قطعات آن است. امیدواریم با در نظر گرفتن موارد بالا بتوانید بهترین خرید کولر گازی خود را انجام دهید.

5دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران بدون دیدگاه

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه