شرح کامل طریقه شستن کولر گازی پنجره ای

شرح کامل طریقه شستن کولر گازی پنجره ای

قصد ما از این مطلب آموزش شستن کولر گازی پنجره ای است، انجام به موقع سرویس کولرگازی و شستشوی آن باعث طول عمر بیشتر این دستگاه می شود.

شاید بپرسید اصلا کولر گازی پنجره ای چیست و چه چیزی باعث متمایز شدن آن از بقیه کولر گازی ها شده است؟

کولرهای گازی پنجره ای بسیار کوچک تر از کولر گازی معمولی هستند به سادگی در پنجره و یا کانال ایجاد شده متناسب برای آن نصب می شوند. در نظر گرفتن ابعاد و اندازه مورد نظر برای خرید دستگاه بسیار ضروری است. و نصب آن بسیار بی دردسر می باشد. این نوع کولر ها درست است که نیاز به لوله کشی و سیم کشی نداردند اما مصرف برق بیشتری نسبت به کولرگازی های معمولی دارند. بهترین زمان برای نظافت کولر گازی پنجره ای و تمیز کردن کولرگازی فصلی است که از آن استفاده نمی شود.

بهتر است زمانی که کولرگازی مورد استفاده شما نیست آن را در خانه و یا اگر امکان جا به جایی نیست  آن را با پلاستیک های ضخیم و یا برزنت عایق کنید تا از آب و گرد و خاک دور باشد. کولر گازی پنجره ای همانند کولر های گازی دیواری نیست که دارای دو پنل مجزا باشد و با یک سیستم لوله کشی فلزی یا مسی به هم متصل شده باشد. شستن کولر گازی پنجره ای بسیار کار راحتی است. بهترین راه حل برای نظافت کولر گازی پنجره ای استفاده از دستگاه های باد با فشار متوسط و اسپری پراکسید هیدروژن است، به یاد داشته باشید که کولر گازی را با الکل و یا مواد سفید کننده تمیز نکنید زیرا این موادها قابل استغال هستند و بسیار خطرناک می باشند. در هنگام شستن کولر گازی پنجره ای دستگاه را خاموش کنید و از برق جدا کنید تا هیچگونه خطری شما را نهدید نکند. در نظر داشته باشید که رعایت نکردن این نکات ممکن است شما را وادار کند که به دنبال تعمیر کولر گازی در مشهد بگردید.

طریقه شستن کولر گازی پنجره ای و زدودن گرد و غبار

دستگاه باد را با  فشار متوسط  قسمت دهانه کولرگازی و یا محل خروج باد بگیرید و اجازه دهید گرد و غبار از دستگاه خارج شود اگر دستگاه باد در دسترس نبود میتوانید با اسپری پراکسید هیدروژن دهانه خروجی باد را اسپری کنید و با دستمال نرم آن را تمیز کنید.

نکته مهم: در طریقه شستن کولر گازی پنجره ای با دستگاه باد مراقب باشید گرد و غبار داخل چشم و یا دهان شما نرود، پس از استفاده از اسپری پراکسید هیدروژن دست ها را بشویید و از گرفتن اسپری به سمت صورت جدا خودداری کنید.

بعد تمیز کردن دستگاه با اسپری 24 ساعت صبر کنید تا محلول کاملا خشک شود، و بعد دستگاه را روشن کنید. اگر کثیفی دستگاه شما عمیق تر بود می توانید اسپری را بیشتر در داخل دستگاه استفاده کنید، در زیر دستگاه پارچه ای و یا وسیله ای فلزی و یا چوبی نگهدارید تا اسپری بر روی زمین یا فرش نریزد.

در صورتی که قصد شستن کولر گازی اسپلیت را داشتید می توانید از نکات مقاله شستن کولر گازی اسپلیت استفاده کنید.

 

طریقه شستن کولر گازی پنجره ای در هر ماه

ابتدا پنل جلوی دستگاه کولرگازی را برای دسترسی به فیلتر جدا کنید. صفحه جلود کولر گازی با پیچ ایمن شده است پیچ هارا باز کرده و درب را بردارید. فیلتر را پیدا کرده و از داخل دستگاه خارج کنید. (قبل از خارج کردن فیلتر بهتر از از دفترچه راهنما کمک بگیرید). فیلتر را با آب گرم شستشو دهید، اگر آلودگی با آب برطرف نشد فیلتر را با اسفنجی نرم بشویید. حال فیلتر را با حوله و یا دستال خشک کنید، در هوای مناسب قرار دهید تا رطوبت آن کاملا از بین برود.

نکته: هرگز دستگاه را با فیلتر خیس و مرطوب روشن کنید همیشه از خشک بودن فیلتر مطمین باشید.

فیلتر را در جای خود قرار دهید و صفحه جلوب کولر را با پیچ های خود ایمن کنید. این کار را بهتر است ماهی یکبار انجام اما اگر در مناطق غبارآلود زندگی می کنید یا حیوانات خانگی دارید بهتر است ماهی دو دفعه فیلتر را تمیز کنید. اگر در فیلتر پارگی و یا علائم فرسودگی دید بهتر است فیلتر را تعویض کنید. در غیر این صورت ممکن است دستگاه کولر گازی پنجره ای خراب شود و عمری کوتاه تر داشته باشد.

بعداز شستشوی فیلتر بهتر از باله های کولر را هم با برس نرم و یا اسفنج تمیز کنید. بعد از تمیز کردن فیلتر و باله های کولر گازی بهتر است صفحه محافظ را هم با دستمالی مرطوب گرد و غبارش را بگیرید.

اگر فصلی است که کولرگازی را لازم ندارید بهتر است دستگاه را با برزنت و یا پلاستیک های ضخیم عایق کنید تا از ورود گردوغبار به داخل دستگاه جلوگیری کنید. شما می توانید پره های کولرگازی را با اسپری پراکسید هیدروژن تمیز کنید و سپس با برسی نرم غبار آن را بگیرید. تمیز کردن فیلتر درایر و شستن کولر گازی پنجره ای فشار زیادی را از روی کمپرسور بر می دارد و همچنین باعث می شود هوای ورودی به اتاق مطبوع تر و آلاینده ای با خود به همراه نداشته باشد. معمولا فیلتر های کولر های پنجره ای را می تواند تا چندین بار شستشو داد ولی نهایتا باید پس از مدتی آنها را حتما تعویض کنید.

5دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران یک دیدگاه

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه